Citat:
Ursprungligen postat av
Champinjoner
Jag har inget emot att bebisen omhändertas och placeras i ett tryggare hem, tvärt om, men jag hoppas att det inte skett under de omständigheter som ryktas om i tråden. Och jag hoppas verkligen att Patriks andra son, som ju i så fall kommer komma ihåg allt, sluppit var en del av eländet.
Skulle det gått till så som Sverre sagt och att uppgifterna om att det är Patriks vecka stämmer finns det ju inte en chans att ena barnet lämnats kvar. Det vore bättre om han bara en dag fick info av sin mamma att han inte ska dit mer.
Skulle det vara så som Sverre sagt, så hade den äldsta sonen direkt blivit lämnad till mamman.
Även om det inte ens är ett stort bråk, så informeras mamman till det första barnet alltid och automatiskt så fort polisen har varit i lägenheten.
Låt oss säga att den äldsta sonen inte ens var i lägenheten vid ett eventuellt bråk där polisen dyker upp, så kommer polisen och Soc kontakta mamman till äldsta barnet oavsett för att det är lag på att den ena föräldern ska kunna skydda sitt barn från en otrygg miljö.
Det är anledningen till ”vårdnadstvisten” Jackie har tjatat om tidigare. Jackie och P har bråkat så pass intensivt att polisen dykt upp gång på gång, vilket leder till att Ps första barns mamma fått en påringning av soc.
Ifall det nu har skett ett så pass häftigt bråk ännu en gång där polisen kommit till platsen, så är det 99% säkert att soc har antingen akutplacerat bebisen, eller akutplacerat Jackie eller Patrik med bebisen under fortsatt utredning.