2026-05-13, 00:20
Medlem
Jag har hävdat hela tiden att denna donnan har alkoholproblem, men alltid blivit klankad på. Äntligen fattar ni. Sandra är solklar alkoholist.
Citera
2026-05-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hon delar ju väldigt mycket trist och oglammigt från livet typ tandställningen, tråkigt att leka med barn i park, saker som glöms eller går fel.

Just tandställningen var väl ett samarbete om jag minns rätt och det känns ju inte som en lika laddad fråga att vilja ha raka tänder som att dölja sina rynkor direkt.
Citera
2026-05-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Jag är glad att se att diskussionen om alkoholmissbruk blossat upp här igen. Sedan Sandra flyttade till Paris har det verkligen blivit allt tydligare, eftersom nu även lunchvinet passar in i livet hon vill visa upp.

Jag tog hjälp av AI* igår för att se hur mycket alkohol som dokumenterats på hennes blogg det senaste. Under den senaste månaden, från gårdagens inlägg till efter påsk, hittades 22 dokumenterade dagar. I 16(!) av dessa fanns det alkohol med. I de flesta av de sex dagar som inte innehåller alkohol visas ingen dryck alls till maten, eller så är lunch och middag inte dokumenterat.

Vid tre av dagarna dricks det dessutom till både lunch, eftermiddag ("fika" som Sandra själv kallar det) och middag. Vin till lunchen dricks minst 8 dagar totalt av 22.

Jag förstår faktiskt inte hur någon fortfarande kan hävda att detta drickandet inte är problematiskt, är det så enkelt att man själv dricker på ett liknande vis och inte vill se det som ett problem? För det handlar helt uppenbart inte bara om "ett glas vin till maten". Hade man tagit bort det glammiga i Sandras liv och tänkt sig en vanlig småbarnsmorsa med samma alkoholkonsumtion hade väl alla varit överens om att soc borde ha kopplats in för länge sen.

*Enstaka tillfällen kan ha missats, men av det jag dubbelkollat (till exempel antal lunch-vin) stämmer allt.

Håller helt med. Hoppas hon får hjälp. Är det ingen i hennes närhet som ser? Eller är alla medberoende? Och hon verkar tro att alla som ser hennes drickande som problematiskt är präktiga nykterister eller hysteriska mammor som aldrig tar ett glas. Så är det ju inte. Snacka om att blunda för sina problem och ljuga för sig själv. Såklart hon kan ta ett glas vin på lunchen nån gång då och då på semestern när tillfälle ges eller gå på nån fest då och då men hon dricker ju dagligen. Även när hon och sonen går själva och ”fikar” ska hon ha sig ett glas.
Citera
2026-05-13, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Håller helt med. Hoppas hon får hjälp. Är det ingen i hennes närhet som ser? Eller är alla medberoende? Och hon verkar tro att alla som ser hennes drickande som problematiskt är präktiga nykterister eller hysteriska mammor som aldrig tar ett glas. Så är det ju inte. Snacka om att blunda för sina problem och ljuga för sig själv. Såklart hon kan ta ett glas vin på lunchen nån gång då och då på semestern när tillfälle ges eller gå på nån fest då och då men hon dricker ju dagligen. Även när hon och sonen går själva och ”fikar” ska hon ha sig ett glas.

Tycker det sistnämnda i din kommentar är så ledsam. Att även när hon och D ska fika tillsammans efter föris så är alkohol inblandat. Det är liksom inte normalt...

Jag tror, precis som hon har försökt beskriva i flertalet inlägg om moderskapet, att hennes personlighet kräver mycket egentid och tid för tystnad och reflektion/tänkande eller vad man ska säga. Och i och med föräldraskapet i kombination med ett arbete där man dagligen behöver prestera något att visa upp för andra så blir det för mycket. Det är vad jag tror.

Och att alkoholen gör henne bortdomnad och avslappnad i den stressen som jobb + mammaroll kan innebära.

Jag tror också att den ökade alkoholkonsumtionen NU i Paris (i alla fall av det vi har sett) är en kombination av
1. mindre barnvaktande i Paris från hennes familj/mamma (vet att de nu hyr en främling som barnvakt pga festandet måste fortsätta även efter läggning av D, men antar att det ändå inte sker i samma utsträckning som hemma i Stockholm när mamman/mormor kan passa)
2. romantisering av alkoholen "hör till" Paris och alla som inte håller med vet inte "hur det är på kontinenten" och är "en tråkig och grå svennebanan". Det är enkelt att luta sig mot.
3. eventuellt färre ögon på sig i form av nära och kära. Här kan hon faktiskt dricka helt fritt för jag tvivlar starkt på att Björn skulle våga komma med någon form av invändning kring hennes beteende i... tja, något alls faktiskt.

Vad tror ni?
Citera
2026-05-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Tycker det sistnämnda i din kommentar är så ledsam. Att även när hon och D ska fika tillsammans efter föris så är alkohol inblandat. Det är liksom inte normalt...

Jag tror, precis som hon har försökt beskriva i flertalet inlägg om moderskapet, att hennes personlighet kräver mycket egentid och tid för tystnad och reflektion/tänkande eller vad man ska säga. Och i och med föräldraskapet i kombination med ett arbete där man dagligen behöver prestera något att visa upp för andra så blir det för mycket. Det är vad jag tror.

Och att alkoholen gör henne bortdomnad och avslappnad i den stressen som jobb + mammaroll kan innebära.

Jag tror också att den ökade alkoholkonsumtionen NU i Paris (i alla fall av det vi har sett) är en kombination av
1. mindre barnvaktande i Paris från hennes familj/mamma (vet att de nu hyr en främling som barnvakt pga festandet måste fortsätta även efter läggning av D, men antar att det ändå inte sker i samma utsträckning som hemma i Stockholm när mamman/mormor kan passa)
2. romantisering av alkoholen "hör till" Paris och alla som inte håller med vet inte "hur det är på kontinenten" och är "en tråkig och grå svennebanan". Det är enkelt att luta sig mot.
3. eventuellt färre ögon på sig i form av nära och kära. Här kan hon faktiskt dricka helt fritt för jag tvivlar starkt på att Björn skulle våga komma med någon form av invändning kring hennes beteende i... tja, något alls faktiskt.

Vad tror ni?
Man tänker ju sig att gemene alkis helst smusslar med sitt drickande emellanåt, men hon kör helt öppna kort vad det verkar. Ändå lite anmärkningsvärt att hon tycks ha tappat omdömet så pass att hon inte har något behov av att dölja det ens en gång – vinglasen får närmast oproportionerligt fokus på bilderna hon postar. Så gör man ju rimligen med meriterande grejer som andra är överens om är nåt bra och "creddigt"; inte med ett pågående alkoholberoende. Svårt att bli klok på alltsammans.
Citera
2026-05-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Läser bakåt i tråden pga uttråkad och så roligt att se alla inlägg om gravidspekulationer, som detta, som länkar bilder på när Sandra är i fjärde månaden och för att vara henne (vilket ju är det man får jämföra med) har en rejält stor mage och skriver att det är uppenbart att hon inte var gravid. Vilket syntes tydligt att hon var på minst 2 av bilderna (och på 2 andra mycket möjligt). Även för någon som inte är mager som Sandra skulle jag misstänkt gravid på två av bilderna.

Håller inte med. Sandra har en stor bröstkorg och liksom inte mycket till midja även när hon är smal. Hade inte kunnat gissa mig till graviditet på de bilderna utifrån figur men kanske pga ändrad klädstil som någon nämnde.

Citat:
Ursprungligen postat av qnostalgi
Dagens inlägg känns så oerhört ledsamt. Det hon beskriver och minns som en drömmig tillvaro låter i mina öron oerhört destruktivt och sorgligt, oberoende av hennes unga ålder vid tidpunkten för när när detta utspelade sig.

Undrar hur S skulle klara sig i en värld med en begränsad ekonomisk budget, utan tillgång till att spegla sig och betrakta sitt utseende dag ut och dag in, helnykterism, i total avsaknad av piller, likes/kommentarer och att ständigt matas med nya intryck. Det gäller väl i och för sig influensers överlag.

Alkohol, antidepressiva och utomstående bekräftelse (till synes omättlig sådan) är vardag för många numera. Känns så tomt på nåt vis.

Tillägg: det är denna högst dekadenta och antiintellektuella, infantila livsstil och persona som hyllas och premieras i vår del av världen, det som resulterar i berömmelse, kändisskap och fördelar. Man behöver ha ett visst språkbruk, hålla sig inom ramen för konsensus och ha en viss image i sin personliga framtoning. Försöker nog bara förstå nåt som för mig ter sig fullständigt obegripligt.

Hon hade nog mått väl av sju år i Tibet ja. Eller åtminstone sju veckor.
Citera
2026-05-14, 05:46
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Håller inte med. Sandra har en stor bröstkorg och liksom inte mycket till midja även när hon är smal. Hade inte kunnat gissa mig till graviditet på de bilderna utifrån figur men kanske pga ändrad klädstil som någon nämnde.

Hon hade nog mått väl av sju år i Tibet ja. Eller åtminstone sju veckor.

Det är ju hennes bröstkorg som är ganska bulky. Det här var magen. Uppenbart gravid på bild 2 och 4. (Tror jag ordningen var. Den där hon hoppar plus den i orange shorts.) Som sagt var får man jämföra med just henne men även för en kvinna vars normaltillstånd inte är spinkig utan bara smal skulle jag misstänkt graviditet på de bilderna. Och alldeles strax efter offentliggjorde hon ju graviditeten genom att säga något i stil med ”situationen blev ohållbar, inte ens i Björns största skjortor kunde jag dölja magen längre”.
…för att diskutera hett skvaller från 5 år sen.
Citera
2026-05-14, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Lite fillers verkar inte otroligt, men operation har jag väldigt svårt att se att hon skulle ha gjort. Varför ens?

Är väl samma sak - jag har ingen aning vad allt kallas! Det som gör att läpparna blir större a la Kylie eller vem som helst. Du förstår vad jag menar. It’s not natural baby
Citera
2026-05-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Lite fillers verkar inte otroligt, men operation har jag väldigt svårt att se att hon skulle ha gjort. Varför ens?

Fillers är en operation i mina ögon. Inte smink direkt
Citera
2026-05-14, 08:34
Medlem
Citat:
Det är ju hennes bröstkorg som är ganska bulky. Det här var magen. Uppenbart gravid på bild 2 och 4. (Tror jag ordningen var. Den där hon hoppar plus den i orange shorts.) Som sagt var får man jämföra med just henne men även för en kvinna vars normaltillstånd inte är spinkig utan bara smal skulle jag misstänkt graviditet på de bilderna. Och alldeles strax efter offentliggjorde hon ju graviditeten genom att säga något i stil med ”situationen blev ohållbar, inte ens i Björns största skjortor kunde jag dölja magen längre”.

Hon är ju lite tunnformad oavsett hur smal. Och putar med bröstkorgen i avsaknad av bröst precis som Elsa numer, blir väl så. Läpparna tror jag kommer se bättre ut när hon vänjer sig av med att puta och pressa. Har man väl gjort fillers behöver man ju inte puta eller trycka till med tungan (som Elsa) för då blir det mest världens minsta men hårdast pumpade cykelslang.
Citera
2026-05-14, 08:54
Medlem
Citat:

Nja hon offentliggjorde ju graviditeten med bilder tagna av professionell fotograf och på de är hon så pass långt gången att det inte ens är något att spekulera om.

Citat:

Nej det är ett ingrepp men inte en operation. Alla operationer är ingrepp men alla ingrepp är inte operationer.
Citera
2026-05-14, 08:55
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Jag rekommenderar ordet "injektion" istället för operation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in