2026-05-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baimei
Delegerat ansvar tills de är myndiga. Då kan de implantera en ekorrsvans, eller vad de nu kan tänkas vara. Inte förr.

Trodde det var föräldrarnas ansvar.
Citera
2026-05-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Nu är det väl mest unga tjejer som fallit för masspsykosen, mer röv åt Garplind alltså.

Ok, det har du nog rätt i. Och Garplind gillar väl inte tuttar så då är det ju bra för honom ifall de opereras bort…
Citera
2026-05-30, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Wold ska inte lägga sig i vad hennes barnbarn gör eller inte gör.

Eh, det är vanligt att mor- och farföräldrar umgås mycket med sina barnbarn. Generationerna brukar stödja varandra. Men så går det kanske inte till i din släkt??
Citera
2026-05-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Eh, det är vanligt att mor- och farföräldrar umgås mycket med sina barnbarn. Generationerna brukar stödja varandra. Men så går det kanske inte till i din släkt??

Inte i den mening dom lägger sig i uppfostran nej, du kanske blandar ihop Sverige med Kurdistan?
Citera
2026-05-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Inte i den mening dom lägger sig i uppfostran nej, du kanske blandar ihop Sverige med Kurdistan?

Nej. Jag vet som sagt inte hur det går till i din släkt. Och om du har barn eller inte, om du är man eller kvinna eller något mittemellan och om du är gammal eller ung.
Citera
2026-05-30, 01:08
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lysande-pistol
Då är vi minst två om att inte förstå, hon säger ju det alla tänker.
Om jag får ett barnbarn som får för sig att, nä jag är inte född i rätt kön så nu måste vi ordna till det här jag känner att jag är XX och inte en XX, då hade jag lagt i högsta växeln för att övertyga ungen om att det är något fel i huvudet på dig, nu hjälps vi åt att redigera det här. Nu är är du född och skapt som en XX och skall så förbli om jag så skall skaka galler för att övertyga dig om att inte byta kön för du är för ung för att ta det beslutet nu, ja ja din mor som stöttar dig är ju tyvärr lite rubbad också.
Som jag förstått så har hon endast sagt att hon skulle försöka tala sitt barn tillrätta om denne fick för sig att byta kön? Det är väl ganska rimligt då barn får för sig massor av saker, deras idéer bör kunna utmanas/ifrågasättas.
Citera
2026-05-30, 01:21
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag har svårt att förstå vad Agnes Wold sagt som är så hemskt.
Hon har trampat den inflytelserika Böglobbyn på tårna. Många transor, bögar, lebbor, knott, häxor, feminister, mygg och knäppgökar är ju inte kända för att kunna försvara sig med knytnävarna. Dom är en sk "svag och utsatt grupp"

Sannolikt har Agnes Wold underskattat hennes makt & inflytande i samhället. Kvinnlig akademiker av det högre skrået som även är riktigt känd från Radio.
Citera
2026-05-30, 01:36
Medlem
Durochmolls avatar
Stina Wollter fick sitt program struket från tablån pga av att hon kritiserade Israel. För Agnes finns det inga gränser utan hon får vara både transfob och rasist utan att det får några konsekvenser. Verkligen att bevis för att högern styr SVT. Modigt av Garplind att våga kritisera det hela.
Citera
2026-05-30, 02:04
Avstängd
Ajaj. Trampa inte på trans/homo.

Agnes Wold har givetvis rätt.
Citera
2026-05-30, 02:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Jag tycker att det är galet det hon har sagt. Garplid eller what a fuck är så ointressant i det hela, han är en ganska motbjudande person som tror så mycket om sig själv så det blir löjligt. Problemet med just Agnes är att hon bara vill appellera , som en äcklig nazist, och man känner igen nazigrejen hos henne oxå.

JAg har inget probem med nazister men då ska man också erkänna sig till det, och det är där det skaver hos Agnes Wold. Hon ÄR nazist, men vägrar erkänna det. Hon borde kunna skickas på dokumentförstöring också, det blir lite blodigt men so what ? Jag tycker gärna man kan avrätta en sådan person, ja ,faktiskt. Nu är det också dags att döda ukrianraer. Skönt! Hatar ukrainare och tyskar, så för just mig är det inget problem om man dödar dem genom atombomber. Det är OK.

Bra ai-retard, rfsu eller ryssar?
Sjukt hur trans jagar folk.
Citera
2026-05-30, 02:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Som jag förstått så har hon endast sagt att hon skulle försöka tala sitt barn tillrätta om denne fick för sig att byta kön? Det är väl ganska rimligt då barn får för sig massor av saker, deras idéer bör kunna utmanas/ifrågasättas.

Lagen skulle inte säga emot, hon får tala med sitt barnbarn och anse att det har fel. Om då barnbarnet säger att nej jag tänker inte lyssna nu går jag, så får Agnes inte hålla fast eller tejpa fast barnet vid en stol och fortsätta tillrättavisningen. Tvång är inte tillåtet. Att säga en sak som inte är kränkande, är tillåtet.
Citera
2026-05-30, 02:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Lagen skulle inte säga emot, hon får tala med sitt barnbarn och anse att det har fel. Om då barnbarnet säger att nej jag tänker inte lyssna nu går jag, så får Agnes inte hålla fast eller tejpa fast barnet vid en stol och fortsätta tillrättavisningen. Tvång är inte tillåtet. Att säga en sak som inte är kränkande, är tillåtet.

Lugn nu autisto.

Agnes har givetvis rätt-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in