2026-06-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag hatar Sonja och Jonas lika mycket och då önskar jag att någon av dem ska komma sist i en tävling och en av dem ska röstas ut av de övriga. Även den som vinner plankan kommer få rösta, tyvärr.
Tror inte vinnaren av plankan kommer att få rösta.
Citera
2026-06-01, 22:21
Medlem
Det här med fördelar…

Har precis sett plankan. Vill inte spoila något, inte ens bakom en spoiler. Men upprepar.

Det här med fördelar…
Citera
2026-06-01, 22:53
Medlem
Ace Venturas avatar
Nu har jag kommit till det stadiet att jag genuint börjat ogilla de flesta deltagare (är på dag 41). Den här säsongen var kul ganska länge men sen försvann alla intressanta personer på ett pärlband och skräpet fick vara kvar. Så här illa brukar det väl inte vara?

Senast redigerad av Ace Ventura 2026-06-01 kl. 23:18.
Citera
2026-06-02, 00:31
Medlem
fonders avatar
Gud vad det stank när ormen Sonja jobbade hårt för att framställa sig själv som sympatisk innan hon delade ut nackdelen, när det i själva verket finns noll sympati i hennes fula stora psykopat-kropp.
Citera
2026-06-02, 00:32
Medlem
fonders avatar
Vet någon om final-avsnittet kommer visas på torsdag eller på söndag för Plus-medlemmarna?
Citera
2026-06-02, 01:20
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Vet någon om final-avsnittet kommer visas på torsdag eller på söndag för Plus-medlemmarna?

Skulle tro att det visas på söndag, men är inte hundra på saken så någon bättre vetande får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2026-06-02, 01:26
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MzMoneyPenny
Du, och ni, som snöat in er så uppenbart ”färgat” på detta spåret och drar detta till långbänk:

OM det - i ett parallellt universum - hade varit det exakt omvända, med följande laguppställning istället:
(utbytta till identiskt bärande roller)

Natalie - Ola - Sonja

Carro hade då hängt sina vikter på Sonja ALLA DA’R I VECKAN!
Att tro att Carro i det läget hade valt Ola (eller Natalie) istället är lika osannolikt som befängt!

Och dessa ”räkmackor” som ni så gärna tvistar om:
Marie - vann första heatet, tog sig vidare till finalheatet och vann finalheatet!
Hon har från dag ett aldrig underpresterat eller varit i närheten av att åka ut!

Helt objektivt så är det Carro, som av ren och skär tur i form av en Döskalle, var den enda som faktiskt fick chansen att glida tillbaka in i Robinson på en s.k. räckmacka.
Hon förlorade dessutom flera tävlingar bara under tiden i Gränslandet. Hon blev den ENDA som inte sattes på ett plan därifrån.
Att hon dessutom fick glida in finalveckan var också ren singla slant tur.

Detta är Robinson i ett nötskal. Där social förmåga, relationer, strategi, psykologi, uthållighet OCH tävlingar hela tiden flätas samman. Därför tycker jag det är synd att prestationer inte väger liiiite tyngre än vad de gör.

Även om jag håller en gnutta mer på Carro än övriga så måste jag ge dig rätt i det du säger. Så är det. Dock är hon inte mindre värd en finalplats för att Aza drog en döskalle och hon hade turen att få stanna kvar. Nog har hon presterat också. Mer än Iki skulle jag säga.
Citera
2026-06-02, 01:26
Medlem
Puma006s avatar
Idag, avsnitt 47.

Redan när Sonja vann då förstod direkt att hon skulle ge nackdelen till Carro. Optimalt hade varit om Sonja gett nackdelen till Jonas, då han är det största hotet i en final. Det är korkat i en finalvecka tänka på vilka man spelat med under säsongen (vettiga människor vill ju få ut det största hotet).

Kommande tävling där är det en nackdel att vara för kort eller för lång. Baserat på deras längder då tror jag inte att Carro kommer åka ut trots att hon har en nackdel. Den som får det tufft är Jonas som nästan är 2 meter lång. Förhoppningsvis så ryker det en person som jag har stört mig länge på.
Citera
2026-06-02, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jonas är en manipulativ och obehaglig person. Ormar har inget med detta att göra, de är vad de är. Men Jonas har ett val och har valt att spela fult.
Det har han ju inte gjort. Visst, de lurade Halil men det är ju så de spelar i Robinson. Och Halil hade ju själv gått bakom ryggen på Jonas så det var ju bara pay back. Men i övrigt har han ju inte gjort ett skit som varit "fult".
Citera
2026-06-02, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Idag, avsnitt 47.

Redan när Sonja vann då förstod direkt att hon skulle ge nackdelen till Carro. Optimalt hade varit om Sonja gett nackdelen till Jonas, då han är det största hotet i en final. Det är korkat i en finalvecka tänka på vilka man spelat med under säsongen (vettiga människor vill ju få ut det största hotet).

Kommande tävling där är det en nackdel att vara för kort eller för lång. Baserat på deras längder då tror jag inte att Carro kommer åka ut trots att hon har en nackdel. Den som får det tufft är Jonas som nästan är 2 meter lång. Förhoppningsvis så ryker det en person som jag har stört mig länge på.
Så Jonas får det tufft men är ändå största hotet?
Citera
2026-06-02, 06:11
Medlem
Citat:
Gud vad det stank när ormen Sonja jobbade hårt för att framställa sig själv som sympatisk innan hon delade ut nackdelen, när det i själva verket finns noll sympati i hennes fula stora psykopat-kropp.
Jag tror faktiskt att hon tyckte att det var jobbigt. Vilket är märkligt med tanke på hur jävla bitchig Carro har varit mot henne. Glöm inte hur Carro njöt när hon hade lyckats pressa Sonja att säga "Lasse" vid en förhandling. När de kom tillbaka så skickade hon över det trista budskapet till Lasse med orden "det borde egentligen vara Sonja som ger dig den". Och i alla tävlingar där det gått lite som Carro önskat (är ju inte så många) så har hon och hennes polare Aza och Ola vräkt ur sig en massa skit.

Så där har du en tvättäkta psykopat. Leendet, intresset för meditation och tatueringarna säger allt.
Citera
2026-06-02, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nu har jag kommit till det stadiet att jag genuint börjat ogilla de flesta deltagare (är på dag 41). Den här säsongen var kul ganska länge men sen försvann alla intressanta personer på ett pärlband och skräpet fick vara kvar. Så här illa brukar det väl inte vara?

Nej, såhär illa brukar det inte vara!
Det du skriver under spoiler-tagen har ju pågått hela säsongen, man börjar sympatisera med en person och börjar ändå tycka att den personen är ok men då går han/hon och funkar upp direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in