2026-05-15, 19:44
Medlem
De senaste månaderna har jag lyckats utveckla en förmåga som jag vill kolla om fler här inne har erfarenhet av, eller om någon med medicinsk kunskap kan förklara närmare.

Det började med att jag kände ett litet pirr i pannan (området kring tredje ögat) som jag ibland har kunnat känna. Denna gång ville jag testa något märkligt - genom brutalt aggressiv stark mental och fysisk vilja och smärta lyckades jag "tvinga" ut den känslan/energin/ljuset till ett större område runt tredje ögat, för att sedan lyckas få ut pirret till olika punkter i resten av kroppen. Känslan försvann och kunde bara hållas igång med stark vilja, men sedan var det som att jag installerat nya energipunkter som kunde hållas igång längre och längre tid. Efter en hel del övande har jag nu mer eller mindre denna neurologiska koppling permanent, men jag måste jobba igång den varje gång jag vaknar. Idag kan jag, helt utan yttre stimuli, starta en sorts inre energivåg precis när och var jag vill. Jag började med att arbeta fram "fontäner"/"källor" där kroppens chakran finns enligt t. ex. kabbalah, vilket jag lyckades med, men sedan förstod jag att jag kunde aktivera "fontänerna" var jag ville i kroppen. Men det har krävts en brutal stark mental och fysisk vilja (så att jag i några fall känt smärta) att bryta igenom till nya punkter, det är som att det ligger barriärer över kroppen som energin måste ledas aktivt till som den sedan bryter igenom till slut. Området kring tredje ögat är det svåraste att bryta in till. Vid flertalet punkter har jag varit tvungen att totalt mindfucka mig själv och energin medvetet för att bryta in i punkter som känts omöjligt att bryta in till annars. Och det är en form av "borrningsprocess" som börjar i kroppen innan energin kan fästa sig på nya punkter så att jag kan känna den här orgasmiska energin.

Energin påminner om känslan man fick i magen som barn när man gungade riktigt högt, eller om man åker berg-och-dalbana, fast jag kan skölja den över hela kroppen och liksom "programmera" energivägarna mentalt. Om jag gör en relativt stark utandning med näsan så går maxläget på i energikänslan över hela kroppen, jag kan även låta energin röra sig fritt och mentalt tänka "dra dig dit där jag behöver brytas igenom, du vet bättre än mig" och det känns som att det går att utvinna en logik i hur den beter sig, det känns som att den har en "plan". Det känns som en form av kroppslig inre orgasm, den är extremt tydlig och den blir starkare för varje dag ju mer jag tränar fram den. Jag har aldrig varit kär så det pirrar i magen, men kanske skulle andra jämföra känslan med det. För mig känns det framför allt i det inre - djupt inne i organen, skelettet, musklerna, blodet - snarare än på den yttre huden. Det känns otroligt rent, nästan som en biologisk nollställning eller rening som inte färdas via blodet utan som en direkt elektrisk impuls.

Jag har läst på (frågat Google AI) och den korrekta medicinska termen för att viljemässigt slå på detta system verkar vara VGP (Voluntarily Generated Piloerection), även om läkarvetenskapen ofta fokuserar på den yttre gåshuden eftersom den är lättast att mäta. Egentligen handlar det väl om en viljestyrd aktivering av nervsystemet på något sätt. I mitt fall känns det som att jag numera lyckats koppla energins påflöde till mitt undermedvetna till stor del, vilket knappast var fallet för två månader sedan.

Det som verkar mest unikt i mitt fall är att jag inte föddes med det, utan har tränat fram det i vuxen ålder genom ren viljekraft. Kroppen känns renare och renare hela tiden, även sinnet går igenom en reningsprocess känns det som då det här är mycket välbefinnande. I mitt fall är allt detta frånkopplat Gud, böner, droger, mediciner, rent leverne, andningstekniker, yoga och så vidare. Detta fenomen (?) ska vara ovanligt om man ska tro Google AI, men inte världsunikt. Sedan är jag inte helt säker på att just detta är VGP, det kanske finns bättre förklaringsmodeller. Energin känns i alla fall extremt godartad och renande. Den är 100% intern i mitt fall, den kommer inte "utifrån". Det starkaste energiflödet jag känt hittills är betydligt starkare än en sexuell orgasm och då aktiveras hela kroppen, jag kan bara göra den maxningen i vilande position just nu och kan hålla den relativt intakt i kanske 10 minuter, vilket bara för någon månad sedan var en halv sekund.

Jag hade kunnat skriva mer men nöjer mig här så länge.

Mina frågor till forumet:
Är det någon mer här som kan göra detta eller har någon relation till något liknande? Föddes ni med det eller har ni, som jag, lyckats träna fram det?

Upplever ni det också som en djup, underbar inre sköljning i hela kroppen snarare än bara ytlig gåshud på armarna?

Till er som är insatta i medicin, biologi eller neurofysiologi: Vad är det rent anatomiskt som händer när man tvingar fram en sådan här koppling i hjärnan?
Citera
2026-05-15, 19:49
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Pirr i det tredje ögat säger du? Har du testat att kanalisera ljuset till det bruna?
Citera
2026-05-15, 19:52
Avstängd
tutankhumans avatar
Vad är poängen med denna orgasm? Att känna sig tvagad inombords? Fri från synd och perversioner?
Citera
2026-05-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Pirr i det tredje ögat säger du? Har du testat att kanalisera ljuset till det bruna?
Tro det eller ej. Det ingår.
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
Vad är poängen med denna orgasm? Att känna sig tvagad inombords? Fri från synd och perversioner?
Vet inte, men det känns som att den gör någonting bra som inte jag just nu vet exakt vad det är. Känns i alla fall som att det är meningen att man ska kunna känna denna energi i kroppen naturligt egentligen.
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-05-15 kl. 20:30.
Citera
2026-05-15, 20:34
Moderator
fredrik686s avatar
Medicin och hälsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2026-05-16, 08:44
Medlem
proconsuls avatar
Jag kan relatera. För en del år sedan, ganska många nu, var jag deprimerad och knäckt över ett brutet förhållande. Utan att gå närmare in på det var jag med om en andlig, spirituell, övernaturlig, händelse som fick hela min kropp att bada i en fantastisk känsla. I flera dagar kunde jag inte göra mycket mer än att ligga i soffan och stanna i det här fantastiska. Men för att klara av det vardagliga livet håller det ju inte i längden.
Jag kan när som helst framkalla denna känsla viljemässigt. Ibland kommer den spontant i lägen med mindre aktivitet, som när jag kollar på TV tex, ögonen sluts och en obeskrivligt skön känsla tar över.
Citera
2026-05-16, 08:50
Medlem
Kallas för energiarbete. Energy Work på engelska.

Finns massvis om detta online. Kan rekommendera att kolla upp den numera bortgångne Robert Bruce och hans arbete. Han har böcker, pdf:er och videos på YouTube om detta. Dock är inte hans system något unikt, du finner liknande om inte samma teorier i nei gong o.s.v.

Ska tillägga att jag flyttat energi sedan över 20 år tillbaka och "fick" förmågan i samband med ett kundalini-uppvaknande.
Citera
2026-05-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag kan relatera. För en del år sedan, ganska många nu, var jag deprimerad och knäckt över ett brutet förhållande. Utan att gå närmare in på det var jag med om en andlig, spirituell, övernaturlig, händelse som fick hela min kropp att bada i en fantastisk känsla. I flera dagar kunde jag inte göra mycket mer än att ligga i soffan och stanna i det här fantastiska. Men för att klara av det vardagliga livet håller det ju inte i längden.
Jag kan när som helst framkalla denna känsla viljemässigt. Ibland kommer den spontant i lägen med mindre aktivitet, som när jag kollar på TV tex, ögonen sluts och en obeskrivligt skön känsla tar över.
Men vadå, om du har möjlighet till den funktionen som jag talar om, varför skulle du då inte ha den aktiv hela tiden och låta den bli starkare och mer avancerad? För mig är det överuppenbart att man ska aktivera detta över hela kroppen. Det är inte direkt någon ansträngning att låta ljuset dansa runt i kroppen så länge barriärer tagits ned.

Var du med om "borrningar" och utveckling eller har ditt varit standard från när det började tills nu? Helt obegripligt ifall du inte försökt utveckla det starkare utan viftar bort det med "man måste ju leva ett vardagligt liv också". Energin känns onekligen Overwatchig.
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Kallas för energiarbete. Energy Work på engelska.

Finns massvis om detta online. Kan rekommendera att kolla upp den numera bortgångne Robert Bruce och hans arbete. Han har böcker, pdf:er och videos på YouTube om detta. Dock är inte hans system något unikt, du finner liknande om inte samma teorier i nei gong o.s.v.

Ska tillägga att jag flyttat energi sedan över 20 år tillbaka och "fick" förmågan i samband med ett kundalini-uppvaknande.
Jag får se efter senare vad denne har för tankar om Tallkottskörteln, för varje gång energin tillåts arbeta fritt i kroppen så sker det en vansinnig aktivitet just där. Det är som att ljuset attackerar det området från olika vinklar för att bryta det fritt, men främst underifrån, det känns som att det pågår någon form frigörelse där som är av högsta prioritet. Det gör inte ont, men det känns som en väldigt aktiv tryckutjäming, ett pulserande i olika takter.
Citera
2026-05-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Jag får se efter senare vad denne har för tankar om Tallkottskörteln, för varje gång energin tillåts arbeta fritt i kroppen så sker det en vansinnig aktivitet just där. Det är som att ljuset attackerar det området från olika vinklar för att bryta det fritt, men främst underifrån, det känns som att det pågår någon form frigörelse där som är av högsta prioritet. Det gör inte ont, men det känns som en väldigt aktiv tryckutjäming, ett pulserande i olika takter.

Nu är jag ingen expert men det låter som att du är i stadiet innan ett kundalini-uppvaknande. Mitt tips är att ta det lugnt, även om du troligen inte kommer att lyssna. Vet själv hur jävla intensivt och häftigt det känns. Var också "tvungen" att pusha igenom till den andra sidan av vad jag befann mig i.

Såhär +20 år senare så ångrar jag inget, men shit vilken resa det varit.
Citera
2026-05-16, 10:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFiredragon
Men vadå, om du har möjlighet till den funktionen som jag talar om, varför skulle du då inte ha den aktiv hela tiden och låta den bli starkare och mer avancerad? För mig är det överuppenbart att man ska aktivera detta över hela kroppen. Det är inte direkt någon ansträngning att låta ljuset dansa runt i kroppen så länge barriärer tagits ned.

Var du med om "borrningar" och utveckling eller har ditt varit standard från när det började tills nu? Helt obegripligt ifall du inte försökt utveckla det starkare utan viftar bort det med "man måste ju leva ett vardagligt liv också". Energin känns onekligen Overwatchig.

Den kan inte vara aktiv hela tiden eftersom jag har ett jobb att sköta och ett liv att leva. Om energin skulle vara fullt aktiverad kan jag inte röra mig, jag mer eller mindre försvinner in i den.

Den slog på direkt den där gången, det hände i skogen och jag kommer inte ihåg hur jag tog mig hem. De följande dagarna var som i ett töcken. Jag ville bara ligga ner och blunda och stanna i det fantastiska.
Att se på TV eller läsa var uteslutet. Jag var ledig från jobbet som tur var.

Det finns fortfarande krafter igång, jag känner igen din beskrivning i det sista stycket, kraften kommer underifrån och borrar sig uppåt. Ofta är det lite knas att ta sig igenom bröstryggen, det knakar och brakar och jag får styra energin viljemässigt för att få upp den i huvudet. Ibland finns inte det problemet.
Ofta känns huvudet som om det skulle explodera och jag måste, som du säger, tryckutjämna.
Citera
2026-05-16, 17:14
Medlem
Men denna energi och detta fenomen måste det väl ha forskats om? Jag är inte alls överens om att det förklaras VGP. Det är helt uppenbart en intelligent energi, ett form av ljus som uppenbart (ur mitt perspektiv och min tvåmånaderserfarenhet) finns i kroppen/sinnet och som kan och vill ta fäste i kroppen.

Om jag står upp och ger fullt energiflöde så radiostyrs min kropp till följande position:
Ryggen rätar upp sig tydligt och sätter mig i en mjuk position, axlarna trycks bak lite, armarna fälls utåt så långt det går åt vardera sida precis under brösthöjd där armarna lutar subtilt nedåt, händerna vänds automatiskt så att handflatorna är uppåtvända, huvudet söker sig till en position där huvudet vinklas uppåt runt 45 grader, ansiktet blir helt avslappnat och jag blundar väldigt mjukt. En form av frihetspose, inget jag tidigare har någon erfarenhet av, och sedan börjar energierna flöda i kroppen.

Jag har fortfarande problem med att få energierna att flöda fritt i den övre delen av huvudet. För att ens bryta fram ett ljus i främre delen av överhuvudet så lurade jag kroppen och energierna att mina fysiska ögon satt där "dom" är övertygade om att hakan är. Att det jag ser med är ett medvetandeöga helt frånkopplat mina fysiska ögon, jag aktiverade och laddade sedan maximalt energiflöde i mitt medvetandeöga och övertygade allt i kropp och sinne att jag nu befann mig i främre delen inuti huvudet. Då skedde en spasmerliknande rörelse och en ljuspunkt aktiverades där. Samma sak med reptilhjärnan, hjärtat fick jag vibrera igång onaturligt genom att intala energin att det var energin som arbetade i mitt hjärta när sanningen var att det var min mobiltelefon som jag lät vibrera onaturligt via en app. Halspulsådrarna aktiverade jag genom att ta ett form av strypgrepp (ej riktig strypning) och klämma relativt hårt på dom i 10 minuter, för att sedan efteråt intala mig själv och energin att det var energin som arbetar där nu då det gjorde lite halvont efteråt. Flertalet gånger har jag varit tvungen att "lura" energin för att kunna skapa en väg eller "fontän", men det fungerar verkligen hur märkligt det än må låta.

Jag hade tidigare en lättare variant av tinnitus, och den är mer eller mindre helt borta nu. Kroppen och sinnet känns mjukare och mjukare för varje dag. Det känns som att energin har ett behov att lära känna kroppen, för en liten stund sedan så satt jag i soffan med båda armarna över ryggstödet och då började en massiv aktivitet ske mellan hals-nacke ända ut i fingerspetsarna, likt ett flipperspel. Väldigt välbefinnande och lekfulla rörelser. Detta gick inte för bara någon vecka sedan då energin sköts "ut ur fingrarna" trots att jag ville att det skulle studsa tillbaka till energikällan. Just nu är det rena flipperspelet där energin lärt sig exakt var kroppens ände är gällande händerna.

Jag kan inte styra energierna sakta ännu utan att behöva bromsa och stanna till under resans gång. Hastigheten från sträckan fötterna-hjässan är kanske 0,5-1s just nu i snitt. Jag upplever det väldigt mycket mer välbefinnande när energierna rör sig dynamiskt i kroppen än när jag medvetet slår på fullt blås. Det har säkert med barriärerna att göra. När energin arbetar fritt i kroppen så kan den ibland stanna till t. ex. i ena vaden och liksom spänna till den med extra energi ett par sekunder för att sedan återgå till fritt "arbete". Det som sker när energin går igenom starkt i t. ex. händerna så upplever jag en subtil knäckighet när jag börja röra händerna igen. Som att dom har genomgått någonting som jag helt säker på är av godo och är lite "steariniga" någon tiondels sekund när jag vill röra på händerna direkt efter.
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-05-16 kl. 17:31.
Citera
2026-05-17, 00:26
Medlem
SphericalHamsters avatar
Det centrala nervsystemet är ju ansvarigt för en massa saker.
En superkraft jag har, som är helt värdelös, är att jag kan framkalla gåshud närsomhelst, även i en bastu. Det känns ganska trevligt men fyller inget syfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in