Citat:
Ursprungligen postat av
Puma006
Idag, avsnitt 47.
Redan när Sonja vann då förstod direkt att hon skulle ge nackdelen till Carro. Optimalt hade varit om Sonja gett nackdelen till Jonas, då han är det största hotet i en final. Det är korkat i en finalvecka tänka på vilka man spelat med under säsongen (vettiga människor vill ju få ut det största hotet).
Kommande tävling där är det en nackdel att vara för kort eller för lång. Baserat på deras längder då tror jag inte att Carro kommer åka ut trots att hon har en nackdel. Den som får det tufft är Jonas som nästan är 2 meter lång. Förhoppningsvis så ryker det en person som jag har stört mig länge på.
Sonja ÄR den ultimata Dumma Blondinen personifierad som nu i Finalveckan INTE ger Jonas nackdelen

Hennes (troligen) enda chans att försöka få ut Jonas. Men Nej.
Hon ser väl honom som en potentiell partner och far till hennes framtida barn - efter Robinson är klar och visar sin lojalitet till Jonas genom att ännu en gång att inte ta chansen att få ut sin starkaste motståndare. Kanske har de en deal om att dela vinstpengarna? Så - hon gav Carro nackdelen. Det var väntat visserligen och Iki eldade på det förslaget i ett långt fötroligt och manipulerande taktiksnack i buschen med Sonja. Kemin mellan Sonja och Carro är och förblir densamma: Kylig.
Eller - så har Sonja en gammal traditionell kvinnosyn och viker sig "för mannen" som hon är förtjust i dvs Jonas kanske, kanske lockas han av hennes tydliga uppvisade lojalitet som kan göra att hon får krypa ner under täcket med sin Robinson-flört och troliga och tippade vinnaren Jonas när tävlingen är slut? 🤔
Det är helt uppenbart inte bara män som tänker med vad de har mellan benen 🫤
Till och med Lasse försökte att prata förstånd med Sonja att hon skulle försöka få ut Jonas nära och innan Finalveckan och sa: Tänker du "ge bort vinsten" till Jonas? Men hon vek sig inte då heller 🙄