Citat:
Ursprungligen postat av
qqqqwwwweeee
Nu är det ju inte Pride som organisation som lobbar för de där grejerna. Jag är positivt inställd till Almedalsveckan men sympatiserar inte med alla som kommer till tals under densamma. Och även om jag själv aldrig skulle kolla på Quarnevalen eller liknande spektakel får de gärna hålla på för min del. Även fast de inte sällan har en hel del ekivoka inslag i tåget.
Jo, det är Pride som organisation som bestämt att de ska ha ett kinkykvarter, att de ska ha ett Pride Ung för barn ner till 13, och att det i detta Pride Ung ska ingå dildokubb och undervisning i avancerade sexlekar.
Det är Pride som organisation som lät Kjell Rindar, Sveriges mest namnkunniga förespråkare av pedofila övergrepp på barn, vara invigningstalare år 2011.
Och det är Pride som organisation som aldrig bett om ursäkt för något av detta.
Det är inte någon högerextrem organisation som satt en pistol mot tinningarna på Prides ledarskap och tvingat dem att ha med dessa saker.
Det är -
så vitt jag vet - inte Pride som organisation som förespråkar kirurgiska könsbyten för 15-åringar utan föräldrars tillstånd. Det är RFSL som gör det. RFSL var den organisation som grundade Pride, de står Pride extremt nära och fungerar som rådgivare i värdegrundsfrågor för Pride.