2026-05-31, 22:12
Medlem
QueenLions avatar
Jag är en väldigt träningsvan kvinna som har haft ett uppehåll från träning och nu ska komma tillbaka till toppform.

Längd: 165
Vikt: 69 (otränad)
PB: Mark 115, Knäböj 105, Bröstpress 80
Års träning: 7
Ålder: 40+
Skada: Framåtroterad axel med inflammerad bicepssena.

Träning
Med 3-4 träningspass i veckan med tränare i 7 år har jag vant mig vid att ha haft en relativt hög lägsta nivå i min fysik. Nu har jag varit ifrån all form av träning i flera månader och min satsning att komma tillbaka till toppform börjar imorgon.
Jag har varit i den här sitsen förut och jag vet att jag efter 2 veckor kommer att känna att musklerna har aktiveras igen, men just nu känner jag mig mest som Barbamamma.

Det brukar ta mig 2 veckor att känna att mina muskler vaknar och 6-8 veckor tills jag är på nivå att jag kan börja finjustera och börja träna upp mig till en topp igen. Men efter 6-8 veckor är jag tillbaka på en bra grundnivå.
Men med en skada i axeln som håller mig tillbaka tar jag hjälp av peptider av märket North Gear.

Upplägg
Tung träning med personlig tränare 2ggr/v (antagligen 1xÖverkropp + 1xBen, men det bestäms mer exakt i veckan.)
Komplementsträning på egen hand 1-2 ggr/v.

Mål
Att så snabbt som möjligt komma tillbaka till den toppform jag hade för ca 1 år sedan.

Peptider
Till min hjälp tar jag GLOW (Kombination 70% GHK-Cu + 15% BPC-157 + 15% TB-500) med start imorgon för att stilla inflammationen och öka vävnadspreparation i axeln så att jag kan köra på med tung träning. Det ska bli intressant att se hur snabbt jag kan få effekt av 10 units per dag.

Utöver att hjälpa till med läkning så ger GLOW ökad stimulering av kollagen, vilket jag hoppas ska ge en bieffekt av fastare och föryngrad hud. Det är en önskvärd bieffekt som skulle göra att flera dyra ansiktsbehandlingar med till exempel botox och laxsperma (ja, det är det senaste) kanske kan ersättas helt.

En peptid att hålla ögonen på!
Någonting som jag är väldigt nyfiken på att sätta in när jag har kommit igång med träningen, efter ca 2 veckor är CJC1295 No Dac som verkar muskelfrämjande. Speciellt för mig som kvinna som inte vill ta Testo.

Kurrapporten uppdateras minst 1 gång i veckan framöver.
Citera
2026-05-31, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenLion
Jag är en väldigt träningsvan kvinna som har haft ett uppehåll från träning och nu ska komma tillbaka till toppform.

Träning
Med 3-4 träningspass i veckan med tränare i 7 år har jag vant mig vid att ha haft en relativt hög lägsta nivå i min fysik. Nu har jag varit ifrån all form av träning i flera månader och min satsning att komma tillbaka till toppform börjar imorgon.
Jag har varit i den här sitsen förut och jag vet att jag efter 2 veckor kommer att känna att musklerna har aktiveras igen, men just nu känner jag mig mest som Barbamamma.

Det brukar ta mig 2 veckor att känna att mina muskler vaknar och 6-8 veckor tills jag är på nivå att jag kan börja finjustera och börja träna upp mig till en topp igen. Men efter 6-8 veckor är jag tillbaka på en bra grundnivå.
Men med en skada i axeln som håller mig tillbaka tar jag hjälp av peptider av märket North Gear.

Upplägg
Tung träning med personlig tränare 2ggr/v (antagligen 1xÖverkropp + 1xBen, men det bestäms mer exakt i veckan.)

Mål
Att så snabbt som möjligt komma tillbaka till den toppform jag hade för ca 1 år sedan.

Peptider
Till min hjälp tar jag GLOW (Kombination 70% GHK-Cu + 15% BPC-157 + 15% TB-500) med start imorgon för att stilla inflammationen och öka vävnadspreparation i axeln så att jag kan köra på med tung träning. Det ska bli intressant att se hur snabbt jag kan få effekt av 10 units per dag.

Utöver att hjälpa till med läkning så ger GLOW ökad stimulering av kollagen, vilket jag hoppas ska ge en bieffekt av fastare och föryngrad hud. Det är en önskvärd bieffekt som skulle göra att flera dyra ansiktsbehandlingar med till exempel botox och laxsperma (ja, det är det senaste) kanske kan ersättas helt.

Någonting som jag är väldigt nyfiken på att sätta in när jag har kommit igång med träningen, efter ca 2 veckor är CJC1295 No Dac som verkar muskelfrämjande. Speciellt för mig som kvinna som inte vill ta Testo.

kolla infographics på Youtube om dessa peptider 🤣
Citera
2026-06-01, 07:32
Medlem
Citat:

Träning

Upplägg

Mål

Peptider

Kul! Blir spännande att följa.
Körde själv Wolverine för mina slita knä, en operation med korsband och dålig genetik.
Började försiktigt med bra resultat. Lirade sen lite boll och min knäskål hoppade ut led.
Körde då igång en högre dos, inte markant med en liten ökning och, ojoj vilken skillnad!

Ortopeden berättade att min rörlighet och styrka kan ta mellan 4-6månader innan den är tillbaka.
1,5 månad efter (med kanske lite dumbristig hjärna/pannben) var jag tillbaka med en starkare känsla än jag tidigare känt. Lyfte fullt och kunde lite boll helt efter 2 månader.

Kör hårt och lyft väl 👊
Citera
2026-06-01, 11:52
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
kolla infographics på Youtube om dessa peptider 🤣

Grattis. Du lyckades med en mening bekräfta det sämsta med FB's kurrapporter. Den här oviljan som existerat i +15 år sedan jag gick med; nämligen att istället för att peppa och uppmuntra, ska "någon" kliva in och vara dryg och nedlåtande. Du gav den där "någon" ett ansikte. Snyggt!🤣

(Patetiskt)
Citera
2026-06-01, 11:56
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briskey
Körde själv Wolverine för mina slita knä, en operation med korsband och dålig genetik.
Började försiktigt med bra resultat. Lirade sen lite boll och min knäskål hoppade ut led.
Körde då igång en högre dos, inte markant med en liten ökning och, ojoj vilken skillnad!

Ortopeden berättade att min rörlighet och styrka kan ta mellan 4-6månader innan den är tillbaka.
1,5 månad efter (med kanske lite dumbristig hjärna/pannben) var jag tillbaka med en starkare känsla än jag tidigare känt. Lyfte fullt och kunde lite boll helt efter 2 månader.

Kör hårt och lyft väl 👊

Tack kompis för att du klev in och balanserade den förra Mr Nobody med detta inlägg. Jag kan på riktigt inte förstå varför så många har någon slags usel självkänsla som resulterar i att de måste klanka ner på andra, för att de själva ska känna sig förmer(?).

Du och jag har samma positiva erfarenheter av kombinationen av TB-500 och BPC-127. Jag fortsätter kalla Duon av TB och BPC för ett mirakel. Så lämnar vi (tycker jag) Mr Nobody åt sitt patetiska öde.
Annars då, allt bra - går allt som planerat?
Citera
2026-06-01, 12:07
Medlem
QueenLions avatar
Tack!
Skön motivering med din berättelse!

Jag ser fram emot att känna (och se) effekten och kunna köra på och lyfta tungt igen med min axel. Speciellt i det här läget när jag ska tillbaka till en form jag tidigare har haft, då skulle det vara väldigt frustrerande att ha en skada som hindrar utväxling.

Kör hårt!

Citat:

Kör hårt och lyft väl 👊
Citera
2026-06-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
Tack kompis för att du klev in och balanserade den förra Mr Nobody med detta inlägg. Jag kan på riktigt inte förstå varför så många har någon slags usel självkänsla som resulterar i att de måste klanka ner på andra, för att de själva ska känna sig förmer(?).

Du och jag har samma positiva erfarenheter av kombinationen av TB-500 och BPC-127. Jag fortsätter kalla Duon av TB och BPC för ett mirakel. Så lämnar vi (tycker jag) Mr Nobody åt sitt patetiska öde.
Annars då, allt bra - går allt som planerat?

Haha tomtar finns det gott om, och det brukar rinna ut i ren avundsjuka och oförmåga att hitta sitt eget driv. Då blir tyvärr resultatet att försöka livnära sig på andra genom att, tyvärr framstå väldigt kompetenta

Ja, och jag tackar dig ödmjukast för din rapport kring detta, även då nämnde du mirakel fast man inte riktigt vill eller vågar uttala sig så om något. Men jag förstår dig, och det är den frasen som dyker upp hos mig när jag berättar om detta för andra - som i sin tur har väldigt svårt att tro det, fast man fått ta del av min läkning. Så tack till dig Ivan! Öppnade ögonen för detta, och en helt annan värld

Tack det är bra, och min viktnedgång är nådd med bibehållen muskelmassa. Otroligt, men kost, protein, hård träning och reta i all sin ära. Vikterna på gymmet gör jag progress i hela tiden, och ja. 34år och i mitt livs form som bara ska fortsätta - Gå gärna in och kolla mitt senaste inlägg, hade behövt en kunnig som dig att tycka till om mina blodprov, jag själv står helt oförstående med mina "aningar".
Hur mår du själv och hur går din resa?
Följer dina rapporter både här och på hb, av det att tolka så går allt bra och du är grym!!

Citat:
Tack!
Skön motivering med din berättelse!

Jag ser fram emot att känna (och se) effekten och kunna köra på och lyfta tungt igen med min axel. Speciellt i det här läget när jag ska tillbaka till en form jag tidigare har haft, då skulle det vara väldigt frustrerande att ha en skada som hindrar utväxling.

Kör hårt!

Det förstår jag, och efter en sådan skada och sen kunna få tillbaka styrkan man haft, och ännu bättre. Du kommer förstå, som Ivan säger. Det är något magiskt över det hela
Första passet idag? Ser framemot läsning.
Citera
2026-06-01, 16:09
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Haha tomtar finns det gott om, och det brukar rinna ut i ren avundsjuka och oförmåga att hitta sitt eget driv. Då blir tyvärr resultatet att försöka livnära sig på andra genom att, tyvärr framstå väldigt kompetenta

Ja, och jag tackar dig ödmjukast för din rapport kring detta, även då nämnde du mirakel fast man inte riktigt vill eller vågar uttala sig så om något. Men jag förstår dig, och det är den frasen som dyker upp hos mig när jag berättar om detta för andra - som i sin tur har väldigt svårt att tro det, fast man fått ta del av min läkning. Så tack till dig Ivan! Öppnade ögonen för detta, och en helt annan värld

Tack det är bra, och min viktnedgång är nådd med bibehållen muskelmassa. Otroligt, men kost, protein, hård träning och reta i all sin ära. Vikterna på gymmet gör jag progress i hela tiden, och ja. 34år och i mitt livs form som bara ska fortsätta - Gå gärna in och kolla mitt senaste inlägg, hade behövt en kunnig som dig att tycka till om mina blodprov, jag själv står helt oförstående med mina "aningar".
Hur mår du själv och hur går din resa?
Följer dina rapporter både här och på hb, av det att tolka så går allt bra och du är grym!!

Det förstår jag, och efter en sådan skada och sen kunna få tillbaka styrkan man haft, och ännu bättre. Du kommer förstå, som Ivan säger. Det är något magiskt över det hela
Första passet idag? Ser framemot läsning.

Jamen igen: Tack Briskey!!
Citera
2026-06-02, 07:49
Medlem
QueenLions avatar
Igår var första träningspasset på 4 månader!
Det blev det en genomkörare av hela kroppen som kändes rejält när man inte har tränat på ett tag.
Jag gick lätt till failiur på ca 70% av vikt jag tog tidigare. Och även om jag vet att det är en del av processen så känns det likadant varje gång jag är i den här sitsen – Varför släppte jag träningen?
MEN å andra sidan så har jag nu en progressionsresa framför mig där det faktiskt kommer att hända saker snabbt. Så jag försöker att hålla den positiva tanken vid liv.

2-3 set med ca 12 reps.
Rygg, biceps, triceps, bröst, ben och sist mage. Benen var värst med mjölksyra, som jag annars brukar kunna jobba igenom. Men det här passet var tufft.

Skadan kändes. Min axel klarar inte startposition i press eller hög belastning. Värken är både molande och hugger samtidigt och jag var tvungen att avbryta pressövningar, så bröst får vänta lite tills GLOW har kickat in och gjort sin grej. 2-4 veckor har jag förväntning på att jag inte längre kommer att känna av axeln och kan börja köra på tungt.

Har ännu inte kommit fram till det bästa upplägget för träningen, utan startade bara lugnt och med en genomkörare först. Fundering är att köra igenom varje muskelgrupp 2ggr per vecka med kortare pass. Någon som har några andra tankar på bästa frekvens?
Citera
2026-06-07, 20:47
Medlem
QueenLions avatar
Blandat GLOW och ny rutin för träning

Nytt jobb och resor från stad till stad satte lite käppar i hjulet för mig. Resor på korta varsel och hotell utan gym har inte gjort det lättare.
Hur gör man bäst med ”peppisarna” när man reser mycket? Funderar på att köpa en liten kylväska att ha med mig. En sådan där liten för matlådor borde väl fungera?

Rutin, rutin, rutin – det är nyckeln! Jag VET!
Men inte så lätt när alla andra utom jag äger min kalender så här i början. Men nu tror jag att jag börjar ta tillbaka ägandeskapet och kan få till en vettig rutin, plus att jag nu har koll på de hotell i städerna jag åker till som har bäst gym. 😊

Träning
Jag har suttit med min planering och kommit fram till att jag bör få till 2 pass i veckan med styrning av tränare, 1 pass i veckan på mitt gym och 2 pass i veckan på diverse hotell.
Det blir fördelning per vecka på
1 pass ben
1 pass bröst/triceps
1 pass rygg/biceps
Komplementträning på hotellgym med axlar och ben.
Bra! Då kör vi!

Peptider
Jag kör GLOW som är en sammansättning av peptiderna nedan av märket North Gear:
GHK-Cu 100MG
BPC-157 10MG
TB-500 10MG

Jag blandade enligt följande:
GHK-Cu + 2ml BAC-vatten
BPC-157 + 1ml BAC-vatten
TB-500 + 1ml BAC-vatten

Själva GLOW blandningen gjorde jag sedan genom att blanda dessa tre i en 3ml pump med:
GHK-Cu 2ml
BPC-157 0,5ml
TB-500 0,5ml

Jag tar 0,2ml per dag och tänker köra en kur på 30 dagar för att sedan ta ett uppehåll.

Viktnedgång
Jag har också något på gång som jag tycker är mycket spännande! Jag introducerar Retatrutide i mitt liv snart. Det är så klart för viktminskning och för att plocka mina sista oönskade kilon av kroppen. Men jag vill också testa för att jag alltid har haft en osund relation till mat och inte kan kontrollera det så bra som jag hade önskat.
Jag har helt enkelt en mildare variant av ätstörning och jag hoppas att Reta kan hjälpa mig med att ta bort sug. Det kommer jag också att att skriva om här inom kort.

Lyft tungt och utan ego! 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in