2026-06-02, 12:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Japp, absolut en akilleshäl men utanför Robinson ändå en bra egenskap att vara lojal. Läste nånstans utanför TV att de klickat redan dag 1 så då kanske det ändå är rimligt att känna att man hellre vill möta sin partner i en final än en motståndare från ”fel” pakt.

(Inte helt omöjligt att de också sagt; ”vinner nån av oss gör vi en rejäl resa ihop” eller nåt sånt)

Tror Iki också säger att hon vill se nord i final utan att fokusera på VILKA.

Instämmer 👍
Citera
2026-06-02, 13:15
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Final släpps söndag 00:01 enligt min sida.
Brukar väl också vara så när det gäller just final?

Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vet ej men troligtvis är Finalen nu på Söndag.

Gamla säsonger har Örådsavsnitten samt final-avsnittet visats på torsdagen för båda Plus-medlemmar och för de som kollat på vanliga TV4play, men den här säsongen har Örådsavsnitten släppts på torsdagar endast för Plus-medlemmarna så jag tänkte att finalen kanske släpps nu på torsdag istället för på söndag för Plusarna.
Citera
2026-06-02, 13:20
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Gamla säsonger har Örådsavsnitten samt final-avsnittet visats på torsdagen för båda Plus-medlemmar och för de som kollat på vanliga TV4play, men den här säsongen har Örådsavsnitten släppts på torsdagar endast för Plus-medlemmarna så jag tänkte att finalen kanske släpps nu på torsdag istället för på söndag för Plusarna.

Släpps Sön 00:01. Har TV4 "Plus"
Citera
2026-06-02, 13:21
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.

Ok, tack!
Citera
2026-06-02, 14:06
Medlem
Jag tror Iki vinner, hon är den enda som är kvar från "annonsen" de haft från början. Bra på att simma, har för mig att hon var ganska bra på att göra upp eld också.
Citera
2026-06-02, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talindia
Jag tror Iki vinner, hon är den enda som är kvar från "annonsen" de haft från början. Bra på att simma, har för mig att hon var ganska bra på att göra upp eld också.

Den minst värdiga av alla att vinna Robinson men hon uppfyller tyvärr tre viktiga kriterier, hon är kvinna, mörkhyad och HBTQ.
Citera
2026-06-02, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Du, och ni, som snöat in er så uppenbart ”färgat” på detta spåret och drar detta till långbänk:

OM det - i ett parallellt universum - hade varit det exakt omvända, med följande laguppställning istället:
(utbytta till identiskt bärande roller)

Natalie - Ola - Sonja

Carro hade då hängt sina vikter på Sonja ALLA DA’R I VECKAN!
Att tro att Carro i det läget hade valt Ola (eller Natalie) istället är lika osannolikt som befängt!

Och dessa ”räkmackor” som ni så gärna tvistar om:
Marie - vann första heatet, tog sig vidare till finalheatet och vann finalheatet!
Hon har från dag ett aldrig underpresterat eller varit i närheten av att åka ut!

Helt objektivt så är det Carro, som av ren och skär tur i form av en Döskalle, var den enda som faktiskt fick chansen att glida tillbaka in i Robinson på en s.k. räckmacka.
Hon förlorade dessutom flera tävlingar bara under tiden i Gränslandet. Hon blev den ENDA som inte sattes på ett plan därifrån.
Att hon dessutom fick glida in finalveckan var också ren singla slant tur.

Detta är Robinson i ett nötskal. Där social förmåga, relationer, strategi, psykologi, uthållighet OCH tävlingar hela tiden flätas samman. Därför tycker jag det är synd att prestationer inte väger liiiite tyngre än vad de gör.

Det är mycket troligt att Carro hängt sina vikter på Sonja men hade då Sonja burit även på vikter från andra från tidigare skulle jag ha tyckt att det varit osportsligt av Carro. Det jag inte gillar är när nån hänger sina vikter på nån som redan från tidigare bär på vikter man fått även från andra. I det program vi såg var det Iki som betedde sig osportsligt.

Att tala om att bara Carro åkt på en räkmacka därför att hon kom in i Robinson p g a att Aza fick en dödsskalle tycker jag heller inte är rätt. Med tanke på alla läggmatcher och avhopp på Gränslandet är det många som fått lättköpta chanser att komma därifrån tillbaka till Robinson. Gränslandet är en idiotisk idé som borde skrotas. Om man tänker bort Gränslandet skulle Carro, Sonja, Amadeus och Iki alla åkt hem i stället för att nu vara i final.
Citera
2026-06-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder

Ja jag kanske inte var tydlig med att jag har Plus

Ändå rimligt att de inte vill riskera för mycket spoilande av just vinnare.
Citera
2026-06-02, 15:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.

Ja nu är ett pat sycken trådare med PLUS som ser på "sin" tablå över avsnitten att det ör Söndag 00:01. Check ✔️ på Finalavsnittet m.a.o.

Idag av vad jag har sett (på andra SoMe: Insta och Fejjan) av skvaller tyder det nu på att uppställningen nog verkar blir enkönad i Finalen. Om nu detta skvaller stämmer kan vi nog lista ut redan nu Vem som vinner. Det är ju i varje fall 3st avsnittsdagar inkl. Finalen kvar nu: Ons,Tors och Sönd. Trist i så fall hade hoppats på en annan deltagare. Och Nej: Vare sig Ola eller Jonas 🫤

Folk och fä är hysteriska och gör ALLT för att få berätta i förväg (prenumeranter med TV4 PLUS tror jag?!) dvs. om att vara först med att avslöja Senaste Nytt så fort de ser en Reel som TV4 själva brukar förse tittarna med. Både på deras egna Robinson-sida och som reklam för att höja intresset och tittarsiffrorna ☹️

- - -

Egentligen är det komiskt att de (inte alla givetvis) som betalar en prenumeration för att se alla avsnitt en hel vecka före alka andra - sträckkollar samtliga avsnittenoch direkt efter det börjar "dela med sig" i SoMe till de som inte prenumerar. Öppet!🤭

1. De betalar en prenumration. Ser allt ca 1 före alla andra, varje vecka i ca 2,5 månader = En Bonus 👍

2. Fort som attan springer de sedan runt på alla inlägg och reels de kan hitta och berättar (spoilar) vad de fått veta till de som INTE prenumererar = Bonusen är puts väck/förbrukad inom några timmar 😳

3. Dessa personer får utstå rätt grova/elaka svarsinlägg och hat från andra personer på dessa sidor för sina spoilingar. = De är väldigt Impopulära 😅

TV4 själva = Spoilar ofta i sina Reels för att få fler tittare. Ja det får de kanske men är lika Impopulära som övriga spoilare ...

Här i tråden tycker jag iaf att Vi till slut fått en "viss" och bra ordning numera på detta. Självbehärskning och till slut respekt för reglerna och mot andra trådare utan Plus samt idogt tjat om Spoilerfunktionrn - hjälpte till tror jag.
Även om det tog lite tid så: Bravo där 👏👏👏😂👍
Citera
2026-06-02, 15:21
Medlem
Loikkaris avatar
Är det verkligen final på söndag? Efter dagens finaltävling är det sex kvar o imorgon ska en ut. Själva finaltävling visades inte idag utan det ska visas imorgon. Så de är 5 st kvar.
Citera
2026-06-02, 15:27
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talindia

Ingenting är omöjligt - bara lite olika svårt.

För mig är hon ändå ingen vinnare pga av hennes asociala agerande mot Lasse och flera andra olika uttalanden i synkar, även mot de andra männen. Hennes bild av att hon idkar och förordar Jämställdet har hon nog missförstått - totalt.

Hon hyser ett väldigt agg och förakt mot män oavsett vad de gör eller säger. Så pass att det t.o.m. känns obehagligt och emellanåt faktiskt också obefogat. Marie är en fegis och följer Iki slaviskt - Iki verkar vara manipulativ och Marie följer med vad än Iki säger.

Så Iki vill jag inte ska vinna. Oavsett fysiska prestationer (som inte varit många heller) så är ju tävlingens motto: BÅDE att vinna i fysiska tävlingar men oxå i det sociala spelet!
Citera
2026-06-02, 16:02
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja nu är ett pat sycken trådare med PLUS som ser på "sin" tablå över avsnitten att det ör Söndag 00:01. Check ✔️ på Finalavsnittet m.a.o.

Egentligen är det komiskt att de (inte alla givetvis) som betalar en prenumeration för att se alla avsnitt en hel vecka före alka andra - sträckkollar samtliga avsnittenoch direkt efter det börjar "dela med sig" i SoMe till de som inte prenumerar. Öppet!🤭

Jag har TV4+ för sporten främst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in