Citat:
Ursprungligen postat av
Abetterworld
https://samnytt.se/har-ar-sd-riksdagsledamoten-som-utreds-for-barnporr
1. Grunden enligt Samnytt för polisens utredning är "Bakgrunden till polisutredningen är information som vidarebefordrats till svenska myndigheter
via den amerikanska organisationen National Center for Missing and Exploited Children (NCMEC). Organisationen förmedlar regelbundet tips om misstänkta sexualbrott mot barn till brottsbekämpande myndigheter världen över."
Så, har de bevis eller entydiga indicier som är skäl nog för att utreda? Vi talar om en civil organisation, inte FBI eller amerikanskt rättsväsende?
2. Då han har avgått från sin riksdagsplats gör jag antagandet att de inte har hoppat in i galen tunna och att de har något, för då hade han ju aldrig lämnat frivilligt och hur har organisationen kopplat det till honom?
Håller med dig om ditt antagande. Hade misstankarna varit helt grundlösa hade MR knappast agerat som han gjort. Även om partiet på något sätt skulle ha "tvingat bort" honom enbart på grund av en misstanke skulle det gissningsvis inte vara locket på helt och hållet om MR ansåg att han var helt oskyldig.
Vad jag finner lite udda är att det väl var en moderat riksdagsledamot som nyss fick liknande misstankar riktade mot sig men menade att hans konto på Facebook blivit hackat, vilket kanske stämmer, men även då har jag för mig att tipset kom från NCMEC, vilket även det kanske är en ren tillfällighet, men man får väl hoppas att de två historierna inte har blandas samman så att detaljer i det ena fallet letar sig in i det andra.