Citat:
Ursprungligen postat av
Karateillern
Asså jag tänker såhär att om man nu är så jävla inne på barn som så många verkar vara så ska man väl inte ha familj, bra jobb och sitta och ragga på nätet. Då får man väl se till att skilja sig först och flytta ut i skogen och bygga ett ljudisolerad hemligt rum och röva bort en (eller ett par om man är jätteinne på småtjejer) och grejja med dem där. Jag fattar inte att man kan va så blåst så man sitter på nätet om man nu har den agendan. Idioter det finns alltså.
Själv fattar ja inte hur man kan ha ett bra liv, bra jobb, sen välja bli hemlös. Vilka idioter de finns.
Eller ha ett bra liv, sen välja droger och sabba allt, vilka idioter.
Precis, det går inte klumpa ihop alla i en specifik situation och utgå från samma orsaker etc. Detta är dock något som verkar vara oerhört svårt att ta in. Skulle vara väldigt intressant om hela rättsväsendet m.m. börjar fungera som Dumpen gör.
Total kollaps skulle det bli. Som mina 2 inledande exempel. Det krävs betydligt mer nyansering och objektivt tänkande.
Såg en video om någon som hjälpte hemlösa och bad oss som tittar att exempelvis hjälpa till. Skulle inte tro det, är dom så korkade att dom blir hemlösa får dom väl skylla sig själv?