2026-05-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om både BO och GM är nätverkskriminella från Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av g11
kopplat till foxtrot var de jag fick höra, men de ska tydligen va skitsnack enligt en nära vän till mig
well tydligen va de inte skitsnack
Citera
2026-05-02, 20:54
Moderator
KomissarieBecks avatar
Rubrik uppdaterad från tidigare:Skjutning i Oslo – en skadad (2026-04-26) // Moderator
Citera
2026-05-02, 21:50
Medlem
Fra artikkel i NRK:

"Dette er den første «crime as a service»-saken på norsk jord der svenske tenåringer er siktet for drap."
"Kripos fryktet dette i 2024. Nå mener politiet at det har skjedd."
[/url]https://www.nrk.no/norge/polititeori-om-okern-drapet_-svenske-tenaringer-drepte-i-norge-pa-bestilling-1.17869029[/url]

Så det er første gang at det er utført av svenske tenåringer, ifølge artikkelen.

Var for øvrig vitne til meget godt politiarbeid for noen uker siden på desidert Oslo's beste vestkant. Må innrømme at jeg var imponert.
I hvertfall 8 politifolk/ spanere etc var involvert. Guttene som ble fulgt med på så ut til å være under 16 år.
Senast redigerad av Orten977 2026-05-02 kl. 21:57.
Citera
2026-05-03, 11:34
Medlem
Fra NWT.se (Nya Wermlands-Tidningen)

JUST NU: Tonårskillar från Karlstad gripna efter skottlossning

Fra svt.se
Två svenska tonåringar har gripits i Sverige misstänkta för att ha skjutit ihjäl en man i 20-årsåldern i Oslo förra helgen, skriver NRK.

Pojkarna, mellan 15 och 18 år, greps i samband med en skjutning i Norrköping i slutet av april, enligt Oslopolisen.
Citera
2026-05-03, 15:51
Medlem
VG skriver nå.
Ifølge SVT er er det snakk om gutter på 15 og 16 år, som begge tidligere er ustraffet.
Kilde: https://www.vg.no/nyheter/i/JOne0b/svensk-politi-om-bestillingsdrapsteori-sentralt-i-vaar-etterforskning

Skremmende.
Citera
2026-05-03, 16:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Slå ihop trådarna eftersom det handlar om dubbelmord med samma GM
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/tonarspojkar-misstanks-for-dubbla-mord-tidigare-ostraffade

(FB) Man skjuten till döds på Bergslagsgatan,Norrköping. (2026-04-30)
Citera
2026-05-03, 18:13
Medlem
Citat:
– Det är fullständigt oacceptabelt att människor blir skjutna och dödade i det offentliga rummet i Oslo i närheten av barn och ungdomar som spelar fotboll, säger Frode Larsen, chef vid enheten för utrednings- och underrättelsetjänst till NRK.

Så skarpa uttalanden väntar vi fortfarande på från myndigheterna i Sverige.

Tyska medier rapporterade tidigare i veckan om en svensk (som förvisso passerat tonåren) som gjort våldskaos i Berlin. Polisen måste skjuta flera skott mot honom och tårgasa för att få stopp . Det är många svenskar som uppmärksammas i internationell media och skämmer ut Sverige nu.
Senast redigerad av Angeliqa 2026-05-03 kl. 18:19.
Citera
2026-05-03, 22:09
Medlem
Den drepte er en 22 år gammel mann fra Syria. Ifølge rykter så skal det pågå en konflikt mellom somaliske kriminelle og comanches.
Citera
2026-05-13, 20:29
Medlem
Jag känner 16 åringen personligen, gick i samma grund och mellanstadie skolor i grums men senare bytte jag till Ies i karlstad och han följde spår. Bytte skola återigen och vi tappade smått kontakten. Rent konkret så blev han indragen till gängkriminaliteten av en grabb som går under aliaset "presidenten" och blev rekryterad ofrivillig och under ständiga hot. Han heter E*en

*=e
Citera
2026-05-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalsonPaTaket
Jag känner 16 åringen personligen, gick i samma grund och mellanstadie skolor i grums men senare bytte jag till Ies i karlstad och han följde spår. Bytte skola återigen och vi tappade smått kontakten. Rent konkret så blev han indragen till gängkriminaliteten av en grabb som går under aliaset "presidenten" och blev rekryterad ofrivillig och under ständiga hot. Han heter E*en

*=e
vafan e de för namn? du måste ha skrivit * fel
Citera
2026-05-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g11
vafan e de för namn? du måste ha skrivit * fel

Ja du får ursäkta mig lite Ev*n
Citera
2026-05-13, 20:45
Medlem