Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Flashback har förändrats genom åren. Det lilla underground-forumet det en gång var finns inte längre. Fler och fler har hittat hit och då blir det per automatik fler och fler medelsvenssons här eftersom de flesta människor är just medelsvenssons. Och det påverkar, de har andra intressen, pratar om andra saker och har andra åsikter så forumet har blivit mer och mer mainstream med åren. Och det är nog en utveckling jag tror kommer fortgå. Om det sedan är bra eller dåligt kan man ha olika åsikter om.
Sedan har jag ju också märkt att det är fler politiskt till vänster som tenderar att bara posta just innan riksdagsvalen av någon anledning. Det är kanske möjligt att det finns några medlemmar i SSU:s lokalavdelning i Knäckebrödbruks socken som gemensamt beslutat att posta här? Men jag betvivlar att det finns något centralt beslut från partiledningen som gått ut. Det mest troliga är ändå att de flesta av dem bara tycker politik är intressant att prata om. Några av dem kommer säkert lämna Flashback när valet är över, men några kommer nog också stanna kvar.
Jag tycker det är positivt att fler och fler upptäcker forumet och tycker det är en bra plats att diskutera på. Diskussioner blir dessutom ofta intressantare om folk med olika åsikter möts än om de gömmer sig i små sluta grupper. Så jag tycker det är kul att fler och fler människor ser Flashback som just platsen där alla kan mötas och alla åsikter tillåts framföras.
Det är inte fler medelsvenssons här utan snarare färre personer som kan klassas som nationalister/invandringskritiker.
Både I&I och NS, Fascism och Nationalism-delen är stendöda idag jämfört med hur det var för 9-10 år sedan och det är X alla har gått till. Jag har på sistone varit betydligt mer på X än flashback också.