2026-05-21, 18:06
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Handlar tidvis på Karma och regelbundet verkar betalning via appen krångla. När det händer går jag till stället jag tänkt hämta ifrån, drar upp appen och visar vilken vara jag vill ha (förutsatt att den finns kvar) samt ber att få betala där.

Många ggr får jag till svar att "betala via appen", när jag då påpekar att det inte går så verkar de inte vilja ha en som kund, typ.

Varför gör de så? I min värld borde de väl tjäna på att ta betalt direkt i kassan och inte via appen då det rimligen går en avgift till Karma som de då slipper betala?
Citera
2026-05-21, 18:17
Medlem
För att de har sin betalningslösning via Klarna, så klart. Billigare dessutom - 2,50 kronor per transaktion.
Citera
2026-05-21, 18:34
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
För att de har sin betalningslösning via Klarna, så klart. Billigare dessutom - 2,50 kronor per transaktion.

Karma, inte Klarna.

https://www.martinservera.se/om-oss/branschsamarbeten/karma-minskar-matsvinn
Citera
2026-05-21, 18:57
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
De kanske är oroliga för din BMI? Det finns kanske en AI-algoritm som för statistik på hur svenskar beställer snabbmat och börjar "krångla"?
Citera
2026-05-22, 01:50
Medlem
kalkryggars avatar
Du säger att de inte verkar vilja ha dig som kund. Men vad händer? Får du betala i kassan eller blir det ingen affär?
Citera
2026-05-22, 10:31
Medlem
Man får väl fråga antingen restaurangen eller Karma för att få ett svar som stämmer.

Men kanske är det så att eftersom maten erbjuds via Karma, så måste Karma ta betalt för det. Sedan delar Karma och restaurangen på intäkterna på något vis. Så restaurangen får inte erbjuda mat via Karma, men ta betalt på restaurangen.

Om appen och betalning regelbundet krånglar, så borde Karma ha ett intresse att åtgärda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in