2026-05-22, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av domkraft
Jag bojkottar också GB. Det du tänker på som dom kallar glass är gjort på ärt protein och innehåller 0% grädde. Känns bra att fortsätta bojkotta dom.
Är det därför som butikerna har svårt att sälja skiten? Willys försökte sälja GB Big Pack för 19 kr per styck, men det gick inte så bra.

Produkten borde inte få heta glass i och med att de har bytt till ett växtbaserat recept.
Citera
2026-05-23, 07:41
Medlem
Ser ut som en trist jävla isglass. Borde åtminstone ha varit regnbågsfärgad. Valet av form kan man ju fundera över.

Sedan behövs det ingen jävla bojkott, var inte så jävla socialamediaskadade. Ingen kommer att tvingas att köpa den.
Citera
2026-05-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Vill man inte förknippa Pride med sex så har man varken "Kinkykvarter", undervisning i avancerade sexlekar eller dildokubb.

Och vill man inte bli förknippad med pedofili så låter man bli att låta 13-åringar delta i den avancerade sexundervisningen och dildokubb-spelandet. Man låter bli att förespråka kirurgiska könsbyten för 15-åringar utan föräldrars tillstånd. Man ber offentligt om ursäkt för att en öppen pedofilförespråkare tilläts invigningstala så sent som 2011. Och man ger ut en vitbok om rörelsens nära band till organiserade pedofiler.

Håller du inte med om det?
Nu är det ju inte Pride som organisation som lobbar för de där grejerna. Jag är positivt inställd till Almedalsveckan men sympatiserar inte med alla som kommer till tals under densamma. Och även om jag själv aldrig skulle kolla på Quarnevalen eller liknande spektakel får de gärna hålla på för min del. Även fast de inte sällan har en hel del ekivoka inslag i tåget.
Citera
2026-05-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Varför är det viktigt att bögar får lämna blod, om det finns blod så det räcker ändå? Att det inte tilläts när HIV var nytt ser jag bara som förståndigt då homosexuella män var överrepresenterade vad gäller HIV-smittade. Dessutom får dom väl lämna blod i dag om vissa villkor är uppfyllda.

Homosexualitet är varken förbjudet eller sjukdomsklassat sedan länge, så det argumentet håller inte heller speciellt bra.

Gifta sig med vem man vill, får man också göra sedan många år.

Pride är för mig ett överspelat jippo som mer marknadsför homosexualitet och andra sexuella funktionsvariationer, än något som kämpar för folks rättigheter.
Och jo, allt runt Pride är fullkomligt nerlusat med kopplingar till sex, vilket knappast gynnar rörelsen i stort, utan mer förlöjligar den om man nu tänker att det ska handla om människors lika värde.

Det enda som återstår att kämpa för är väl att få trångsynta människor att lämna sexuellt avvikande ifred, i det avseendet tror jag idag att Pride i Sverige gör mer skada än nytta.
Då många (flera sexuellt avvikande inkluderat) är innerligt trötta på all uppmärksamhet sexuellt avvikande förväntar sig.

Självklart ska varken sexuellt avvikande eller någon annan diskrimineras.
Jag räknade upp ett par exempel på olika saker där det gjorts skillnad på folk och folk beroende på sexualitet. Detta för att påvisa sambandet mellan Pride och folks sexualitet utan det handlar om att suga kuk.

Att du skriver om ”sexuellt avvikande” visar ju bara att Pride behövs. Den dagen vanligt folk som du inte behöver trycka in ett ord som ”avvikande”, den dagen behövs inte vara sig Pride eller RFSL.
Citera
2026-05-30, 13:26
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Nu är det ju inte Pride som organisation som lobbar för de där grejerna. Jag är positivt inställd till Almedalsveckan men sympatiserar inte med alla som kommer till tals under densamma. Och även om jag själv aldrig skulle kolla på Quarnevalen eller liknande spektakel får de gärna hålla på för min del. Även fast de inte sällan har en hel del ekivoka inslag i tåget.

Jo, det är Pride som organisation som bestämt att de ska ha ett kinkykvarter, att de ska ha ett Pride Ung för barn ner till 13, och att det i detta Pride Ung ska ingå dildokubb och undervisning i avancerade sexlekar.

Det är Pride som organisation som lät Kjell Rindar, Sveriges mest namnkunniga förespråkare av pedofila övergrepp på barn, vara invigningstalare år 2011.

Och det är Pride som organisation som aldrig bett om ursäkt för något av detta.

Det är inte någon högerextrem organisation som satt en pistol mot tinningarna på Prides ledarskap och tvingat dem att ha med dessa saker.

Det är - så vitt jag vet - inte Pride som organisation som förespråkar kirurgiska könsbyten för 15-åringar utan föräldrars tillstånd. Det är RFSL som gör det. RFSL var den organisation som grundade Pride, de står Pride extremt nära och fungerar som rådgivare i värdegrundsfrågor för Pride.
Citera
2026-05-30, 15:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qqqqwwwweeee
Jag räknade upp ett par exempel på olika saker där det gjorts skillnad på folk och folk beroende på sexualitet. Detta för att påvisa sambandet mellan Pride och folks sexualitet utan det handlar om att suga kuk.

Att du skriver om ”sexuellt avvikande” visar ju bara att Pride behövs. Den dagen vanligt folk som du inte behöver trycka in ett ord som ”avvikande”, den dagen behövs inte vara sig Pride eller RFSL.
Både Pride och RFSL är ju uttryckligen till för sexuellt avvikande. Men jag kan skriva sexuellt funktionsvarierade om du tycker det passar bättre?
Citera
2026-05-31, 01:37
Medlem
OdCaBos avatar
Jag lovar er att om GB brydde sig om sådana med era åsikter - ja då skulle kunderna rasa.
Citera
2026-05-31, 01:47
Medlem
zombie-nations avatar
Måste man vara så himla noga? Brukade köpa Lindt choklad trots att de under många år stödde Autism Speaks som vill få bort autister från jordens yta.

Annars kan man bara låta bli att köpa glassen. Det är ju löjligt att kräva att den ska tas bort. Då är man lättkränkt om den inte får finnas alls.

Sedan håller jag med om att GB inte är bra glass. Hade inte ätit en 88:an sedan jag var barn. Teståt den. Den var inte alls samma. Den var helt vattnig.
Citera
2026-05-31, 21:47
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Jo, det är Pride som organisation som bestämt att de ska ha ett kinkykvarter, att de ska ha ett Pride Ung för barn ner till 13, och att det i detta Pride Ung ska ingå dildokubb och undervisning i avancerade sexlekar.

Det är Pride som organisation som lät Kjell Rindar, Sveriges mest namnkunniga förespråkare av pedofila övergrepp på barn, vara invigningstalare år 2011.

Det är inte någon högerextrem organisation som satt en pistol mot tinningarna på Prides ledarskap och tvingat dem att ha med dessa saker.

Det är - så vitt jag vet - inte Pride som organisation som förespråkar kirurgiska könsbyten för 15-åringar utan föräldrars tillstånd. Det är RFSL som gör det. RFSL var den organisation som grundade Pride, de står Pride extremt nära och fungerar som rådgivare i värdegrundsfrågor för Pride.

Och det var RFSL som fram till 1986(?) lät "Pedofila riksföreningen" inneha en postbox i deras högkvarter på Sveavägen...
Citera
2026-06-05, 14:42
Medlem
Citat:

Att släppa fram vissa talare och ha ett kinkykvarter är en sak. Att som organisation jobba för att vuxna ska få ha sex med barn, är något annat.
Citera
2026-06-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Både Pride och RFSL är ju uttryckligen till för sexuellt avvikande. Men jag kan skriva sexuellt funktionsvarierade om du tycker det passar bättre?
Du får skriva vad du vill. Jag anser inte att det är avvikande eller en funktionsvariation att tända på folk som har samma kön som en själv. Vissa män gillar pattar, andra tänder på fittor, några går igång på nyckelben och rätt många på kuk.

Så länge folk tycker det ena är mer avvikande än det andra, behövs jippon som Pride.
Citera
2026-06-07, 13:48
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Och det var RFSL som fram till 1986(?) lät "Pedofila riksföreningen" inneha en postbox i deras högkvarter på Sveavägen...

Deras invigningstalare 2011 Kjell Rindar var väl insyltad i Pedofila Arbetsgruppen vill jag minnas.

Han försvarade den åtminstone med emfas, i samma intervju där han bestämt hävdade att såväl tunisiska småpojkar som svenska gossar i nedre tonåren var jätteglada över att få ha sex med gamla bögar i utbyte mot hamburgare. Jag överdriver inte ens.

Och den snubben invigningstalade 2011.

Och Pride/RFSL har aldrig bett om ursäkt för det.

Och statsmedia, tillika privata etablissemangsmedia, har aldrig avkrävt dem någon sådan.

Och ingen vitbok är ens påtänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in