2026-05-12, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelAyel123
Tror mycket därför också hon inte vill ha fler barn t.ex., då kan hon inte dricka.. känns som egentligen nästan allt bottnar ner i det, som resa till Paris, kunna dricka mer... Att man inte skulle ha utvecklat nåt beorende, för att skriva det i snälla termer, under sådan här lång tid och så mycket drickande, känns verkligen osannolikt.. Men då skriver vissa alltid "så här gör man i Europa". Eh kanske inte om man är 40 plus och mamma till ett rätt litet barn.. Nä begriper det inte, att hon inte tänker på hälsan mm. Slutade läsa hennes blogg p.g.a. all festromantik, trodde ungen skulle få henne mogna lite.

Har egentligen inget mer att tillägga – just så här upplever även jag hennes relation till alkohol och hur hon troligtvis resonerar om den. Nästintill allt allt allt kretsar kring det i slutändan. Ibland besöker hon museum, strosar en sväng på stan eller läser en bok, men kvällen mynnar alltid ut i att hon sitter där med ett stort glas vin i handen – väl synligt för kameran, leende med bägge tandraderna, frånvarande blick och snart ska in i dimman igen.

Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Håller med dig. Alkoholberoende kan se ut på olika sätt. När det är fina viner, en snygg tjej med ett lyckat liv, lyxiga miljöer är det svårare att se för somliga. Tänker på boken ”jag som var så rolig att dricka vin med”.

Sandra pratsr om att hon längtar efter rödvin som andra längtar efter skogen eller havet. Det är verkligen bara tragiskt. Hon lämnar sin krassliga son med barnvakt och söker runt i telefonboken efter någon att dricka vin med. Det är lunchvin, göra sig iordning-vin, middagsvin, sitta i solen-vin och så vidare.

Försöker inte antyda att hon är en dålig mamma för det tror jag inte. Men jag tror hon har alkoholproblem. Hoppas hon tar itu med det för det finns ett roligare liv bortom det där. Behöver man bedöva sig på daglig basis är man nog inte så nöjd med sitt liv.

Intressant *boktips, känner inte till den, men det hela kanske bottnar i nån slags inre rastlöshet som S flyr med hjälp av vinet, piller, shopping, ytligt fix, resor och de kickar en förälskelse innebär (även om hon tycks ha funnit sin man nu). Har mycket svårt att se henne t.ex. utöva mindfulness eller försöka vara närvarande i stunden, utan det ska alltid till en substans eller nån geografisk förflyttning av nåt slag.

(*Handling: "Rebecka lever ett kreativt liv som frilansare i London där alkoholen är en naturlig del av vardagen", skriver ChatGPT bl.a.)
Senast redigerad av qnostalgi 2026-05-12 kl. 08:06.
Citera
2026-05-12, 10:52
Medlem
Synskt tydligt på nya bilder i bloggen att hon opererat läpparna. Varför är det så himla hemligt och pinsamt? Varför berättar hon inte det när hon berättar varenda annan millimeter i livet? Begriper inte.
Citera
2026-05-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Synskt tydligt på nya bilder i bloggen att hon opererat läpparna. Varför är det så himla hemligt och pinsamt? Varför berättar hon inte det när hon berättar varenda annan millimeter i livet? Begriper inte.
Opererat? Gör någon ens det längre?
Citera
2026-05-12, 12:11
Medlem
Citat:

Hela hennes blogg går väl ut på att bara visa en väldigt glammig version av hennes liv? Känns inte som om sprutor och ortorexi passar in i bilden. Fast vem vet, kanske blir det ett perfekt samarbete med någon klinik längre fram?
Citera
2026-05-12, 13:36
Medlem
Jag är glad att se att diskussionen om alkoholmissbruk blossat upp här igen. Sedan Sandra flyttade till Paris har det verkligen blivit allt tydligare, eftersom nu även lunchvinet passar in i livet hon vill visa upp.

Jag tog hjälp av AI* igår för att se hur mycket alkohol som dokumenterats på hennes blogg det senaste. Under den senaste månaden, från gårdagens inlägg till efter påsk, hittades 22 dokumenterade dagar. I 16(!) av dessa fanns det alkohol med. I de flesta av de sex dagar som inte innehåller alkohol visas ingen dryck alls till maten, eller så är lunch och middag inte dokumenterat.

Vid tre av dagarna dricks det dessutom till både lunch, eftermiddag ("fika" som Sandra själv kallar det) och middag. Vin till lunchen dricks minst 8 dagar totalt av 22.

Jag förstår faktiskt inte hur någon fortfarande kan hävda att detta drickandet inte är problematiskt, är det så enkelt att man själv dricker på ett liknande vis och inte vill se det som ett problem? För det handlar helt uppenbart inte bara om "ett glas vin till maten". Hade man tagit bort det glammiga i Sandras liv och tänkt sig en vanlig småbarnsmorsa med samma alkoholkonsumtion hade väl alla varit överens om att soc borde ha kopplats in för länge sen.

*Enstaka tillfällen kan ha missats, men av det jag dubbelkollat (till exempel antal lunch-vin) stämmer allt.
Citera
2026-05-12, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Opererat? Gör någon ens det längre?

Tydligen Sandra!
Citera
2026-05-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenUnderbareMannen
Hela hennes blogg går väl ut på att bara visa en väldigt glammig version av hennes liv? Känns inte som om sprutor och ortorexi passar in i bilden. Fast vem vet, kanske blir det ett perfekt samarbete med någon klinik längre fram?

Hon delar ju väldigt mycket trist och oglammigt från livet typ tandställningen, tråkigt att leka med barn i park, saker som glöms eller går fel.
Citera
2026-05-12, 14:27
Medlem
Citat:
Tydligen Sandra!
Lite fillers verkar inte otroligt, men operation har jag väldigt svårt att se att hon skulle ha gjort. Varför ens?
Citera
2026-05-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Jag är glad att se att diskussionen om alkoholmissbruk blossat upp här igen. Sedan Sandra flyttade till Paris har det verkligen blivit allt tydligare, eftersom nu även lunchvinet passar in i livet hon vill visa upp.

Jag tog hjälp av AI* igår för att se hur mycket alkohol som dokumenterats på hennes blogg det senaste. Under den senaste månaden, från gårdagens inlägg till efter påsk, hittades 22 dokumenterade dagar. I 16(!) av dessa fanns det alkohol med. I de flesta av de sex dagar som inte innehåller alkohol visas ingen dryck alls till maten, eller så är lunch och middag inte dokumenterat.

Vid tre av dagarna dricks det dessutom till både lunch, eftermiddag ("fika" som Sandra själv kallar det) och middag. Vin till lunchen dricks minst 8 dagar totalt av 22.

Jag förstår faktiskt inte hur någon fortfarande kan hävda att detta drickandet inte är problematiskt, är det så enkelt att man själv dricker på ett liknande vis och inte vill se det som ett problem? För det handlar helt uppenbart inte bara om "ett glas vin till maten". Hade man tagit bort det glammiga i Sandras liv och tänkt sig en vanlig småbarnsmorsa med samma alkoholkonsumtion hade väl alla varit överens om att soc borde ha kopplats in för länge sen.

*Enstaka tillfällen kan ha missats, men av det jag dubbelkollat (till exempel antal lunch-vin) stämmer allt.
Tycker som du.

Utöver antalet tillfällen och glas kunde ju en AI med fördel analysera hur hon skriver om vin i samband med att det vankas utgång och medan denna pågår, vid inköp av vinflaskor (som hon gärna motiverar med fina etiketter), romantiseringen av andras drickande – verkliga eller fiktiva personer ....... och så vidare.

Dessutom finns väl en viss sannolikhet att hon dricker ännu mer än det hon visar upp, om än att dokumentationen av det hela utgör en del av hennes livsstil.
Citera
2026-05-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb

Intressant.
Sen finns det säkert de som tror att barn inte märker nåt, vare sig av frånvaron eller flaskorna/glasen. Fast ett litet barn har ju liksom koll på om du är på toa för länge..
Känns så otroligt ansvarslöst och egoistiskt att behöva berusa sig hela tiden. Hon kan aldrig bara ta en vit månad t.ex?

Mm precis, inte heller lika vackert och accepterat med en man/pappa i soffan drickandes öl framför tvn i samma frekvens
Citera
2026-05-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Håller med dig. Alkoholberoende kan se ut på olika sätt. När det är fina viner, en snygg tjej med ett lyckat liv, lyxiga miljöer är det svårare att se för somliga. Tänker på boken ”jag som var så rolig att dricka vin med”.

Sandra pratsr om att hon längtar efter rödvin som andra längtar efter skogen eller havet. Det är verkligen bara tragiskt. Hon lämnar sin krassliga son med barnvakt och söker runt i telefonboken efter någon att dricka vin med. Det är lunchvin, göra sig iordning-vin, middagsvin, sitta i solen-vin och så vidare.

Försöker inte antyda att hon är en dålig mamma för det tror jag inte. Men jag tror hon har alkoholproblem. Hoppas hon tar itu med det för det finns ett roligare liv bortom det där. Behöver man bedöva sig på daglig basis är man nog inte så nöjd med sitt liv.

Känns som det hela tiden ligger en stress under ytan, när kommer nästa glas. Fy va jobbigt.
Hon kunde ju inte ens njuta när han var riktigt liten.. Och det var så hemskt bolla när man egentligen bara vill festa, tårar ner i vinglaset och allt var det var. Minst sagt speciellt.

Förståndigt iaf att tanken på syskon verkar helt uteslutet, men synd att man låter alkoholen styra så pass som det verkar.
Citera
2026-05-12, 19:05
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Den som är modig kan ju ställa frågan under dagens inlägg där en läsare undrar om det väldigt dyra ”plumping” lipgloss hon rekommenderar är värt det. Det tycker Sandra verkligen men lite oshysst att låtsas som ingenting gällande att hennes läppar knappast är ”plumped” av ett läppglans utan av fillers och/eller lip flip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in