2026-05-11, 19:13
Medlem
Hur menar han att han hade en fantastisk relation han var rädd om? Samtidigt som han var kär i den här tonårstjejen? Och fortf mådde dåligt för han förlorade Ann? Vad är det med den här människan? Vad är lögner för att få sex / täcka upp utnyttjandet och vad är sanning?
Citera
2026-05-11, 19:31
Medlem
MissPencils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
17-åriga pojkars sexlust och sexliv är inte något riktigt äckligt. Du bara inbillar dig att du är bättre och godare än andra människor, men egentligen är du ett bigott litet kräk, förmodligen med stora problem med ditt eget känsloliv och sexliv som du projicerar på andra när du vill bestämma över dem utifrån en moralistisk synvinkel förklädd till omsorg.

Problemet är dock inte du personligen utan alla meningsfränder och likar bland politiker, jurister och aktivister som inbillar sig stå för något slags normalitet.

Det är inte jag som försvarar att gamla gubbar ska få ha sex med tonåringar. Är inte speciellt intresserad av dina moraliska principer...
Citera
2026-05-11, 19:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPencil
Det är inte jag som försvarar att gamla gubbar ska få ha sex med tonåringar. Är inte speciellt intresserad av dina moraliska principer...

Jag tror inte du är speciellt intresserad av moraliska principer alls och att det är där, parat med en oförmåga att se den andra sidan av saken med implikationerna ditt synsätt har för ungdomarna, som problemet ligger för dig.
Citera
2026-05-11, 19:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Hur menar han att han hade en fantastisk relation han var rädd om? Samtidigt som han var kär i den här tonårstjejen? Och fortf mådde dåligt för han förlorade Ann? Vad är det med den här människan? Vad är lögner för att få sex / täcka upp utnyttjandet och vad är sanning?

Det är väl många människor som har det där problemet och gränslösheten i kärlekslivet. Otrohet är ändå relativt utbredd och då är det även många som tar ut svängarna ordentligt. De vill både ha kakan kvar och äta den. Min inre hobbypsykolog säger till mig att det ofta beror på en brist på grundtrygghet i barndomen relaterat till föräldrarna.
Citera
2026-05-11, 20:01
Medlem
Framkommer det i FUP vad den här läraren Mattias heter i efternamn? Tänker att han har ju säkert gått under radarn och jobbar säkerligen kvar som lärare på annan skola?? Känns lite oroväckande!
Citera
2026-05-11, 20:19
Medlem
Hon verkar ju vara en lagom korrupt individ. Ljög ju i förhör om när hennes relation med GM inleddes för att hon inte ville erkänna att hon var otrogen mot sin dåvarande make. Dessutom verkar det som att hon hade samlag med GM på arbetsplatsen under denna period, med tanke på vad han berättade under sina förhör. Vet inte om hon är lämplig att behålla i tjänst..
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Ja. Jag reagerade rätt snabbt på hennes uttalanden när jag läste FUPen. Att hon inte skulle varit där och att hon inte skulle hört talas om tjejen. Trots att både M och tjejen menar att så är fallet. En normalt funtad partner hade dragit för länge sen. Kanske hon faktiskt flyttat men inte adressändrat... Enligt någon i tråden bor hon dock kvar och har även satt upp övervakningskameror hemma... Vet inte hur man ska tolka någonting här faktiskt... Men bra skumt är det...
Citera
2026-05-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meeeh01
Hon verkar ju vara en lagom korrupt individ. Ljög ju i förhör om när hennes relation med GM inleddes för att hon inte ville erkänna att hon var otrogen mot sin dåvarande make. Dessutom verkar det som att hon hade samlag med GM på arbetsplatsen under denna period, med tanke på vad han berättade under sina förhör. Vet inte om hon är lämplig att behålla i tjänst..

Sopa under mattan-Agneta kanske är nya smeknamnet
Citera
2026-05-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Sopa under mattan-Agneta kanske är nya smeknamnet

Bara hennes ex som är så dum, själv en ängel som blundar för när hennes sambo utnyttjar en elev…
Citera
2026-05-11, 21:05
Medlem
Rymdkommissaries avatar
En rektor som våldtar, så jävla sjukt!!!
Citera
2026-05-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Ja. Jag reagerade rätt snabbt på hennes uttalanden när jag läste FUPen. Att hon inte skulle varit där och att hon inte skulle hört talas om tjejen. Trots att både M och tjejen menar att så är fallet. En normalt funtad partner hade dragit för länge sen. Kanske hon faktiskt flyttat men inte adressändrat... Enligt någon i tråden bor hon dock kvar och har även satt upp övervakningskameror hemma... Vet inte hur man ska tolka någonting här faktiskt... Men bra skumt är det...

Extrem försvarsmekanism kanske? Strutsbeteende? Blir kul när Magnus om 4 år kommer hem och häckar i villan som en övervintrad tonårskille. Helt utan framtidsutsikter.
Citera
2026-05-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så är det kanske, att brottet är extra fel. Men jag kan se hands stånd(...)punkt att han inte ser sig som chef utan som en vanlig gubbe som någon 16-åring blinkar för mycket till i korridoren. Det finns ju så otroliga detaljer i historien att man tror han hypnotiserat henne. Det tror jag inte på.

Vad du tror om hypnos är inte relevant.
Det hände på hans arbetsplats. Under arbetstid. Med en elev och han är rektor, på en SKOLA där alla anställda är väl insatta vad grooming är och diskussionerna kring ämnet är ofta stort för att förebygga och hjälpa eleverna, och då gör rektorn såhär och han verkar inte ens förstå att det är fel eftersom han nekar till brott och ännu mer tydligt blir det att han är gränslös, om han dessutom överklagar? Han är 48 och kan vara både pappa och farfar till henne, och du tycker alltså synd om honom, en medveten vuxen utbildad människa som styrt en ung flicka?
Citera
2026-05-11, 22:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Vad du tror om hypnos är inte relevant.
Det hände på hans arbetsplats. Under arbetstid. Med en elev och han är rektor, på en SKOLA där alla anställda är väl insatta vad grooming är och diskussionerna kring ämnet är ofta stort för att förebygga och hjälpa eleverna, och då gör rektorn såhär och han verkar inte ens förstå att det är fel eftersom han nekar till brott och ännu mer tydligt blir det att han är gränslös, om han dessutom överklagar? Han är 48 och kan vara både pappa och farfar till henne, och du tycker alltså synd om honom, en medveten vuxen utbildad människa som styrt en ung flicka?

Fem år och ett utpekande som våldtäktsman är ett oerhört strängt straff för något som i grunden beteendemässigt och känslomässigt inte skiljer sig mycket från andra frivilliga sexuella förhållanden. Det är mer än att det är fel som påstås och det som står på spel är mer än att erkänna att det han gjort är fel i sig. Det är klart han överklagar för att försöka få ned straffet.

Det handlar trots allt om sex - en normal aktivitet uppskattad av i stort sett alla - och inte om någon som torterat och plågat en annan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in