2026-06-02, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror faktiskt att hon tyckte att det var jobbigt. Vilket är märkligt med tanke på hur jävla bitchig Carro har varit mot henne. Glöm inte hur Carro njöt när hon hade lyckats pressa Sonja att säga "Lasse" vid en förhandling. När de kom tillbaka så skickade hon över det trista budskapet till Lasse med orden "det borde egentligen vara Sonja som ger dig den". Och i alla tävlingar där det gått lite som Carro önskat (är ju inte så många) så har hon och hennes polare Aza och Ola vräkt ur sig en massa skit.

Så där har du en tvättäkta psykopat. Leendet, intresset för meditation och tatueringarna säger allt.

Tror också att hon tyckte det var jobbigt för de orkar inte hålla på att spel för kamerorna. Hade varit annorlunda om hon hade verkat oberörd med sina vänner, och sedan sagt att det var jobbigt till Carro.
Citera
2026-06-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Försöker läsa ikapp emellanåt men man inser snabbt att det enda som är markant sämre än den här säsongens Robinson är Flashback-tråden om den.

Man trodde att CrapM och GregerW kunde förstöra en tråd men nu saknar man fan dom....

Håller helt med, trodde inte det kunde bli värre men det blev det i denna säsongs Flashbackstråd, och de som är kvar för final i Robinson... Suck!

Senast redigerad av notlostintheworld 2026-06-02 kl. 07:28.
Citera
2026-06-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Idag, avsnitt 47.

Redan när Sonja vann då förstod direkt att hon skulle ge nackdelen till Carro. Optimalt hade varit om Sonja gett nackdelen till Jonas, då han är det största hotet i en final. Det är korkat i en finalvecka tänka på vilka man spelat med under säsongen (vettiga människor vill ju få ut det största hotet).

Kommande tävling där är det en nackdel att vara för kort eller för lång. Baserat på deras längder då tror jag inte att Carro kommer åka ut trots att hon har en nackdel. Den som får det tufft är Jonas som nästan är 2 meter lång. Förhoppningsvis så ryker det en person som jag har stört mig länge på.

Helt rätt analys av dig.
Citera
2026-06-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Vet någon om final-avsnittet kommer visas på torsdag eller på söndag för Plus-medlemmarna?
Final släpps söndag 00:01 enligt min sida.
Brukar väl också vara så när det gäller just final?
Citera
2026-06-02, 08:54
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
Vem fan är Peter….

Inget att bry sig om. Greger W brukar ge deltagarna "egna namn" då och då. Inte alltid så klockrena namn heller så man begriper vem som avses 🙄😂
Citera
2026-06-02, 08:55
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Vet någon om final-avsnittet kommer visas på torsdag eller på söndag för Plus-medlemmarna?

Vet ej men troligtvis är Finalen nu på Söndag.
Citera
2026-06-02, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Håller helt med, trodde inte det kunde bli värre men det blev det i denna säsongs Flashbackstråd, och de som är kvar för final i Robinson... Suck!

Ja det har verkligen varit osedvanligt uselt. TV4 har ju inte hjälpt genom det konstiga upplägget att Play Plus kan se hela nästa veckas avsnitt innan reguljära ens fått se örådet.

Citera
2026-06-02, 09:12
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Idag, avsnitt 47.

Redan när Sonja vann då förstod direkt att hon skulle ge nackdelen till Carro. Optimalt hade varit om Sonja gett nackdelen till Jonas, då han är det största hotet i en final. Det är korkat i en finalvecka tänka på vilka man spelat med under säsongen (vettiga människor vill ju få ut det största hotet).

Kommande tävling där är det en nackdel att vara för kort eller för lång. Baserat på deras längder då tror jag inte att Carro kommer åka ut trots att hon har en nackdel. Den som får det tufft är Jonas som nästan är 2 meter lång. Förhoppningsvis så ryker det en person som jag har stört mig länge på.

Sonja ÄR den ultimata Dumma Blondinen personifierad som nu i Finalveckan INTE ger Jonas nackdelen Hennes (troligen) enda chans att försöka få ut Jonas. Men Nej.

Hon ser väl honom som en potentiell partner och far till hennes framtida barn - efter Robinson är klar och visar sin lojalitet till Jonas genom att ännu en gång att inte ta chansen att få ut sin starkaste motståndare. Kanske har de en deal om att dela vinstpengarna? Så - hon gav Carro nackdelen. Det var väntat visserligen och Iki eldade på det förslaget i ett långt fötroligt och manipulerande taktiksnack i buschen med Sonja. Kemin mellan Sonja och Carro är och förblir densamma: Kylig.

Eller - så har Sonja en gammal traditionell kvinnosyn och viker sig "för mannen" som hon är förtjust i dvs Jonas kanske, kanske lockas han av hennes tydliga uppvisade lojalitet som kan göra att hon får krypa ner under täcket med sin Robinson-flört och troliga och tippade vinnaren Jonas när tävlingen är slut? 🤔

Det är helt uppenbart inte bara män som tänker med vad de har mellan benen 🫤

Till och med Lasse försökte att prata förstånd med Sonja att hon skulle försöka få ut Jonas nära och innan Finalveckan och sa: Tänker du "ge bort vinsten" till Jonas? Men hon vek sig inte då heller 🙄
Senast redigerad av CS128 2026-06-02 kl. 09:22.
Citera
2026-06-02, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Sonja ÄR den ultimata Dumma Blondinen personifierad som nu i Finalveckan INTE ger Jonas nackdelen Hennes (troligen) enda chans att försöka få ut Jonas. Men Nej.

Hon ser väl honom som en potentiell partner och far till hennes framtida barn - efter Robinson är klar och visar sin lojalitet till Jonas genom att ännu en gång att inte ta chansen att få ut sin starkaste motståndare. Kanske har de en deal om att dela vinstpengarna? Så - hon gav Carro nackdelen. Det var väntat visserligen och Iki eldade på det förslaget i ett långt fötroligt och manipulerande taktiksnack i buschen med Sonja. Kemin mellan Sonja och Carro är och förblir densamma: Kylig.

Eller - så har Sonja en gammal traditionell kvinnosyn och viker sig "för mannen" som hon är förtjust i dvs Jonas kanske, kanske lockas han av hennes tydliga uppvisade lojalitet som kan göra att hon får krypa ner under täcket med sin Robinson-flört och troliga och tippade vinnaren Jonas när tävlingen är slut? 🤔

Det är helt uppenbart inte bara män som tänker med vad de har mellan benen 🫤

Till och med Lasse försökte att prata förstånd med Sonja att hon skulle försöka få ut Jonas nära och innan Finalveckan och sa: Tänker du "ge bort vinsten" till Jonas? Men hon vek sig inte då heller 🙄
Jag tror bara att traditionen i Svenska Robinson generellt är att man håller ihop med sin pakt till slutet, även om man vet att det blir svårare i finalen.

I de internationella varianterna är det mycket mer ”han är min bästa vän men jag måste svika honom” förutom i de sällsynta fallen där det faktiskt är två rätt jämnbördiga som tar varandra till finalen.

Och vi har ju sett ”starka hot” falla i finalen innan (och i första heatet förra veckan åkte både Halil och Ola till utslagskamp - killar som ses som starka). Vem minns inte hur Matteo föll på målsnöret mot Johan? Aron är väl en av de få som man sett som stark rakt igenom och faktiskt även vunnit?
Citera
2026-06-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
Produktionen dödade denna säsongen med dubbel-örådet som tvingade två medlemmar från den svaga pakten att duellera. Fullständigt idiotiskt idé.

Håller helt med. Det var ett effektivt sätt att döda all spänning.

Citat:
Det är nästan alltid en kvinna som vinner plankan.

Ja det är lättare att stå på plankan med mindre fötter vilket kvinnor oftast har. Dessutom har kvinnor generellt sett också bättre balans än män.
Citera
2026-06-02, 10:40
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Jag tror bara att traditionen i Svenska Robinson generellt är att man håller ihop med sin pakt till slutet, även om man vet att det blir svårare i finalen.

I de internationella varianterna är det mycket mer ”han är min bästa vän men jag måste svika honom” förutom i de sällsynta fallen där det faktiskt är två rätt jämnbördiga som tar varandra till finalen.

Och vi har ju sett ”starka hot” falla i finalen innan (och i första heatet förra veckan åkte både Halil och Ola till utslagskamp - killar som ses som starka). Vem minns inte hur Matteo föll på målsnöret mot Johan? Aron är väl en av de få som man sett som stark rakt igenom och faktiskt även vunnit?

Jo. Så kan det vara även i denna säsong.

Tycker dock att Sonja är mycket osmart i detta med att puscha fram Jonas när hon själv kan ha möjligheten att peta bort honom - hennes egna och starkaste rival. Tävlingsmässigt.

Det finns endast EN vinnare i Robinson. EN!!!

Vad ÄR då orsaken till hennes helt osvikliga lojalitet mot Jonas? Väldigt bra kompis? Ja i början kanske. Fast jag tror mera utav att hon faktiskt inte vill vinna själv för att hon är så betuttad i Jonas.

Hon "ger" hellre honom chansen att vinna än att satsa och försöka att vinna själv.

Jag ser det som en svaghet, faktiskt. I varje fall i tävlingar så som Robinson. Hennes akilleshäl är och förblir - Jonas
Citera
2026-06-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo. Så kan det vara även i denna säsong.

Tycker dock att Sonja är mycket osmart i detta med att puscha fram Jonas när hon själv kan ha möjligheten att peta bort honom - hennes egna och starkaste rival. Tävlingsmässigt.

Det finns endast EN vinnare i Robinson. EN!!!

Vad ÄR då orsaken till hennes helt osvikliga lojalitet mot Jonas? Väldigt bra kompis? Ja i början kanske. Fast jag tror mera utav att hon faktiskt inte vill vinna själv för att hon är så betuttad i Jonas.

Hon "ger" hellre honom chansen att vinna än att satsa och försöka att vinna själv.

Jag ser det som en svaghet, faktiskt. I varje fall i tävlingar så som Robinson. Hennes akilleshäl är och förblir - Jonas

Japp, absolut en akilleshäl men utanför Robinson ändå en bra egenskap att vara lojal. Läste nånstans utanför TV att de klickat redan dag 1 så då kanske det ändå är rimligt att känna att man hellre vill möta sin partner i en final än en motståndare från ”fel” pakt.

(Inte helt omöjligt att de också sagt; ”vinner nån av oss gör vi en rejäl resa ihop” eller nåt sånt)

Tror Iki också säger att hon vill se nord i final utan att fokusera på VILKA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in