2026-04-07, 05:34
Medlem
Riksreptilens avatar
Det kändes som en naturlig utveckling för ekonomiskt desperata TV4.

https://www.sverigesradio.se/artikel/bodentranaren-ar-en-av-atta-i-ny-trav-reality

" Travtränaren Sandra Eriksson från Boden är en av deltagarna i TV4:s nya realityserie 'Hela vägen'.

I serien skildras hennes liv med hästar och vardagen som tvåbarnsmamma, där hon hoppas inspirera unga tjejer att våga satsa på sina drömmar.

Inspelningen gjordes efter en period av stora utmaningar för Sandra, inklusive en hjärnskakning, vilket gör att premiären den 21 april blir extra speciell för henne. "

Hyfsat snygg norrbottniska och välryktade häst, så jag ger det nog ett till två avsnitt.
Citera
2026-04-07, 08:05
Medlem
Jordgubbes avatar
Det låter som något i hästväg. Inget stockholmsfokus, inte samma halvkändisar vi sett sitta på bryggor och fika och titta i varandras navlar, inte konstigt flum eller vimsigt inredande till slapp gitarrmusik - utan ut över landet, business och fina djur. Kan väl bli helt okej?
https://www.hant.se/tv-serier-och-streaming/tv4s-nya-realityserie-hela-vagen/11364513
Citera
2026-04-07, 08:15
Medlem
grungewhores avatar
Någon som vet vilka det handlar om? Jag är endast intresserad av det gamla gardet. En alzheimerstimme med Stig H känns betydligt mer intressant än nån hästbrud liksom.

Och den viktigaste frågan är väl ändå om Hans G Lindskog, vår största citatmaskin vad gäller trav, är med på ett hörn. Annars är det knappast sevärt.
Citera
2026-04-07, 08:18
Avslutad
https://press.tv4.se/post/flera-kanda-travprofiler-i-tv4-s-nya-realityserie

Deltagare:

Adrian Kolgjini:
Citat:
Adrian är en av svensk travsports mest framträdande yngre tränare och kuskar, uppvuxen i den välkända Kolgjini‑familjen med Jägersro som hemmabana. Han har gjort sig känd för sin offensiva körstil och sina framgångar med hästar som Mosaique Face, Sahara Fairytale och Upstate Face, både i Sverige och i internationella storlopp.

Josefine Ivehag:
Citat:
Josefine är en av Sveriges mest framgångsrika montéryttare och även aktiv tränare och kusk på Axevalla. Hon har vunnit Monté‑SM två år i rad och nått stora framgångar med hästar som Ypsilon Boko och Rock Me, både i Sverige och Frankrike.

Jörgen Westholm:
Citat:
Jörgen är en av landets mest etablerade travprofiler och driver ett av Sveriges största träningsstall. Han har haft stora internationella framgångar med topphästar som Super Light som tävlat i Prix d'Amérique och Elitloppet, samt stjärnhästarna Annicka och Dream Mine.

Sandra Eriksson:
Citat:
Sandra är en stark norrländsk profil inom travet och driver egen träningsverksamhet i Boden. Hon har tagit stora segrar med hästar som Tekla, vinnare av norska Stokriteriet, och har även firat framgångar med profiler som Devils Tongue.

Elisabeth Almheden:
Citat:
Amatörtränaren Elisabeth har blivit en publikfavorit genom sina stjärnhästar A Fair Day och Maroon Day, som tagit hem flera uppmärksammade segrar och skapat rubriker i hela trav‑Sverige. Hennes framgångar och känslosamma resa har gjort henne till en av sportens mest omskrivna tränare.

Bröderna Noa och Lowe Reldén:
Citat:
Noa och Lowe är framtidsnamn inom svensk travsport och driver sin egen verksamhet med nytänkande träningsidéer. Noa har redan fått chansen bakom topphästen A Fair Day och har gjort starka resultat med hästar som Bowler Day och Ideal du Vignac i sin unga karriär.

Minns en annan variant där TV4 hade kändisar med, Sjöberg, Henemark o Marcello, rätt kul.
Citera
2026-04-07, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Någon som vet vilka det handlar om? Jag är endast intresserad av det gamla gardet. En alzheimerstimme med Stig H känns betydligt mer intressant än nån hästbrud liksom.

Och den viktigaste frågan är väl ändå om Hans G Lindskog, vår största citatmaskin vad gäller trav, är med på ett hörn. Annars är det knappast sevärt.

Nja, Hans G är nog ute ur bilden efter fadäsen på systembolaget.
Citera
2026-04-07, 08:48
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Nja, Hans G är nog ute ur bilden efter fadäsen på systembolaget.
Den har jag missat? Värt en hel serie om förmodligen.
Citera
2026-04-07, 10:46
Medlem
Crabbofixs avatar
Tycker serien ska handla om hästarna istället. Dom kan berätta om sitt liv på travbanan, hur det känns att bli missshandlad, doping, att behöva åka land och rike runt osv.
Citera
2026-04-25, 19:33
Medlem
Jag såg första avsnittet och det enda negativa var att det var så kort avsnitt! Serien känns i mitt tycke intressant och spännande, även om jag redan nu tyckte att det var tungt att se när det inte går bra. Jag tycker att hästsporten dras med onda rykten och vill bilda mig en uppfattning hur det står till. Att jobbar hästskötarna typ gratis och dygnets flesta timmar, "bara för att få hålla på med sin hobby"? Är de schyssta mot hästarna även om dessa inte presterar? Fast... För att få svar på dessa frågor kanske jag tittat på fel program, då detta väl görs för att lyfta sporten och visa "vad bra" allting är(men att det är tungt att inte vinna...).
Citera
2026-05-12, 20:19
Medlem
Märkligt att man tar med @dri@n k i ett tv-program.
Mest känd för kokain och misshandel. Det var lilla @dri@n som tillsammans med t0m kr0gh misshandlade en invandrare så svårt att denne blev rullstolsburen
Citera
2026-05-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Märkligt att man tar med @dri@n k i ett tv-program.
Mest känd för kokain och misshandel. Det var lilla @dri@n som tillsammans med t0m kr0gh misshandlade en invandrare så svårt att denne blev rullstolsburen

Oj, det visste jag inte. Otäckt. Han är ju tillsammans med någon som heter Saga Scott, som såg väldigt bekant ut men jag var tvungen att googla. Tydligen tidigare dokusåpastjärna.

Men ja...? Han verkar kanske lite "särling" och jag gillade inte att se hans vrede kring hästarna, men fattade inte att blev han SÅ arg i stallet eller var det bara knasigt framställt/knasigt tittat av mig..? För ärligt så tycker jag att det är mer TUNGT än roligt att se programmet. Att det råder sådan BESVIKELSE när det inte går bra, så jag vet inte hur de som ägnar sig åt sporten finner driv att fortsätta, då endast EN kan vinna varje lopp...? Så jag har inte orkat se så noga. Tänkte dock nu försöka orka se avsnitt 4, men känner lite "Vill jag det?". För visst skall man våga syna sanningen men... Då kikade jag in här för att se om några skrivit något, typ "Oh, det är det bästa programmet!" men nu fick jag läsa det där då. Och blev ännu mer orolig för både hästar och damen Scott. Ja, jag tyckte det var KONSTIGT i programmet.

Att ena stunden presenteras hon som hästskötare, nästa stund är hon Adrians kära. Så jag blev smått "????" innan jag förstod att hon så att säga är "frun på gården" och inte "bara en hästskötare". Men nu önskar jag att hon stjäl alla hästar och rymmer, om det är så att han är en skithög.
Citera
2026-05-19, 20:36
Medlem
Sen började jag kika på avsnitt fyra och trodde att "Nu blir det kul, nu blir det hoppfullt!" då det såg ut som bröderna Piff och Puff, eller de två norska schlagerbröderna(Martin och Martinus?). Sen blev de inbjudna då den yngre nominerats att bli årets komet.... Men nej. Det blev han inte. Ja, att han fick sitta där och glo när någon annan fick vinsten...

Att det är exakt SÅ jag tycker att det här programmet är. Okej, att vilja visa medaljernas baksidor, men varför måste allt vara så dystert..?Är det någon som emot travsporten som bestämt den här tv-serien?

Tillägg: Sen skulle de smått gulliga brödernas häst tävlas av en annan kusk och den vann...NÄSTAN! Så nä hä....

Sen var det den där Adrian, men nä, hans häst började gakopera SÅ KLART.

Men då kom jag på att jag inte orkar se mer. För någon sorts glädje kunde de väl dela med sig av någon gång. Som det visas nu får man ju känslan av att man borde gå till olika travtränare och skänka en slant i deras insamlingsbössor och hoppas att de har omedicinerade hästar så de kan unna sig att äta upp hästköttet när de måste göra det valet...
Senast redigerad av Ruskette 2026-05-19 kl. 20:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in