2026-06-02, 09:14
  #1
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
År 2025 ökade antalet anmälningar om diskriminering med 28 procent. Det är en kraftig ökning och det är det högsta antalet anmälningar om diskriminering som DO någonsin tagit emot.

Citat:
Etnisk tillhörighet är den näst vanligaste diskrimineringsgrunden i anmälningar om diskriminering.

År 2025 kom det in 2 120 anmälningar som rör etnisk tillhörighet, vilket motsvarar 37 procent av alla anmälningar om diskriminering.

Är det ökad anmälningsbenägenhet eller ökad rasism som ligger bakom siffrorna?
Vad tror ni?

https://www.sverigesradio.se/artikel/osinachi-17-utsattes-for-rasism-hoppade-av-gymnasiet

https://www.sverigesradio.se/artikel/etnisk-diskriminering-i-skolan-afrosvenska-elever-sarskilt-utsatta
Citera
2026-06-02, 09:17
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Är det ökad anmälningsbenägenhet eller ökad rasism som ligger bakom siffrorna?
Vad tror ni?

https://www.sverigesradio.se/artikel/osinachi-17-utsattes-for-rasism-hoppade-av-gymnasiet

https://www.sverigesradio.se/artikel/etnisk-diskriminering-i-skolan-afrosvenska-elever-sarskilt-utsatta


Eller ökad medvetenhet, att det går att anmäla och samtidigt få ersättning
Citera
2026-06-02, 09:17
  #3
Medlem
Om jag hade gjort en DO-anmälan alla gånger som jag hade blivit "kränkt" skulle jag vara ganska rik. Föräldrar har gjort en anmälan om deras barn har blivit tillsagda av deras lärare. Och många missbrukar rasistkortet, och försöker att få ut en massa pengar.

Är det vi skattebetalare som får stå för dessa utbetalningar?
__________________
Senast redigerad av Newton555 2026-06-02 kl. 09:26.
Citera
2026-06-02, 09:21
  #4
Medlem
Klandalfs avatar
Det är en del i en systematisk attack mot civilsamhället där islamister konstant testar hur långt fram de kan skjuta sina positioner via oändliga anmälningar till diskrimineringsombudsmannen i syfte att lägga det offentliga rummet under sig.
Citera
2026-06-02, 09:22
  #5
Medlem
Ökad sk kränkthet bland de formbart mjuka samt ett sätt att få ut några kronor bland den andra delen, inget annat.
Citera
2026-06-02, 09:23
  #6
Medlem
grungewhores avatar
DO är en avstjälpningsplats för sossepolitruker, deras rapporter är socialdemokratiska valfloskler som bygger på samarbeten med organisationer som sossarna sett till fått bidrag för att "utbilda" sina egna att de är kränkta.

Nej, det har inte blivit värre eller mer rasism i samhället, tvärtom. Men utan dessa påstådda hatbrott faller hela sosseriets narrativ, och skulle folk sluta bli kränkta så skulle de sluta rösta på sossarna.

Att det tycks vara skolungdomar i fokus för höjningen bekräftar bara att indoktrinering aldrig upphört i svensk aktivistskola.
Citera
2026-06-02, 09:36
  #7
Medlem
Vad är det för folk som jobbar med detta? Jag skulle nog vara ganska frustrerad, och ge alla avslag.
Citera
2026-06-02, 09:50
  #8
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Stackars grabb, han har en jävla målbrottsröst som säkert gjorde det värre.

Men man kommer ingenstans om man bara är en fitta och tar emot alla jävla kukhuvuden. Man bör lära barn att slå tillbaka med nävarna och personligt aldrig mot oskyldiga.
Citera
2026-06-02, 10:15
  #9
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Blattarna har lärt sig en ny form av bedrägerier .
Citera
2026-06-02, 11:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Blattarna har lärt sig en ny form av bedrägerier .

Det här rasistiska språkbruket visar med tydlighet varför DO behövs. Jag tror det är en ökad medvetenhet kombinerad med ökad rasism mot bl.a. afrosvenskar som är grunden. Det är viktigt att bekämpa afrofobi, islamofobi och annan rasism och diskriminering med alla verktyg som finns.
Citera
2026-06-02, 11:22
  #11
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Det här rasistiska språkbruket visar med tydlighet varför DO behövs. Jag tror det är en ökad medvetenhet kombinerad med ökad rasism mot bl.a. afrosvenskar som är grunden. Det är viktigt att bekämpa afrofobi, islamofobi och annan rasism och diskriminering med alla verktyg som finns.

Du menar som DU tolkar det . Du vet vad ordet rasism betyder va ? Inte vad DU vill att det skall betyda .

Fan ni är så patetiska att det är pinsamt .

Sverige åt svenskarna , Bevara Sverige Svenskt
Citera
2026-06-02, 11:25
  #12
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Det här rasistiska språkbruket visar med tydlighet varför DO behövs. Jag tror det är en ökad medvetenhet kombinerad med ökad rasism mot bl.a. afrosvenskar som är grunden. Det är viktigt att bekämpa afrofobi, islamofobi och annan rasism och diskriminering med alla verktyg som finns.


Ja, så Sverige är inte säkert för dessa..

Bäst att skicka tillbaka dessa individer till Afrikas länder, där mår dom bättre och utsätt inte för Västvärldens rasism.

Det vinner vi alla på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in