2026-05-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dovhjort2025
När hovrätten tar upp den här typen av mål, är det någon som vet hur det brukar gå? Tänker närmast på om påföljderna brukar skärpas eller lindras? Fast det går kanske inte ens att spekulera kring?
Hoppas verkligen att Hovrätten går på tingsrättens linje och dömmer samma som tingsrätten. 5 år bakom galler och 660 tusen i skadestånd. Tänker på pappan vars dotter bott tillsammans med detta lilla äckel till M. För att inte tala om A som ljuger om allt. Finner inte ord. Vilken fruktansvärd situation denna pappa måste befinna sig i.
Citera
2026-05-19, 16:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPencil
Tack, då har vi det svart på vitt: du erkänner öppet att du relativiserar sexbrott.

Du blandar ihop rättssystemets proportionalitetsprincip (att olika brott ger olika straff) med ditt eget högst personliga behov av att förminska ett specifikt brott.
Rätten har redan vägt in allt och landat i våldtäkt mot barn.

Jag nöjer mig där. Tråden ser tydligt att svensk domstol kallar det barnvåldtäkt, medan du tycker att det är ett sexbrott man bör relativisera. Tack för mig.

Det är fint att vår diskussion slutar med att du inser att jag anser att lagstiftaren och domstolen har fel och att det här inte är våldtäkt utan ett mildare brott, däremot fel handlat av rektorn och ett brott.

Det har iofs varit solklart från början att det är min åsikt och jag har inte gjort någon hemlighet av den. Men det gläder mig ändå.
Citera
2026-05-20, 00:25
Medlem
Maulcas avatar
Magnus har självklart haft ett beroende till BO (vilket jag vet år men inte vill nämna vid namn) dömd i tingsrätt, och överklagar sin dom betyder att det var till fördel eller nackdel. Jurister i en hovrätt har mycket mera kunskap och det skulle förvåna mig om Svea hovrätt gör en annan bedömning. Snarare att man skärper påföljden.
Sammanfattningsvis, är det inte ok att ha en relation med en tidigare elev och dessutom utnyttja henne sexuellt. Magnus borde förstått bättre.

A jag har min medkänsla för dig, du har blivit så grundlurad. Hur ni träffades ja det vet bara ni, men med facit i hand, så var det fel. Jag hoppas att du reder upp allt nu och gör dig fri från allt. Du är värd något mycket bättre. Snälla för din egen och dina barn skull.
Citera
2026-05-20, 07:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Magnus har självklart haft ett beroende till BO (vilket jag vet år men inte vill nämna vid namn) dömd i tingsrätt, och överklagar sin dom betyder att det var till fördel eller nackdel. Jurister i en hovrätt har mycket mera kunskap och det skulle förvåna mig om Svea hovrätt gör en annan bedömning. Snarare att man skärper påföljden.
Sammanfattningsvis, är det inte ok att ha en relation med en tidigare elev och dessutom utnyttja henne sexuellt. Magnus borde förstått bättre.

A jag har min medkänsla för dig, du har blivit så grundlurad. Hur ni träffades ja det vet bara ni, men med facit i hand, så var det fel. Jag hoppas att du reder upp allt nu och gör dig fri från allt. Du är värd något mycket bättre. Snälla för din egen och dina barn skull.

Du verkar trassla in dig i en ordtango du inte riktigt förstår själv.
Så du menar att Magnus haft ett beroende till fröken F?

”överklagar sin dom betyder att det var till fördel eller nackdel” - utveckla gärna hur du tänker här, jag får inte ihop ditt resonemang.

Vidare ger du A din medkänsla, då hon enligt dig blivit grundlurad.
Att Agneta sprang runt i smyg med Magnus och knullade på diverse ställen medans Magnus var gift med en annan, det tycker du är att bli grundlurad?
Man kan också se det som att Agneta fick smaka samma som Magnus ex fru.
Att sedan Agnetas egen son inte ens vill bo med henne utan bor kvar med sin pappa…
Bara dottern som flyttade med att bo med Magnus, det lyfter ett flertal frågor för mig då denna flicka är i ungefär samma ålder som fröken F.
Citera
2026-05-20, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DummerHunter

”överklagar sin dom betyder att det var till fördel eller nackdel” - utveckla gärna hur du tänker här, jag får inte ihop ditt resonemang.

Att Agneta sprang runt i smyg med Magnus och knullade på diverse ställen medans Magnus var gift med en annan, det tycker du är att bli grundlurad?
Att sedan Agnetas egen son inte ens vill bo med henne utan bor kvar med sin pappa…
Bara dottern som flyttade med att bo med Magnus, det lyfter ett flertal frågor för mig då denna flicka är i ungefär samma ålder som fröken F.

Ja, och lite humoristiskt är det att Agneta kör till exakt den plats ute i skogen där hon och Magnus höll på. Nu gissade eller förstod hon att Magnus var där med eleven.
Att hon i förhör ljuger om detta är ju förståeligt ur hennes synvinkel. Hon visste exakt vad som pågick men ville inte inse det.
Hon också var grundlurad av Magnus. Han är otrogen mot alla.
Agneta bör må skit. Hon satsade allt på Magnus och miste också allt.
Citera
2026-05-20, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Ja, och lite humoristiskt är det att Agneta kör till exakt den plats ute i skogen där hon och Magnus höll på. Nu gissade eller förstod hon att Magnus var där med eleven.
Att hon i förhör ljuger om detta är ju förståeligt ur hennes synvinkel. Hon visste exakt vad som pågick men ville inte inse det.
Hon också var grundlurad av Magnus. Han är otrogen mot alla.
Agneta bör må skit. Hon satsade allt på Magnus och miste också allt.

Precis så, men ändå fortsätter Agneta att stå på Magnus sida.
Senast idag såg jag henne posta brev till honom på häktet, så skit mår hon inte på grund d av vad han gjort.
Snarare så mår hon skit av att Magnus är oskyldig dömd 🤣
Att han kört k*ken i en elev är av underordnad betydelse , om ens någon.
Så jag hoppas skadeståndet fastställs i HR, så huset säljs på auktion och Agneta mister ALLT.
Satsar man på en förlorande häst ska man stå sitt kast.

Men att Agneta inte hyser tvivel vad gäller sin tonårsdotter är ytterst förvånande.
Kanske kan vara så att soc fått in en orosanmälan 😎
Citera
2026-05-20, 15:13
Medlem
rtyu12345s avatar
när överklagas och sänks straffet

mvh
Citera
2026-05-20, 15:16
Medlem
Citat:
Precis så, men ändå fortsätter Agneta att stå på Magnus sida.
Senast idag såg jag henne posta brev till honom på häktet, så skit mår hon inte på grund d av vad han gjort.
Snarare så mår hon skit av att Magnus är oskyldig dömd 🤣
Att han kört k*ken i en elev är av underordnad betydelse , om ens någon.
Så jag hoppas skadeståndet fastställs i HR, så huset säljs på auktion och Agneta mister ALLT.
Satsar man på en förlorande häst ska man stå sitt kast.

Men att Agneta inte hyser tvivel vad gäller sin tonårsdotter är ytterst förvånande.
Kanske kan vara så att soc fått in en orosanmälan 😎
Agneta är en hemsk och opålitlig lögnerska som dessutom förnekar och ljuger i polisförhör. Hur Vingåkers kommun kan ha henne kvar i tjänst är förvånande. Att det dessutom finns människor som accepterar att jobba tillsammans med henne och inte vägrar är också märkligt. Men dom som jobbar med henne har väl tyvärr inte mycket att välja på. Agneta har dessutom ljugit och fört hela sin familj bakom ljuset. Henne vill man inte ha i sin närhet.
Citera
2026-05-20, 15:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Vilka favoriseras av eleverna, bara de som är trasiga och knasiga ?
Bara småtjejer.. Tyckte han inte om småpojkar ? 8an, början på 9an som det vore en regel

Vad jobbigt att inte bli vald till "brännIbollen" med rektorn MagnusK77
Kunde ju bättra betygen.
Tillgång och efterfrågan förstår jag bestämmer spelreglerna / Köp och säljmarknaden.

Fin rektor och skola (Ironi)
Citera
2026-05-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dovhjort2025
När hovrätten tar upp den här typen av mål, är det någon som vet hur det brukar gå? Tänker närmast på om påföljderna brukar skärpas eller lindras? Fast det går kanske inte ens att spekulera kring?

Känns som hovrätten oftast sänker straffen och är mer juridiskt kunniga än Tingsrätten, men är som sagt en känsla, har ingen statistik på det.
Citera
2026-05-21, 20:21
Medlem
Maulcas avatar
Citat:

Tingsrätten har dömt i målet. Du har din uppfattning, jag har min. Det återstår att invänta hur Svea hovrätt dömer. Hur det ser ut i familjerna i övrigt har inte med saken att göra. Ganska ointressant information i sammanhanget, vad som hänt tidigare. Ingen av dessa är föremål för rättslig prövning. Jag har tagit del av hela förundersökningen och läst tingsrättens dom. Det vill jag inte kalla någon ordtango. Mycket där är ganska uppenbart.
Citera
2026-05-21, 20:27
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojojvilkensoppa
Agneta är en hemsk och opålitlig lögnerska som dessutom förnekar och ljuger i polisförhör. Hur Vingåkers kommun kan ha henne kvar i tjänst är förvånande. Att det dessutom finns människor som accepterar att jobba tillsammans med henne och inte vägrar är också märkligt. Men dom som jobbar med henne har väl tyvärr inte mycket att välja på. Agneta har dessutom ljugit och fört hela sin familj bakom ljuset. Henne vill man inte ha i sin närhet.

Agneta har sin fulla rätt att ljuga poliserna blå, hon har dessutom ingen vittnesplikt. Agneta har inte gjort något brottsligt. Personangrepp är väl inte ok ens på Flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in