Flashback Forum

Flashback Forum (https://www.flashback.org/index.php)
-   Trafik och körkortsfrågor (https://www.flashback.org/f52)
-   -   Den enda tråden om Körkortsutbildning, Teoriprov och Uppkörning (https://www.flashback.org/t663074)

elbidawi 2017-01-29 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Nästa utmanning - ta CE och YKB. Jag gjorde det på 4 månader - mest p.g.a lång väntan för teorin hos trafikverket.

Bonus - extra poäng om du kör upp med ett två axlat släp.

Go!


Om hon tycker det är svårt med att ta sig igenom en rondell och att komma ihåg högerregeln + att det tog henne åtta år från första tanke till körkort. Dra dina egna slutsatser.

elbidawi 2017-01-29 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Varför ska jag söka jobb när jag har ett jobb?

Ja kanske är släkt vad angår det dig? är du kåt på han eller ? Näää kanske din mamma har fått syn på honom och det rinner mellan benen på henne hahahaha


Ja, just jag glömde du har en idiot som jobbar betalar alla räkningar och du drar bidrag. Om du hade berättat att du tagit åtta år och fyra försök på dig för att ta ett sketet körtkort hade jag lämnat dig men jag antar att han är desperat.

"
Har övningskört i ca 8 år så körningen var inte problem utan d var snarare teorin,
"

elbidawi 2017-01-29 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Fortfarande tog det inte 8 år, lär dig fatta och förstå!!!!!!


Är du säker att du inte betala svart för körkortet med tanke på att du tyckte att "teorin" var svår och det tog dig hela åtta år. Ett under att du ens kan skriva svenska.

boncuk86 2017-01-29 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av st0ckis
Spelar ingen roll om det tog 8 månader eller 8 år! Du är fortfarande brutalt jävla urusel som tar fyra försök på dig att klara en sketen uppkörning! Det är rätt bra dåligt gjort faktiskt.



Ok nu tar du det lite lungt!

Först av allt, så är oddsen ganska liten att man klarar uppkörningen från första försöket, sen känner jag mig inte alls som en dålig chafför just pga det, det kan vara nervositeten, dålig dageller dåligt väder. Att kugga innebär inte att man suger.

Du kör inte perfekt varjedag heller nu om du må ha körkort då

Redax 2017-01-29 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av Starremannen
Du menar att du köpte dig rätt på teori provet?
Skrämmande i så fall.
Du borde nog inte ens sitta bakom ratten om du inte klarar av ett teori prov efter ett visst antal gånger 😬

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Jag fick 51! o skulle klarat det ovasett men hade inte orken så ja jag köpte dem!

Vänta nu här lite... Vad menar du med "köpte dem"? Har du köpt körkortsfrågor på nätet för att plugga in dem? Eller har du fuskat med teoriprovet? Jag begriper inte riktigt vad du menar.

boncuk86 2017-01-29 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Redax
Vänta nu här lite... Vad menar du med "köpte dem"? Har du köpt körkortsfrågor på nätet för att plugga in dem? Eller har du fuskat med teoriprovet? Jag begriper inte riktigt vad du menar.



Nej jag köpte inte teorifrågorna,

Jag pluggade via boken, hallunda trafikskola och körkortsonline då fick jag 51, sedan finns bredäng skolan där man får frågor liknande som på riktiga provet men man måste ändå plugga in dem för att klara teorin & då fick jag 58, men frågorna är inte desamma utan liknande frågor som på verkliga provet.

boncuk86 2017-01-29 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Provocative2.0
Korkad tråd med andra ord. Varför skapar du en tråd så man kan mobba dig om det ändå inte lyckas?:whoco5:



För när jag själv höll på med körkortet tyckte jag tips och diskutionsforim hjälpte mig mycket och ville själv dela med mig.

Men folk börja kommentera att jag är från mellanöstern vilket jag inte är ifrån, att jag inte har ett jobb vilket jag har, & att jag inte kan skriva svenska:)

Redax 2017-01-29 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Nej jag köpte inte teorifrågorna,

Jag pluggade via boken, hallunda trafikskola och körkortsonline då fick jag 51, sedan finns bredäng skolan där man får frågor liknande som på riktiga provet men man måste ändå plugga in dem för att klara teorin & då fick jag 58, men frågorna är inte desamma utan liknande frågor som på verkliga provet.

Okej, så du klarade teoriprovet på ett hederligt sätt.

Provocative2.0 2017-01-29 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
För när jag själv höll på med körkortet tyckte jag tips och diskutionsforim hjälpte mig mycket och ville själv dela med mig.

Men folk börja kommentera att jag är från mellanöstern vilket jag inte är ifrån, att jag inte har ett jobb vilket jag har, & att jag inte kan skriva svenska:)

Ändå missade du att det finns en klistrad tråd, just för dessa frågor.

Luxus 2017-01-29 22:47

Lite väl mycket personangrepp från ett par tramspellar.

De har väl tyvärr rätt i sak: om det tar dig åtta år och fyra försök att ta körkort kanske du inte är rätt hen att be om råd..

boncuk86 2017-01-29 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Luxus
Lite väl mycket personangrepp från ett par tramspellar.

De har väl tyvärr rätt i sak: om det tar dig åtta år och fyra försök att ta körkort kanske du inte är rätt hen att be om råd..


Det tog inte 8 år har skrivit det 100000 g.


Första gången jag satte mig bakom ratten var för 8 år sedan.

började 2009 köpte 10 lektioner slutade

började igen minns ej riktigt men kanske 2003 köpte 20 lektioner flyttade utomlands så gav aldrig 100% av min tid tyckte det var roligt & köra bara.

Har hänt massa som har gjort att jag har pausat allting.

men när jag väll började
tog det 2 månader varav 3 veckor pluggade jag inte alls.

Luxus 2017-01-29 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Det tog inte 8 år har skrivit det 100000 g.


Första gången jag satte mig bakom ratten var för 8 år sedan.

började 2009 köpte 10 lektioner slutade

började igen minns ej riktigt men kanske 2003 köpte 20 lektioner flyttade utomlands så gav aldrig 100% av min tid tyckte det var roligt & köra bara.

Har hänt massa som har gjort att jag har pausat allting.

men när jag väll började
tog det 2 månader varav 3 veckor pluggade jag inte alls.


Om du började för åtta år sen så har det ju tagit åtta år din korkskalle?
Det spelar ju ingen roll att du inte övningskört dagligen under tiden eller hur?

shbou 2017-01-29 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Nej jag köpte inte teorifrågorna,

Jag pluggade via boken, hallunda trafikskola och körkortsonline då fick jag 51, sedan finns bredäng skolan där man får frågor liknande som på riktiga provet men man måste ändå plugga in dem för att klara teorin & då fick jag 58, men frågorna är inte desamma utan liknande frågor som på verkliga provet.



Men för helvete bestäm dig, ljuger du nu när du insåg att du kanske delgav lite för mycket information?
De där ingår frågorna ju i vilken jäkla utbildning som helst.

boncuk86 2017-01-29 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av shbou
Men för helvete bestäm dig, ljuger du nu när du insåg att du kanske delgav lite för mycket information?
De där ingår frågorna ju i vilken jäkla utbildning som helst.



Ljuger om vadå? skrev sen började jag på bredäng skolan där man får frågorna o betalade 2500kr det exakt det jag skrev.

Frågorna är detsamma som andra frågor men är nästintill liknande men fortfarande måste du plugga 8 pärmar för du vet ju inte vilka frågor som kommer upp.

HMBPTOLEMAJOW 2017-01-29 23:06

Gratulerar till körkortet! Lät som att du fick slita hund för att få det.

Nyttja det väl, var rädd om kortet och dig själv i trafiken!

Luxus 2017-01-29 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Ok! Så du menar när man väll övningskör en gång för 10 år sedan men aldrig kört under tiden så menas det att det tog 10 år. klok man du är


Nej, jag menar att tar man tio lektioner för åtta år sen så har det tagit åtta år...

Du verkar ju smått sinnessvag:whoco5:

Kör du möjligen en nissan?

Grattis till körkortet!


Edit: det är ingen jättebedrift faktiskt, ungefär lika många vuxna som klarar av att klä på sig själva som har körkort

CarrieFisher 2017-01-29 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av boncuk86
Är så glad, tog körkortet i fredags.

Det har varit en jobbig resa med en 7 månaders o en 2,5 åring.

Började min resa 1 november i hallunda trafikskola (dem är bäst)

Har övningskört i ca 8 år så körningen var inte problem utan d var snarare teorin,

Körde intensivkurser på hallunda då läraren läser boken åt en o man är aktiv med, samtidigt kombinerade jag med körkortsonline, boken (lättlästa) & körkort appen
fick då 46 på första o 51 på andra.

Tyckte d va då drygt o tråkigt då det redan är tufft här hemma! Så hörde om bredäng där man får samma frågor som i verkliga provet betalade 2500kr pallade ej kugga mer fick 58 puäng.


Nu gällande uppkörningen.
Bokade 10 lektioner o körde i södertälje varje lektion kan gatorna hastigheten allt i huvet typ,

Fick en snäll inspektör (trodde jag då)

körde d vanliga landsväg, backning parkering, tättort, villoområde, högerregeln , cirkulationsplats o mkt mer.

Kuggade på endast rondeller då bilarna ej blinkade höger att de ska lämna cirkulationsplats så stannade jag kvar o det var rusningstrafik tyckte han att jag var dålig på ta luckor.

Körprov nr 2.

kör sent vid 16:00 o får göra en yttre säkerhetskontroll.

Han tar mig till en landsväg kolmörkt ber mig slå på heljus o tar mig ännu längre bort blir bara mörkare o mörkare. Jag gör som han säger sedan kommer vi till en bro utan kanter (jag e höjdrädd) ber mig parkera runt hörn d är fullt med snö o en jätte stor buske o vägen är skit smal d typ omöjligt att backa så d gick åt skogen.

kuggade på endast backning

körprov nr 3 samma inspektör som han första gången han kuggade denna gång på 3 punkter d va en lastbil som kom i högfart men va sjukt långt ifrån han tyckte jag skulle väntat men på första provet tyckte han jag sög på ta luckor ville ej chansa o göra samma misstag,

Han va grinig denna gång blev små irriterad att jag påminde om hans barn osv som han berättade första gången.

sen backning runt hörn gick åt skogen då d va massa is o snö på kanten tyckte han jag backade väll nära kanten.
jah blev så ledsen när jag kuggade samt utav flera anledningar tänkte ge upp hoppet!

detta va torsdagen fredagen fanns en tid fast denna gång i farsta, har typ aldrig varit där visste att jag ej skulle klara det speciellt när jag aldrig hade kört där innan men tänkte kommer pausa detta nu då jag va så lesss!!

fick göra alla moment i farsta o fick godkänt, min lärare sa han är den
hårdaste inspektören i farsta!!!


Nu är d klart iaf är sååååå glad!!!


lycka till alla fråga på om ni undrar nåt o ursäkta särskrivningen har en unge som nafsar på mig samtidigt!

Varför känns det som om TS är en svagbegåvad 12-åring som har fantiserat ihop om en historia om hur han/hon tror att det går till vid uppkörningen? :confused:

Starremannen 2017-01-29 23:20

Vet du vad höger och vänster är i trafiken nu då?😀

UOTE=Starremannen|59753302]Du menar att du köpte dig rätt på teori provet?
Skrämmande i så fall.
Du borde nog inte ens sitta bakom ratten om du inte klarar av ett teori prov efter ett visst antal gånger 😬[/quote]

Clinto 2017-01-29 23:20

Ska du verkligen ge tips om hur man klarar av att ta körkort?

Är det inte bättre att vi som klarade det galant hjälper till istället?

Det låter ju som att du bara hade tur som klarade det efter alla dessa försök.

smurfmamma 2017-01-29 23:35

nån som behöver 4 uppkörningar vill jag inte möta i trafiken iaf.

Provocative2.0 2017-01-30 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av smurfmamma
nån som behöver 4 uppkörningar vill jag inte möta i trafiken iaf.

O ändå möter du en hel del varje dag du är ute i trafiken. Kanske bäst att du slutar köra bil?

sm910dif 2017-01-30 00:18

Oaktat hur tråden nu utvecklat sig, så belyser den en viktig problematik. Körprovet (och i viss mån teoriprovet) utgör blott stickprov. Man prövas bara i vissa av momenten, det görs bara enstaka gånger under en kort tidsperiod. Gör man provet ett flertal gånger i relativt snabb följd så är sannolikheten stor att när man väl klarade det den n:te gången så vat det inte för att ens körförmåga förbättrats drastiskt. Troligare att stickprovet prövade något man var bättre på alt. att något av ens allvarligare brister inte hann skina igenom. Det säger helt enkelt inte mycket om ens förmåga att konsekvent köra säkert och bra framöver, tvärtom kvarstår fortfarande de brister som gjorde att man kuggade övriga försök. Någon som brister i grundläggande körförmåga 3 av 4 gånger den är ute på tur är helt enkelt ingen säker trafikant. Att man är nervös inför uppkörningen eller liknande är verkligen ingen ursäkt, tvärtom. Det kommer högst troligt komma situationer i livet och i trafiken där man är långt mer pressad - sitter inte en god körförmåga i ryggmärgen då så har man inget i trafiken att göra.

Nu delas likväl lappen ut oavsett när man tillslut lyckas få till det där lyckskottet efter upprepade försök. Ett horribelt system, men förmodligen en diskussion bäst lämpad för någon annan tråd. Frågan är snarare hur TS bör förhålla sig till sin nyvunna licens. Har hon någon gnutta respekt för sin omgivning såväl som sin familj och sig själv är svaret enkelt: Kör inte alls! Det kan tyckas hårt när man precis fått sitt körkort, men TS verkar synnerligen olämplig som inte bara kuggar flertalet gånger utan desutom tycks drabbas av svindel så fort vägen kantas av en större slänt. Det här kommer leda till en olycka, förr eller senare, och man ska vara bra egoistisk om man väljer att sätta sig bakom ratten med de här förutsättningarna. Var nöjd med att CV:t ser lite snyggare ut och vilka andra fördelar kortet nu ger bortom allmän bilkörningen. Det sistnämnda kan vänta tills körförmågan är stabilare (inget fel med att ta fler lektioner i den mån ekonomin tillåter och fortsätta körträna även efter taget körkort) såväl som det mentala är bättre under kontroll.

Oddball 2017-01-30 01:46

------------------------------------------------------------------------------------------------------
52 inlägg raderade och buntvis med varningar utdelade. Fortsätter ni med tramsandet så fortsätter jag med varningarna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Oddball
Moderator

Kylie.J 2017-01-31 02:11

Hur fan ska jag gå vidare?

Skrev in mig på en liten usel körskola förra våren. Kostade 14 000kr tror jag, 10 körlektioner o resten.

Kört mycket privat. Så köra bil kan jag. Men kan i stort sett INGEN teori över huvudtaget.

Fått en bok från körskolan. Är det enda tillvägagångssättet som finns, att läsa en super tjock bok rakt upp och ned för att fixa provet?

Läste ett par sidor och tycker boken suger.

Funderat starkt på o spara pengar till o "köpa" körkortet. Såg en dokumentär på SVT där man kunde betala lite extra för att få rätt frågor att träna på. Hade passat mig fint. Duktig på o memorera saker, raka svar. Men att memorera t.ex vad en skylt betyder utifrån en text på en hel sida i boken med en massa svammel går mindre bra.


Jag är hopplös. Tänker dock, om en annan idiot eller tjock blondin kan ta körkort bör väl också kunna det... Hjälp!

AIKDaniel 2017-01-31 02:49

Citat:

Ursprungligen postat av Kylie.J
Hur fan ska jag gå vidare?

Skrev in mig på en liten usel körskola förra våren. Kostade 14 000kr tror jag, 10 körlektioner o resten.

Kört mycket privat. Så köra bil kan jag. Men kan i stort sett INGEN teori över huvudtaget.

Fått en bok från körskolan. Är det enda tillvägagångssättet som finns, att läsa en super tjock bok rakt upp och ned för att fixa provet?

Läste ett par sidor och tycker boken suger.

Funderat starkt på o spara pengar till o "köpa" körkortet. Såg en dokumentär på SVT där man kunde betala lite extra för att få rätt frågor att träna på. Hade passat mig fint. Duktig på o memorera saker, raka svar. Men att memorera t.ex vad en skylt betyder utifrån en text på en hel sida i boken med en massa svammel går mindre bra.


Jag är hopplös. Tänker dock, om en annan idiot eller tjock blondin kan ta körkort bör väl också kunna det... Hjälp!


Jag gick en intensivkurs i två veckor, läste boken två gånger, fick även köpa en sammanfattning av boken för någon hundring som enligt lärarna eller vilka det nu va tog ut det viktigaste (väldigt bra måste jag säga!)

Sen körde jag cirka 3-4h internetprov varje dag tills jag kunde varje fråga utan konstigheter.
Det är inte svårare än så, tog uppkörningen på första samt teorin på första där jag missade på två frågor som handlade om miljö..

Så, läs boken iaf 1-2 gånger, se ifall du kan få tag på en sammanfattning av den och sen nöta frågorna.

Jag ville verkligen inte göra om något så jag kanske tog i lite men det lönade sig!

ArabiskaPrinsen 2017-01-31 04:44

Hej,
Att föreslå ytinlärning är inte bra, Daniel. Det är en vanlig fallgrop när det gäller körkort. Även om man klarar teorin kommer man inte veta varför man ska göra saker på ett visst sätt i trafiken och det kommer visas på uppkörningen när man inte kan reglerna. Och då blir man kuggare som väldigt många blir.

Läs boken, ta test. Men för er egna skull försök inte tramsa med att lära er frågor utantill. Ni måste veta och förstå hur ni ska agera i trafiken och teori och körning går hand i hand.

Förresten, vad menar du med att köpa körkort, Kylie? Skriva in dig i ett annat EU-land i 6 månader och sedan köpa körkort och konvertera till svenskt? Du kan inte "köpa" äkta körkort på något annat vis än att vända dig till utlandet. Och då finns risken att du blir blåst såklart.

Cybereye303 2017-01-31 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kylie.J

Läste ett par sidor och tycker boken suger


Förståelsen för teorin är något som växer över tid och med träning. Det finns webbsidor och appar som erbjuder både frågor och text till ett bra pris.

Men om du inte tror på dig själv eller inte pallar anstränga dig så finns ju alltid kollektivtrafiken.

SalvadorD 2017-01-31 19:10

Hej!
Någon som kan tipsa mig om vilken den bästa online-teorin är?
Finns säkert redan hundra svar på frågan i tråden, men vill gärna ha den bästa för 2017, änna.
Vill kunna sitta hemma och plugga efter jobb tills det är dags att skriva in sig.

B-körkort alltså.

/SalvadorD

o2h 2017-02-03 03:06

Räcker 5000 för körkort?
 
Jag har teori boken redan. Övningskör med föräldrarna. Om jag tar två körlektioner, klarar jag att ta körkortet med 5000kr?

00sju 2017-02-03 03:12

Kör du väldigt mycket hemma är det inte omöjligt.

RulleRivare 2017-02-03 03:17

Det är väl en rätt enkel sak att själv kolla upp vad uppkörning, halkkörning och liknande kostar? Sedan kollar du vad just din körskola tar för en körlektion. Räkna ihop det så ser du snart om det hamnar under 5000.

17Tusen 2017-02-03 04:45

Moment Typ Antal Styckpris
Synundersökning Obligatorisk 1 st
200
kr
Körkortstillstånd Obligatorisk 1 st 150 kr
Handledarutbildning (per person) Privat


kr
Körlektioner hos trafikskola (50–70 minuter) Trafikskola

2 st

kr
Riskettan (riskutbildning del 1) Obligatorisk 1 st
700
kr
Halkbanan (riskutbildning del 2) Obligatorisk 1 st
2000
kr
Fotografering hos Trafikverket Obligatorisk 1 st 80 kr
Teoriprov (kunskapsprov) Obligatorisk
1
st 325 kr
Uppkörning (körprov) Obligatorisk
1
st 800 kr
Bil för uppkörning (Trafikverkets eller trafikskolans)
1
st
400
kr
Tillverkning av körkort Obligatorisk 1 st 150 kr
Övriga kostnader (t.ex. teorilektioner, bensinpengar)
0
kr
KOSTNAD FÖR KÖRKORTET: 6 226 kr

https://korkortonline.se/fakta/#kalkylator

DJ-Emerald 2017-02-03 11:00

Fixade mitt körkort för 6000 kr, och då tog jag ett par körlektioner (som nog var helt onödiga kan jag konstatera så här i efterhand). Så inga problem med andra ord om du har tillräckliga förkunskaper.

Kiingdomofheaven 2017-02-03 15:32

Fullt möjligt att lyckas med.
Tog mitt för ca 4500. Bara det nödvändiga, inga körlektioner och klarade allt första gången. :)

Roidbert 2017-02-03 15:42

Det beror på hur mycket körvana du har sedan tidigare. Om du saknar körvana, tycker jag att du bör ha mer pengar till hands. Fråga om dina föräldrar kan bidra om nödvändigt. Du bör satsa på att övningsköra tätt och sedan ta uppkörningen medan du fortfarande känner dig rutinerad och van vid att köra.

Ta uppkörningen på en mindre ort om nödvändigt - helst utan trafikljus, vägar med flera filer och annat som är komplicerat i början. Man lär sig ändå det mesta när man väl har körkortet och har kört ett tag.

Lycka till!

17Tusen 2017-02-03 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av Roidbert
Det beror på hur mycket körvana du har sedan tidigare. Om du saknar körvana, tycker jag att du bör ha mer pengar till hands. Fråga om dina föräldrar kan bidra om nödvändigt. Du bör satsa på att övningsköra tätt och sedan ta uppkörningen medan du fortfarande känner dig rutinerad och van vid att köra.

Ta uppkörningen på en mindre ort om nödvändigt - helst utan trafikljus, vägar med flera filer och annat som är komplicerat i början. Man lär sig ändå det mesta när man väl har körkortet och har kört ett tag.

Lycka till!


Ha ha utan trafikljus och vägar med flera filer :D klarar man inte av det så ska man inte ha något körkort!

mainfurer 2017-02-03 17:34

Tog mitt för typ 1300:- år 1999-2000, körde helt privat och körde upp som privatist. På den tiden var det inga riskutbildningar och eftersom jag bodde i Jämtland var det inte krav på halkbana heller.

Körkortillståndet låg nog på 125:- (ingick ett teoriprov + en uppkörning)
Hyra bil vid uppkörning: 300:-
Böcker typ 200:-
Två körlektioner för 300 styck
Tillverkning av körkort samt fotografering runt 150:-

MC-kortet för 2 år sedan gick på 15000:-
:-/ lite skillnad

17Tusen 2017-02-03 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av mainfurer
Tog mitt för typ 1300:- år 1999-2000, körde helt privat och körde upp som privatist. På den tiden var det inga riskutbildningar och eftersom jag bodde i Jämtland var det inte krav på halkbana heller.

Körkortillståndet låg nog på 125:- (ingick ett teoriprov + en uppkörning)
Hyra bil vid uppkörning: 300:-
Böcker typ 200:-
Två körlektioner för 300 styck
Tillverkning av körkort samt fotografering runt 150:-

MC-kortet för 2 år sedan gick på 15000:-
:-/ lite skillnad


Edit slarvläste!

Edit2: Hur i hela fridens namn kom du upp i 15 papp för bågekortet?

mainfurer 2017-02-03 18:42

Riskutbildningarna gick på runt 5500:- ungefär
6 körlektioner samt hyra av hoj vid uppkörning runt 6000:-
Sen tillverkning av körkort, lämpet o säkert nått mer jag glömt, tog via körskola o inget privat

ja inskrivningsavgift oxå: typ 2000 nått

Kolla här, gick på en annan skola men tog båda risk här: Samma priser ungefär på båda ställen http://ingvars.nu/priser

Roidbert 2017-02-03 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av 17Tusen
Ha ha utan trafikljus och vägar med flera filer :D klarar man inte av det så ska man inte ha något körkort!


Som sagt, man blir ändå inte van förrän man har haft bil och kört regelbundet ett tag, så det är lika bra att göra uppkörningen lätt för sig själv (och plånboken).


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:16.

© Flashback International Inc