2026-06-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du kan ha rätt. Själv varit mest i quiztrådarna så inte märkt så mkt av det.

Det började runt 2021 sådär någon gång, plötsligt kunde man inte skriva ett inlägg utan att få det borttaget anmält, varnad. Starta trådar? I 9 av 10 fall hittade mod en skenanledning för att ta bort tråden. Nu har de flesta lämnat forumet, forumet är väl aktivt när något exceptionellt sker som skolskjutningen i Örebro, i övrigt är det ju helt dött här.
Citera
2026-06-04, 22:04
Medlem
folkgemenskaps avatar
SCB:s siffror visar att vänsterblocket leder stort i hela landet. Det vore statistiskt sett helt orimligt om den stora opinionsvinden inte märktes av på Sveriges största diskussionsforum. Det du ser är helt enkelt en spegling av det faktiska politiska läget i samhället just nu.
Citera
2026-06-04, 22:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Framför allt så fick ju podden Flashback Forever en hel del 'normies' att upptäcka att forumet faktiskt är så mycket än dödsknarkarnazister. Sen är det alltid massa nya till vilande konton som blir aktiva i valtider. Forumet har ju sin egen politisk korrekthet och när det är folk som inte är FB-PK så sticker dom ut.

Så är det.
Har lagt märke till att gamla konton med kanske ett fåtal inlägg runt 2014 samt 2022 har fått "ett uppsving" nu, om det beror på valtider eller "Sovjets" invasion av Ukraina vet jag inte, eller snarare att jag är lat att ta reda på hur det ligger till. "Vilande konton" tycker jag är lite suspekta. Kan vara bara jag som tycker det.. Har inget emot att folk har annan åsikt, men när det gäller valtider ELLER "sovjetisk invasion" 2014/2022, så är jag på min vakt.

Om S, VPK eller MP har några "trollstyrkor"här, är skit samma. Men om "den lede fi" har det, så är det en annan sak..
Citera
2026-06-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
SCB:s siffror visar att vänsterblocket leder stort i hela landet. Det vore statistiskt sett helt orimligt om den stora opinionsvinden inte märktes av på Sveriges största diskussionsforum. Det du ser är helt enkelt en spegling av det faktiska politiska läget i samhället just nu.
Detta ^

Tidö är en koalition för miljardärerna och storbolagen. Tidö vill importera fler indier så att bolagen kan lönedumpa. Klart vanligt folk på Flashback reagerar negativt på det. Kalla mig vänster för att jag är negativ till det!
Senast redigerad av Devalvera 2026-06-04 kl. 22:12.
Citera
2026-06-04, 22:10
Medlem
solstrålars avatar
Jag tror att det delvis är medveten organisation från vänstern, du har tex sidor som Reddit Sweden där det endast postas vänstervridna länkar och där de kallar alla på Flashback nazister och så vidare. Gissar på att detta i sin tur ger upphov till att vissa vänstertroll söker ut Flashback för att medvetet påverka opinionen. Precis som de tog över Reddit, tänker de att de kan ta över Flashback.
Citera
2026-06-04, 22:16
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Detta ^

Tidö är en koalition för miljardärerna och storbolagen. Tidö vill importera fler indier så att bolagen kan lönedumpa. Klart vanligt folk på Flashback reagerar negativt på det. Kalla mig vänster för att jag är negativ till det!
Är väl snarare vänstern som varit drivande till globaliseringen, och underlätta för storföretag när man vill utplåna nationerna.

Ja, det är samordnat då alla kommer med samma argument.
Citera
2026-06-04, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap

Huvudet på spiken. Antagligen är många postare djupt besvikna på Tidö också. De trodde ju att Sverige skulle bli så bra och att alla invandrare skulle skickas ut bara SD fick vara med och bestämma. En del som tidigare dag ut och dag in pumpade ut poster om hur bra SD:s politik är har tystnat. Kanske skaffade de sig en intressantare hobby.
Citera
2026-06-04, 22:24
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det kan vara att vi valt att vara mer aktiva. FB har vart ett väldigt aktivt högertillhåll där om man är vänster får man stå ut att bli dränkt i kommentarer man måste sortera igenom så färre postar. Nu postar fler, och då kommer det in fler från andra åsikter än din och svarar för att det faktiskt finns utrymme för det när man ser att du slipper bli dränkt, sänkt av alla varningar i världen på grund av spamrapportering och rätt mycker högerbias på mods (seriöst "du 1.06a nån för att du sa att dom var som SD kansliet" är väl min favorit ... mhm tack tack (notera mods att jag inte kommenterar på moderering, jag har hittat på ett exempel som liknar för att just undvika att bli rapporterad - oooof)).

Så det har mest vart ett ställe man läser, skrattar tills man gråter, och ibland kallar nån idiot eller får dom att högerböla litet hårdare för ens egen njutning.

Men det kanske är andra tider <3 vem vet

Det finns FYRA högerlallare här som faktiskt kan diskutera. Resten av er... meh det brukar vara rätt sorgligt lågt till tak. Men man kan alltid testa.

För egen del spelar det ingen roll var användare i forumet står politiskt, jag är själv inte vidare intresserad av politiska diskussioner men tycker mig däremot ha sett det omvända mot det du beskriver.

Vänsterfolket i forumet verkar inte klara av att diskutera, de är mer fokuserade på att förlöjliga de som inte har samma åsikter som de själva, ofta på väldigt barnslig nivå också. Så det är ju i så fall bra att det finns fyra användare i forumet som klarar av att föra sakliga diskussioner. Att dessa användare står till höger spelar som sagt mindre roll för min del, men ni kanske har mycket att lära er av dom.
Senast redigerad av CombatPig 2026-06-04 kl. 22:26.
Citera
2026-06-04, 22:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Detta ^

Tidö är en koalition för miljardärerna och storbolagen. Klart vanligt folk på Flashback reagerar negativt på det.

Mera att Flashback är lite mera vänster idag än förr. "Vanligt folk" är inte bara en "röd-grön-röra"..
Många personer har vänsterradikala åsikter, men man kan resonera med dessa.

MEN är det folk eller AI som bara har sin propaganda, typ "alla ska ha det som Stalin sa" eller "Allah har rätt! Mullorna ska ta över Sverige och införa en haram-republik", så betackar jag mig från dessa åsikter. -Det gör de flesta Flashbackare tror jag.
Citera
2026-06-04, 22:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Så är det.
Har lagt märke till att gamla konton med kanske ett fåtal inlägg runt 2014 samt 2022 har fått "ett uppsving" nu, om det beror på valtider eller "Sovjets" invasion av Ukraina vet jag inte, eller snarare att jag är lat att ta reda på hur det ligger till. "Vilande konton" tycker jag är lite suspekta. Kan vara bara jag som tycker det.. Har inget emot att folk har annan åsikt, men när det gäller valtider ELLER "sovjetisk invasion" 2014/2022, så är jag på min vakt.

Om S, VPK eller MP har några "trollstyrkor"här, är skit samma. Men om "den lede fi" har det, så är det en annan sak..
Just 'lede fis' insatser här och på andra sidor på nätet tycker jag ofta är i det närmaste övertydliga.
Citera
2026-06-04, 22:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Just 'lede fis' insatser här och på andra sidor på nätet tycker jag ofta är i det närmaste övertydliga.

Håller med. Jag gillar dessa konton bara som tidsfördriv. Många eller en del poppar upp bara på valtider, sen så är det tyst, till nästa val..

Det fetade påminner mycket om filmen "Telefon", där sovjetiska agenter kunde aktiveras med ett samtal. "Sleeper-cell":
https://www.youtube.com/watch?v=altSJMUmmHw
Senast redigerad av kraftfoder 2026-06-04 kl. 22:42.
Citera
2026-06-04, 22:44
Medlem
Kan kanske också vara så att många bara har tröttnat på denna regering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här