Citat:
Ursprungligen postat av
Slaskmedia
Lider verkligen med hans fru och två döttrar, och andra i hans närhet. Hoppas ingen är hjärndöd nog att dra in dem eller deras sociala medier i detta.
Nu behövs klarhet i exakt vad brottet bestått av, när det skett (under hur lång period) och hur grovt det är. Det blir ju onekligen lite Kapten Klänning-varning utifrån hur han profilerat sig.
Oerhört trist för SD också såklart, och chocken är nog äkta. Tror ingen såg detta komma.
Jag trodde inte riktigt han var gift med en kvinna, om vi säger så, men skenet kan bedra.
Angående brottet torde det väl handla om innehav och/eller spridning. Skulle det finnas misstankar om faktiska övergrepp tror jag inte polisen släpper någon på fri fot bara sådär. Enbart misstankar räcker väl dock för att man ska försvinna från politiken och det var väl bra att han åtminstone hade vett nog att lämna sin riksdagsplats till förfogande.
Sedan är det förstås riktigt dålig "timing" för SD såhär nära ett val men samtidigt tror jag andra partier drar sig för att göra för stor sak av detta eftersom de vet att något liknande kan uppdagas i det egna partiet när som helst. Vissa medier kommer dock garanterat att använda detta som slagträ mot SD.