Citat:
Ursprungligen postat av
Maulca
Magnus har självklart haft ett beroende till BO (vilket jag vet år men inte vill nämna vid namn) dömd i tingsrätt, och överklagar sin dom betyder att det var till fördel eller nackdel. Jurister i en hovrätt har mycket mera kunskap och det skulle förvåna mig om Svea hovrätt gör en annan bedömning. Snarare att man skärper påföljden.
Sammanfattningsvis, är det inte ok att ha en relation med en tidigare elev och dessutom utnyttja henne sexuellt. Magnus borde förstått bättre.
A jag har min medkänsla för dig, du har blivit så grundlurad. Hur ni träffades ja det vet bara ni, men med facit i hand, så var det fel. Jag hoppas att du reder upp allt nu och gör dig fri från allt. Du är värd något mycket bättre. Snälla för din egen och dina barn skull.
Du verkar trassla in dig i en ordtango du inte riktigt förstår själv.
Så du menar att Magnus haft ett beroende till fröken F?
”överklagar sin dom betyder att det var till fördel eller nackdel” - utveckla gärna hur du tänker här, jag får inte ihop ditt resonemang.
Vidare ger du A din medkänsla, då hon enligt dig blivit grundlurad.
Att Agneta sprang runt i smyg med Magnus och knullade på diverse ställen medans Magnus var gift med en annan, det tycker du är att bli grundlurad?
Man kan också se det som att Agneta fick smaka samma som Magnus ex fru.
Att sedan Agnetas egen son inte ens vill bo med henne utan bor kvar med sin pappa…
Bara dottern som flyttade med att bo med Magnus, det lyfter ett flertal frågor för mig då denna flicka är i ungefär samma ålder som fröken F.