2026-05-16, 15:41
Avstängd
VinterMuggs avatar
Jag har bott i samma område i flera år men känner fortfarande inte mina grannar. Ingen hälsar på mig och det känns som att folk helst undviker kontakt.

Idag när jag var i soprummet stod några personer utanför och väntade. Så fort jag gick ut gick de in direkt utan att säga något. Det fick mig att känna mig ganska utanför och obekväm.

Är det här normalt nu för tiden? Är folk bara mer osociala idag eller har ni varit med om liknande?
Citera
2026-05-16, 15:46
Medlem
fråga hälsade du på dem ? om du gjorde det ock de inte hälsade tillbaka ligger du nog illa till, men de kanske inte ens bor i kvarteret de var till soprummet för att stjäla
Senast redigerad av diseledvin 2026-05-16 kl. 15:49.
Citera
2026-05-16, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
fråga hälsade du på dem ? om du gjorde det ock de inte hälsade tillbaka ligger du nog illa till

Varför ligger TS illa till? Du kanske skojar?

Jag skiter 100% i mina grannar och hälsar aldrig på någon. Bäst att hålla skiten på avstånd.
Citera
2026-05-16, 15:49
Medlem
Hälsar på vissa grannar och inte på andra. Beror på hur nära dom bor och hur ofta man ser dom.

Jag kan ge en vibe om att inte vilja bli kontaktad och folk undviker vanligtvis mig om dom inte känner mig. Har alltid uppfattats som annorlunda. Spelar såklart in i mitt fall. Är solklart introvert och ogillar folk rent generellt.
Citera
2026-05-16, 15:54
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag hälsar artigt på alla mina grannar, även en pundare som fått dörren inslagen av polisen, men nu har bättrat sig, såvitt jag vet.

Alla som bor i min portuppgång äger svenska / europeiska efternamn och det känns väldigt trevligt på alla sätt och vis.
Senast redigerad av Knivur-273 2026-05-16 kl. 16:15.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterMugg
Jag har bott i samma område i flera år men känner fortfarande inte mina grannar. Ingen hälsar på mig och det känns som att folk helst undviker kontakt.

Idag när jag var i soprummet stod några personer utanför och väntade. Så fort jag gick ut gick de in direkt utan att säga något. Det fick mig att känna mig ganska utanför och obekväm.

Är det här normalt nu för tiden? Är folk bara mer osociala idag eller har ni varit med om liknande?
Du bor i Sverige. Hälsa på grannar? Är du inte klok?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikasmakeravbajs
Varför ligger TS illa till? Du kanske skojar?

Jag skiter 100% i mina grannar och hälsar aldrig på någon. Bäst att hålla skiten på avstånd.

låter som du är nån jag inte skulle vilja ha som granne eller oxå har du grannarna från helvetet
Citera
2026-05-16, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
låter som du är nån jag inte skulle vilja ha som granne eller oxå har du grannarna från helvetet

Jag hatar skvaller och dumma människor. A waste of energi. Hälsar du även på folk när du är på stan?
Citera
2026-05-16, 16:00
Medlem
Citat:
Jag hatar skvaller och dumma människor. A waste of energi. Hälsar du även på folk när du är på stan?

viss skillnad på att hälsa på sina grannar ock hälsa på okända människor på stan
Citera
2026-05-16, 16:00
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinterMugg

Det beror nog mycket på var och hur du bor, men rent generellt är det ofta så att ju tätare inpå varandra man bor (typ miljonprogram) desto mer distans till grannarna.

Där jag bor, på landsbygden, har vi bra kontakt med de flesta av grannarna.
En och annan i trakterna väljer att hålla sig för sig själv, och det är deras val, men att vi inte ens skulle hälsa på varandra när vi möts finns inte på kartan.
Citera
2026-05-16, 16:01
Medlem
Klandalfs avatar
Är du säker på att du var i rätt hus, så du inte råkat åka till ett annat hus för lite sporadiskt häng i trapphuset? Sånt kan irritera folk.
Citera
2026-05-16, 16:01
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Vilken paradox, du hatar allt å alla med du tycker inte om dumma människor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in