2026-05-12, 13:48
Medlem
Känner spontant att jag måste ikläda mig å det yttersta nu och flanera kring Stureplan.
Min klädsel kommer således bestå av följande artiklar:

Sletna mjukisbyxor jag hittade på ICA och har hål i grenen av för idogt analkliande.

Foppatofflor från badhusets kvarglömt låda.

Tshirt med Suntrip logga.

Hoodie från mitt gamla crossfitgym. Ej tvättad.

Men frisyren hör jag er fråga efter nu. Såklart kommer jag köra min halvtrasiga trimmer på 2mm snagg på hjässan. Därvid har vi sparat massvis på miljön istället för att åka bil till en frisör. Take that Greta!

Nu ska man bara glida förbi denna artikelförfattare kan inmundiga mitt avantgardistiska fashionstatement.

Skämt åsido, det känns som att Kristin här som skrivit artikeln inte riktigt tagit med två grundläggande faktorer i sin beräkning.
1: kläder kostar och det finns annat bättre som många män lägger sina inflationsskadade pengar på, typ boende och mat.

2: mtp hur dåligt kontinuerligt klädeskonsumerande är för naturen/planeten så är det nog bra att fler skiter i att shoppa kläder stup i kvarten och det borde hon istället uppmuntra. Köp kvalité som håller lång tid, det finns bokstavligt talat berg av osålda "modekläder" som slängs varje månad bara för att skapa en artificiell ruljans på industrin.
Citera
2026-05-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishkitsune
2: mtp hur dåligt kontinuerligt klädeskonsumerande är för naturen/planeten så är det nog bra att fler skiter i att shoppa kläder stup i kvarten och det borde hon istället uppmuntra. Köp kvalité som håller lång tid, det finns bokstavligt talat berg av osålda "modekläder" som slängs varje månad bara för att skapa en artificiell ruljans på industrin.
Det är ju precis det ni inte gör när ni köper cardigans från Dressman och tighta stretchjeans från H&M.
Citera
2026-05-12, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Är det bara i Sth eller? Tycker inte jag ser såna på män. Däremot mysbyxor, Adidas, vanliga jeans, chinos

Varför börjar man aldrig med att rannsaka sig själv och personerna under samma tak, är övertygad om att världen hade mått mycket bättre av det. I detta fallet klär hon sig själv som en luffare, maken likaså, objektivt grundat på deras sociala medier. Samtliga män i hennes påhittade fältstudie klär sig bättre än vad hennes make gör.
Citera
2026-05-12, 15:25
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Det räcker väl med en skjorta som man kan bära upp? Kostym är väl i mina tankar överklädsel så vidare man inte är i en sådan position där detta förväntas.
Ja? Alltså endast skjorta, dvs Kalle Anka -looken. De som är trve kör dock sjömansskjorta, som originalet. Brukar själv göra det riktigt varma sommardagar, om jag gör någon enkelt ärende, typ till bolaget.
Citera
2026-05-12, 15:32
Medlem
448s avatar
Vadå det är väl bara en fördel för oss elegenta välklädda att folk klär sig som norbaggar(alver) o pundare.

Vi cashar in alla brudar blickar
Citera
2026-05-12, 15:39
Medlem
DonaldBidens avatar
Helt rätt!
Handlar man på Dressman är man att betrakta som patrask.

Enbart genom att göda Bernard Arnault kan folk bli fullvärdiga människor!
Fint att det ännu finns reaktionära krafter som ETC i samhället.
Citera
2026-05-12, 15:48
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Helt rätt!
Handlar man på Dressman är man att betrakta som patrask.

Enbart genom att göda Bernard Arnault kan folk bli fullvärdiga människor!
Fint att det ännu finns reaktionära krafter som ETC i samhället.

Det är väl inte nått fel på t.ex beiga dresssmanbrallor,en with tischa o pilotbrillor

Man får dock ju joggingskor för kunna löpa från honor som försöker klösa en
Citera
2026-05-12, 15:48
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Hur blev disciplin och dominans viktigare än begärlighet i garderoben? Är det bättre att vara ”ful men sann”?

Gammal fakta att killar bryr sig om utseende hos tjejer medan tjejer bryr sig om "social rang" hos killar. Det är som man mycket viktigare att vara rik och (till synes) dominant än att vara snygg.
Citera
2026-05-12, 16:19
Medlem
Symptms avatar
Jo folk klär sig som skit nuförtiden, inte bara män utan typ alla.

Det värsta som finns är mjukisbrallor på stan.
Citera
2026-05-12, 16:21
Medlem
Anybodykillers avatar
Jag har fallerat totalt på mode fronten när jag flyttade från stan ut på vischan. Numera är det nästan alltid sådana där jädra fritidsbyxor och en sleten flanellskjorta.

2019 dvs runt covid känns det som att bekvämlighetsmode / funktionsmode tog över. Framme i crntrum så har 80% träningsbrallor och någon fleece. Zoomers känner man igen ibland på pyjamasbyxor och knullfruffs/broccolifrilla.
Citera
2026-05-12, 16:25
Medlem
dude2ks avatar
Haha, säger kommunist media..
De vill se alla män klädda i second hand samt palestinasjal. Hetaste modet från UFF container.
Citera
2026-05-12, 16:34
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Skrämmande många män använder aldrig strykjärn ens.

Ser skrynkliga skjortor och byxor hela tiden hos folk som vill verka professionella. Spelar ju ingen roll vad man har för kläder när man inte ens vet hur man bär dem.

Ger ett intryck av en person som vaknat upp bakis på sin polares soffa. Som att komma ovårdad och orakad.

Det är inte så jävla krångligt.
Strykjärn använde jag nog bara när jag var 15-18 år och hade kläder med pressveck som skulle stärkas upp eller tees som skulle se riktigt "crisp" ut. Potatisstärkelse var även händig vän.

Jag tror inte många plagg idag klarar strykning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in