2026-05-22, 16:17
Medlem
Det blir uppenbart hur svenskar med antisvensk agenda härjar fritt inom våra vänstervridna kulturinstitutioner. När man läser förklaringen till att artfrämmande riter ska räknas till svensk kultur blir iallafall jag både arg och rädd. Att något helt osvenskt tas med " för att det utövas i landet". Det är för mig helt absurt. Blir Sharialagar nästa att inkluderas? Det pågår alltså inte bara folkutbyte och tvångsblandning. Nu urvattnas den svenska kulturen. Helt offentligt. En signal att det är helt i sin ordning att svensk kultur inte längre bara är svensk. Att det även där är multilkulti utan relevans från vår långa historia.
https://www.svt.se/kultur/kurdiskt-nyar-och-bastubad-har-ar-sveriges-nya-kulturarvi
Citera
2026-05-22, 16:18
Medlem
https://www.svt.se/kultur/kurdiskt-nyar-och-bastubad-har-ar-sveriges-nya-kulturarv
Citera
2026-05-22, 16:19
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Tråd finns! (FB) Statlig myndighet utser kurdiskt nyår och indisk ljusfest till "svenskt kulturarv"
Citera
2026-05-22, 16:23
Medlem
gud förbjude att man blir kär, om man inte tycker om att bli utslängd från 3 våningen....du är av lutherska skolan och är därför infedel. Intergreation finns inte. Och tydligen har du gjort fel.
Senast redigerad av Bib-bo 2026-05-22 kl. 16:26.
Citera
2026-05-22, 18:18
Medlem
Ja kanske på papper men helvete inte i reella termer
Citera
2026-05-22, 19:26
Medlem
proconsuls avatar
Om man faktiskt ser klippet sägs det ju att det inte handlar om svenskt kuturarv utan om kulturarv som utövas i Sverige. Viss skillnad. Men så klart ska alla rabiata Svärjevänner hoppa på gnälltåget.
Citera
2026-05-22, 19:27
Medlem
TheSamePersons avatar
Ok, jag säger detta med försiktighet då jag kan ha fel men jag har sökt i katalogen och kunde bland annat hitta höhässjning, tunnbrödsbakning och massa judiska traditioner. Nu har vi även Diwali och enligt kvinnan i videon även en liten dans som firans i en liten ort i Blekinge. Men fan om vi ska ens tänka tanken att ha ramadan eller eid. Det är helt förbjudet. Jag menar, ok att hata islam mer än något annat men vi vill väl i Sverige vara världens mest rättvisa land? Hur kan man då ha indisk bajskastning men inte något som firas av över en miljon svenskar? Någon som kan förklara?
Citera
2026-05-22, 23:34
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ok, jag säger detta med försiktighet då jag kan ha fel men jag har sökt i katalogen och kunde bland annat hitta höhässjning, tunnbrödsbakning och massa judiska traditioner. Nu har vi även Diwali och enligt kvinnan i videon även en liten dans som firans i en liten ort i Blekinge. Men fan om vi ska ens tänka tanken att ha ramadan eller eid. Det är helt förbjudet. Jag menar, ok att hata islam mer än något annat men vi vill väl i Sverige vara världens mest rättvisa land? Hur kan man då ha indisk bajskastning men inte något som firas av över en miljon svenskar? Någon som kan förklara?

Nej, precis som jag trodde så kan/vågar ingen förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in