2026-06-02, 14:27
Medlem
Monumental skandal för SD och inte bara för SD, utan en tragedi för hela Tidö som nu släppt spärren på att SD ska få ingå i en regering.
Citera
2026-06-02, 14:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectivism-Kills
Jag tror att urspårat porrmissbruk också har gjort det vanligare. Att man kollar på grövre och grövre grejer och till slut så kommer man till barnporr eller gore. Dock så är detta off-topic och förtjänar ett eget ämne.
Kan så vara, men du har rätt i att det är OT, så vi lämnar det.
Citera
2026-06-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Jo enligt SDs förslag skall pedofilbrottslingar brännmärkas för livet
eller låsas in för resten av livet

ALLA SDare bara välj

Det där med att brännmärkas hittade du på. SD vill att ingen skall kunna utsättas för återfallspedofiler. Vänsterslöddret vill att återfallspedofiler skall släppas ut i samhället gärna genom dold identitet vilket ger öppen körbana för pedofilerna att fortsätta sin verksamhet bland intet ont anande föräldrar och barn.
Valet mellan dessa borde inte vara svårt.
Citera
2026-06-02, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Fel...

Njae. Han har tydligen en farfar som varit centerpartist. Det sitter i generna på dom.

Imponerande att dom lyckas föra sina gener vidare öht ändå, med tanke på den prepubertala preferensen.
Citera
2026-06-02, 14:31
Medlem
Arvlindmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
SDs representant i Tidöförhandlingarna efter valet 2022.
Med tanke på att jag själv förträngt nåt minne... Jag tror du tänker på Henrik Vinge (gruppledare innan Lindberg) eller någon tjänsteman.

Kan inte erinras att jag hört Rubbestads namn som särskilt framstående inom just den domänen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Har denne Michael någon fru?

Ja, han är gift
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
https://samnytt.se/har-ar-sd-riksdagsledamoten-som-utreds-for-barnporr

1. Grunden enligt Samnytt för polisens utredning är "Bakgrunden till polisutredningen är information som vidarebefordrats till svenska myndigheter via den amerikanska organisationen National Center for Missing and Exploited Children (NCMEC). Organisationen förmedlar regelbundet tips om misstänkta sexualbrott mot barn till brottsbekämpande myndigheter världen över."

Så, har de bevis eller entydiga indicier som är skäl nog för att utreda? Vi talar om en civil organisation, inte FBI eller amerikanskt rättsväsende?

2. Då han har avgått från sin riksdagsplats gör jag antagandet att de inte har hoppat in i galen tunna och att de har något, för då hade han ju aldrig lämnat frivilligt och hur har organisationen kopplat det till honom?

Håller med dig om ditt antagande. Hade misstankarna varit helt grundlösa hade MR knappast agerat som han gjort. Även om partiet på något sätt skulle ha "tvingat bort" honom enbart på grund av en misstanke skulle det gissningsvis inte vara locket på helt och hållet om MR ansåg att han var helt oskyldig.

Vad jag finner lite udda är att det väl var en moderat riksdagsledamot som nyss fick liknande misstankar riktade mot sig men menade att hans konto på Facebook blivit hackat, vilket kanske stämmer, men även då har jag för mig att tipset kom från NCMEC, vilket även det kanske är en ren tillfällighet, men man får väl hoppas att de två historierna inte har blandas samman så att detaljer i det ena fallet letar sig in i det andra.
Citera
2026-06-02, 14:33
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreath
Njae. Han har tydligen en farfar som varit centerpartist. Det sitter i generna på dom.

Imponerande att dom lyckas föra sina gener vidare öht ändå, med tanke på den prepubertala preferensen.

Hahahaha coping på hög nivå. Ska vi inte gå längre tillbaka till Vikingarna och skylla på att det är deras gener?
Citera
2026-06-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hahahaha coping på hög nivå. Ska vi inte gå längre tillbaka till Vikingarna och skylla på att det är deras gener?

Varför försvarar du pedofiler? Gissar att du är centerpartist?
Citera
2026-06-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Facebooken har jag inte sett, bilderna på Diversia är dock extremt explicita och man ser tydligt vem det är.
Vad har han för nick?
Citera
2026-06-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Lider verkligen med hans fru och två döttrar, och andra i hans närhet. Hoppas ingen är hjärndöd nog att dra in dem eller deras sociala medier i detta.

Nu behövs klarhet i exakt vad brottet bestått av, när det skett (under hur lång period) och hur grovt det är. Det blir ju onekligen lite Kapten Klänning-varning utifrån hur han profilerat sig.

Oerhört trist för SD också såklart, och chocken är nog äkta. Tror ingen såg detta komma.
Han har alltså ingått en relation med en vuxen kvinna som han förökat sig med? Han är troligtvis heterosexuell utan parafil störning. Då kan man utesluta att det skulle vara en sexuell dragning till förpubertala individer som skulle vara motivet. De "barn" som förekommer i brottet är med högsta sannolikhet inte riktiga biologiska barn utan snarare unga kvinnor i reproduktiv ålder.
Citera
2026-06-02, 14:36
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
https://www.friatider.se/han-ar-sd-toppen-misstankt-barnporr

vad fan gör denna HBTQ-vurmare i sverigedemokraterna?

jag röstade på SD 2022 delvis på grund av att jag är emot HBTQ, inte för att SD skulle bli ännu ett HBTQ-parti.
Håller med om att det inte känns riktigt som att SD + HBTQ går ihop riktigt... Men jag antar att man tagit in honom för att få partiet att framstå som ännu mer inkluderande kanske... eller nåt. Kanske man lyckas få fler väljare också på det sättet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in