Citat:
Ursprungligen postat av
ColonelBurton
Har nu tittat på hela och är genuint helt vilse, vad i helvete? Kan någon förklara de psykologiska mekanismer som får en gubbe på sextio bast att bete sig som en fjortonåring? Jag menar inte att förlöjliga honom eller att ventilera min irritation utan jag är genuint helt paff? Alltså ett liv av drogmissbruk ja men det måste väl finnas djupare psykologiska förklaringar för detta?
IQ-mässigt kan han inte ligga på högre än runt 70? Alltså igen inte för att förlöjliga honom utan jag försöker genuint förstå och smälta vad jag nyss sett?
Leo har suttit inne i fängelse så stor del av sitt totala liv och har missbrukat så mycket att han psykiskt stannat i ålder. Han är fortfarande den bråkiga tonåring och stökiga pojk han var för 45 år sen. Det är väl lite så missbruk av substanser fungerar och formar ens hjärna.
De flesta andra människor utvecklas och går vidare i livet. Till andra intressen, till att bilda familj, göra karriär, köpa ett hus. Inget av det har "kinesen" fått uppleva. Han är fortfarande 15 år i sin hjärna.