2026-05-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
I denna säsong då gillar produktionen ändra på regler/förutsättningar...

Det senaste som är aktuellt nu är att den som kommer sist i utslagskampen ska till Gränslandet. (Normalt för denna vecka brukar vara att den som kommer sist i utslagskampen åker ut.)

Är det inte för att så många hoppat av? De behöver väl ha några med sig in i finalveckan. De brukar väl typ vara 8-9 st i början av veckan!
Citera
2026-05-21, 07:14
Medlem
Aza, vad har han för yrke egentligen?

Är mitt minne dåligt eller har han inte presenterats som typ Hovmästare och så var de på hans arbetsplats (någon jävla mff-restaurang) när de sände inslaget om hur han har det i sin vardag?

Om så är fallet så verkar det vara lite gammal information. Det påstås att han ska vara arbetslös efter att ha fått sparken pga att arbetsgivaren behövde skära bort kostnader.

Ledsen om detta redan avhandlats.
Citera
2026-05-21, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okndjvl
Kan samtliga sluta svara på denna speciella individ. Uppenbarligen har personen ifråga psykiska problem. Kan inte föra en vettig dialog. Är det Aza bakom kontot tro? eller någon annan innavel.
Oavsett vad så bör du söka hjälp snarast...
Done!
Citera
2026-05-21, 07:52
Medlem
Spoiler örådsavsnittet:

Citera
2026-05-21, 08:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jo, jag vet vad det innebär. Grejen är ju bara den att när man som jag bara kollar på PLUS så vet man inte om det jag såg i förrgår, har kunnat ses av de som inte pröjsar. För mig kändes det som att avsnittet med Nathalies hemresa var något som kanske inte den fattiga delen av befolkningen hunnit se än.

Jag förstår "dilemmat" för de som har PLUS verkar inte kunna hejda sin nyfikenhrt utan tittar igenom samtliga avsnitt för veckan på en och samma gång när de kommer feam/visas i lisran av vecjans videos.

MEN det står nämligen både datum och avsnittsnummer på samtliga avsnitt på R + G i streamingtjänsten vare sig man har Play eller PLUS.

Det innebär att de med PLUS borde titta i kalendern/almanackan vilket avsnitt som är Dagens avsnitt ... för det är endast avsnitten med Dagens datum som vi som har Play kan ha sett. Datum efter Dagens datum kan vi INTE ha sett vi som har Play för de är "spärrade" med en text 'Plus"

Det betyder ju att de med PLUS behöver titta först i listan av videos + kalendern att de överenstämner innan de med PLUS gör sina inlägg eller iaf lägger spoiler om kommentarerna.

Det är väl logiskt att de med PLUS tittar på detta och uppdaterar sig om vad ni har sett eller vad som är morgondagens datum och framöver på avsnitten som vi med Play inte har kunnat se. Det är ju på det viset som moderatorn har lagt upp "reglerna för tråden" dvs i den "gula rutan!". Eller hur?

**Tror du att vi med Play är fattiga? Faktiskt är inte alla det utan vi är många som medvetet valt bort PLUS i ren protest då vi alla redan betalar TV-licens via skatten (du ser det på din skattedeklaration) och det oavsett du har en TVapparat eller inte och likaså om den är marksänd eller inte, så kan det vara en ren protest mot TVmonopolet att inte sitta och betala X-a pengar för att se några enskilda program som tidigare räknades in i TVlicensen som vi redan betalar med några tusenlappar per år och hushåll!**
Senast redigerad av CS128 2026-05-21 kl. 08:18.
Citera
2026-05-21, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag förstår "dilemmat" för de som har PLUS verkar inte kunna hejda sin nyfikenhrt utan tittar igenom samtliga avsnitt för veckan på en och samma gång när de kommer feam/visas i lisran av vecjans videos.

MEN det står nämligen både datum och avsnittsnummer på samtliga avsnitt på R + G i streamingtjänsten vare sig man har Play eller PLUS.

Det innebär att de med PLUS borde titta i kalendern/almanackan vilket avsnitt som är Dagens avsnitt ... för det är endast avsnitten med Dagens datum som vi som har Play kan ha sett. Datum efter Dagens datum kan vi INTE ha sett vi som har Play för de är "spärrade" med en text 'Plus"

Det betyder ju att de med PLUS behöver titta först i listan av videos + kalendern att de överenstämner innan de med PLUS gör sina inlägg eller iaf lägger spoiler om kommentarerna.

Det är väl logiskt att de med PLUS tittar på detta och uppdaterar sig om vad ni har sett eller vad som är morgondagens datum och framöver på avsnitten som vi med Play inte har kunnat se. Det är ju på det viset som moderatorn har lagt upp "reglerna för tråden" dvs i den "gula rutan!". Eller hur?

**Tror du att vi med Play är fattiga? Faktiskt är inte alla det utan vi är många som medvetet valt bort PLUS i ren protest då vi alla redan betalar TV-licens via skatten (du ser det på din skattedeklaration) och det oavsett du har en TVapparat eller inte och likaså om den är marksänd eller inte, så kan det vara en ren protest mot TVmonopolet att inte sitta och betala X-a pengar för att se några enskilda program som tidigare räknades in i TVlicensen som vi redan betalar med några tusenlappar per år och hushåll!**
Nej, det är klart att man sträckkollar om man har tid över. Det är väl lite det som är vitsen med att pröjsa för PLUS. Samt att man kan se t ex allsvenskan.

Att hålla på och kolla nr på avsnitt, när de släpptes osv är ju inget jag kommer att göra. Jag väljer hellre att vara lite sen med mina kommentarer vilket kan få trådmongot att skrika "hon åkte ju ut förra veckan" när jag var osäker om de som inte hade PLUS visste om att Nathalie åkt ut. Kollar jag nu ser det ut som att jag kunde se detta den 17:e maj (dvs i söndags) och då i det första av de 4 avsnitt av Gränslandet som släpptes då. När de som INTE har PLUS kunde se det orkar jag inte kolla upp och eftersom jag såg ett gäng avsnitt på raken vet jag inte heller om det var i det första eller andra av dessa avsnitt som hon åkte ut. Så min kommentar om att det ev var en spolier, var bara för att vara lite bussig mot fattiglapparna.

Att sedan bojkotta kommersiella bolag för att man är missnöjd med att man måste betala för public service, kan vara bland det märkligaste jag hört. Dessa borde istället ge fan i att pröjsa skatt och köpa alla streamingtjänster som finns. DET hade varit en bättre protest.

Och det är helt klart att de flesta som inte pröjsar för PLUS inte anser sig ha råd. Alla (utom ett fåtal miljadärer) pröjsar väl för allt som finns att köpa och detta pga att det skulle bli för dyrt för dem. Så de sållar bort t ex PLUS och så måste vi som inte är snåla sitta här och diskutera sådant som hänt för evigheter sedan och låtsas om som att det går bra för X fast hen redan åkt ut osv.
Citera
2026-05-21, 09:54
Medlem
Citat:
Tror jag inte. Snarare tvärtom. Sonja är betuttad i Jonas som ser henne som en lojal medspelare!

Var det inte Sonja och Halil som försvann när det blev mörkt för några timmar? Har vi ett triangeldrama?
Citera
2026-05-21, 12:43
Medlem
b1tss avatar
Blauhuhau
Senast redigerad av b1ts 2026-05-21 kl. 12:47.
Citera
2026-05-21, 13:42
Avstängd
Citera
2026-05-21, 13:55
Medlem
Noxyls avatar
Citat:

Fel , det står visserligen avsnittsnummer men datumet för hela veckans avsnitt är 17'e Maj. Söndagens öråd som 'vanliga tittare' får vänta på är daterat idag. 21'a Maj.

Öråds spoiler.
Citera
2026-05-21, 14:07
Medlem
Bakarettans avatar
Fy satan vilken vidrig narcissist Ola är. Fruktansvärt obehaglig personlighet. Där ligger t om Aza i lä.
Olas videosamtal med sin familj gav mej rysningar.
Där det är ingen lycklig familj. Spel för gallerierna bara. Sönerna såg ju helt bortkomna ut.
Dessutom när Ola vann videosamtalet står fanskapet framför Anders och torkar "'glädjetårar' som inte finns. Nä fy fan vilket äckel!
Citera
2026-05-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Fel , det står visserligen avsnittsnummer men datumet för hela veckans avsnitt är 17'e Maj. Söndagens öråd som 'vanliga tittare' får vänta på är daterat idag. 21'a Maj.

Öråds spoiler.
Exakt. Bra att du påminde om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in