2009-10-11, 05:03
  #65
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S_o_N
Ts och tangentbordsryttare..

Jobbar på en livsmedelsfabrik för kyckling och kalkonprodukter. Tillverkar b.la. produkter för McDonken och jag kan intyga att majoriteten av kycklingen vi får in är halalslaktad för att produkterna ska kunna säljas till alla -Även muslimer och judar.. Ingen hemlighet att den stora majoriteten inte bryr sig om vad de stoppar i sig, så självklart finns det inget "vanligt" slaktalternativ för oss. Skulle det finnas ett mycket stort intresse från vanliga svenssons om vanliga slaktalternativ så skulle det vara en gräsrotsrörelse för längesen.

Det bör dock tilläggas att Halal och Koscherslakt utan bedövning är förbjudet i hela Norden och således inte går till på grymmare sätt än vanlig slakt, så om ni nu väljer att bojkotta McDonalds pga "djurplågeri" så är Vegetarian det återstående alternativet då all slakt är djurplågeri med de argumenten.

Förövrigt så kan jag även intyga att kycklingprodukterna vi levererar till McDonalds är det absolut finaste köttet vi tillverkar, och det var en hel del fördomar om McDonalds som blev motbevisade när jag började arbeta där.

Jag måste tyvärr också meddela att Burger King, Max, Sibylla och t.o.m. de flesta kycklingprodukter ni köper i Affären är Halalslaktat
Men knyt ni näven i fickan och skriv en arg lapp till respektive konsumentklagomur så ska ni se att det ändrar sig... Muslimerna åker ju ändå hem snart


Haha vad skönt det är när någon kommer in och bara dödar en tråd sådär!!
Citera