2008-12-31, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Det gör det inte. Men det visar att BÅDA sidorna kör fult spel. Något som du verkar blunda för. Det är uppfattningen jag har fått i alla fall.

Hur du uppfattar mig är din ensak men du är blind, ja.

Men nu är det den zionistiska regimen som avbröt vapenvilan, ockuperar, blockad etc- det är väl inte palestinier som gör detta?

Citat:
Ursprungligen postat av jjjjjj123456
Fångar snackar jag om. Inte fan har väl Israel dödat alla palestinska krigsfångar?

Du har ingen källa på denna händelse?

"Israel" har dödat flera civila, fångar sitter inne utan att veta vad de är anklagade för etc.
Citat:
Jag värderar inga liv högre än det andra. Detta var ett exempel med två Israeler inblandade. Inte nödvändigtvis judar, då alla Israeler faktiskt inte är det.

Nej, men en majoritet av "israeler" är judar och dessa är med i IDF.

Citat:
Varför ska Israel följa alla konventioner, när den andra sidan enbart ägnar sig åt terrorism, så som t.ex. självmordsbombning etc. Israel har klart och tydligt varnat Hamas, med blivit ignorerade. Du skyller istället Hamasorsakade problem på Israel. Om Hamas varit måna om sin befolkning, hade de agerat på ett helt annat sätt. Det de visar upp nu, är ju bara ännu en anledning att tro att de faktiskt inte kommer att acceptera Israel om, Israel skulle ge efter Gaza helt och hållet, utan fortsätta att kräva Israels upphörande.

Herregud.

Säg mig, är det palestinierna eller judarna som ockuperar, vem har infört en ekonomisk blockad, vem är det som har apache, vem har merkava och använder de utan att tänka på civila? "Israel" sysslar med statsterrorism etc.

Det är faktiskt så, att "Israel" är den starkare sidan i konflikten och det är deras PLIKT som ockupationsmakt att följa olika konventioner mer då de har fler krav.
Citera