Folk accepterar oss inte
Jag och min sambo har en dotter tillsammans. Vi lever ett bra liv men med ganska starka principer. Men vi har problem, som tär på oss.
Det är... äckel och dålig barnuppfostran.
Jag börjar med -
ÄCKEL
Folk är äckliga, de tvättar inte händerna innan de vill krama och gosa med vårat barn. Min egen mamma, som jag tjatar på konstant att hon ska tvätta händerna lyssnar inte. Utan jag har sett henne mata min dotter utan någon hygien. Hon tog till och med disk-handduken som haklapp när jag var hemma hos henne. Hon lever i en värld som inte jag förstår. Men jag vill ju inte läxa upp min egen mamma.
Men sen är det de vardagliga äcklet, jag har svårt att äta mat hos andra, jag vet att de äcklar, fast jag vill vara snäll. Jag äter ändå, tackar för god mat och kommer aldrig påpeka hur de diskar eller om de var ett katthår i maten. Jag känner mig falsk.
Vårt hem ser ut som ett Anna Anka hem, kliniskt rent. Vi gör vårat bästa. Vi använder engångsrengöringsprylar för allt, aldrig återanvänder. Okey... disktrasan. Toalettborste? de är de mest absurda och äckliga man kan använda. Man får gå ner där själv med engångstvättlappar,sen duscha som in åt helvete. Jag duschar alltid efter jag skitit vill jag säga också.
BARNUPPFOSTRAN
Min sambo känner likadant, vårt barn går inte på dagis just nu. Jag är hemma på heltid och hon jobbar (hon tjänar fett bra). Folk är inkompetenta, man läser så ofta om dagisbarn som farit illa ut.
Jag går till öppna förskolan istället, men äcklas och förstörs inombords av hur föräldrar behandlar sina barn, de sitter och läser en tidning medan barnet leker för sig själv. Min dotter är 15 månader, hon kan gå, prata,förstår teckenspråk, hon äter utan att ens spilla helt själv. Senaste barnet min dotter lekte med satt endast ner och upprepade "dah dah dah".... hon var 15 mån. Vi lägger ner 100 % på vårat barn. folk är idioter.
Vi ser ner på folk,ja. Men vi tycker så många förtjänar det. Vill tillägga att vi använder ej tobak eller alkohol och vi festar inte. Jag själv rökte, snusade och söp som en dåre innan jag fick barn. Allt det där har jag slutat med för mitt barn. Jag står inte med en jävla cigg med barnvagnen.
Jag är trött, finns så mycket mer jag vill säga och ta upp.
Jag kunde reggat mig på något barnforum,men där finns bara massa korkade sattyg till mammor... Här på flashback finns det visst ett brett sortiment av människor och åsikter. Så har jag fel, är jag för aggressiv och borde bli mer accepterande? Samt vad tycker ni om äcklet? Jag kan gärna ge oändligt med upplysningar om hur folk äcklar i det vardagliga livet. Och jag vet att mitt liv är ett ända stort I-landsproblem.