Citat:
Du kan läsa henne annorlunda.
Varför det?
Citat:
Hon har en politisk åsikt (Gillar inte Ryssland men hellre fred nu än om 5 år med oviss utgång) som mer eller mindre förnekats och tystats under krigets gång i väst.
Vem påstår att det blir fred om 5 år?
Putin överlever troligen inte 2026.
Vad har tystats? Vi pratar om Ukraina och inte Ryssland väl?
Polls redovisas löpande. Du läser de dock med fri fantasi eller ska vi säga, med stor skepsis till Ukraina.
Citat:
Både inne i Ukraina och här i väst. (håller du inte med, Farbror Barbro?)
Vad har väst eller vi här inget med Ukrainas beslut att göra. Vill minnas att västliga ledare har sagt åtskilliga gånger att det är Ukraina som äger besluten.
Men du sitter kanske på en källa som säger något annat?
Citat:
Hela tiden gällde det att prata om Ukraina som om alla ukrainier var likadana och redo att offra allt för moderlandet och för att få det heliga Krim tillbaka.
Vem har sagt det? Heliga Krim? Ny för mig.
Krim är Ukraina och det är väl inget konstigt med det.
Att du inte bryr dig om Ukraina, deras land och olagliga invasioner, behöver inte betyda att Ukraina har samma åsikt.
Misstänker att du har mindre att förlora på vem som kontrollerar land i Ukraina. Då är det bekvämt att lova bort andras egendom och liv.
Citat:
Hon påvisar existensen av en annan fraktion, som växer sig starkare.
Hela världen vill att Putin slutar att kriga i Ukraina. Så hon är medlem i en stor klubb.
Citat:
Politiskt positionerar hon nu sig för hon tror Zelensky kommer att falla. Hon är en opportunist. Kanske även en krigsprofitör. Hon tjänar pengar på sin position.
Möjligt. Vet inte var du har fått den informationen från. Jag konstaterar att hon gärna insinuerar om drogmissbruk, som hon knappast har någon kunskap om. Vilket i mina ögon sänker hennes trovärdighet.
Citat:
Betyder det att hon inte är värd att lyssna på? Nja, då ska ni också sortera bort en stor del av de som säger "nu går det dåligt för Ryssland, Ukraina går det jättebra för". De lever gott på att berätta sagor för er på Youtube.
Nej, hennes trovärdighet är noll.
De som jag lyssnar på när det gäller Rysslands motgångar, är ryska z-bloggare. Vill minnas att jag postade inlägg från dessa, till dig, där de beklagade sig över läget i Ryssland.
Rybar är en. Kalasjnikov en annan. Hyllar Putin tidigare, men numera ifrågasätts Putin.
Så jag vet inte vad du pratar om. Troligen är läget samma lika för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Du kan läsa henne annorlunda.
Hon har en politisk åsikt (Gillar inte Ryssland men hellre fred nu än om 5 år med oviss utgång) som mer eller mindre förnekats och tystats under krigets gång i väst. Både inne i Ukraina och här i väst. (håller du inte med, Farbror Barbro?) Hela tiden gällde det att prata om Ukraina som om alla ukrainier var likadana och redo att offra allt för moderlandet och för att få det heliga Krim tillbaka. Hon påvisar existensen av en annan fraktion, som växer sig starkare.
Politiskt positionerar hon nu sig för hon tror Zelensky kommer att falla. Hon är en opportunist. Kanske även en krigsprofitör. Hon tjänar pengar på sin position.
Betyder det att hon inte är värd att lyssna på? Nja, då ska ni också sortera bort en stor del av de som säger "nu går det dåligt för Ryssland, Ukraina går det jättebra för". De lever gott på att berätta sagor för er på Youtube.