2026-05-10, 20:02
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen har skrivit om dagens gädda.

Han har varit i kontakt med tre konton, det innebär att troligen att denne har haft 150.000 andra möjligheter, himla otur att han då stötte på just tre. Möjligheten att stöta på en finns, men att lyckas selektera ut hela tre bland 150.000 måste vara i stil med att vinna stora summor på Eurojackpot.

Den som har någorlunda matematiskt sinne förstår att detta är väldigt osannolikt, och därmed ett högst osannolikt utfall. Men logiskt på så vis att det är just en Dumpenlogik som mytomanerna på Dumpen vill göra gällande. Men de biter sig själva i svansen med sina osannolika texter.
Jag undrar just hur de lyckats selektera gäddornas skyddsnät, de verkar ha flyttat in hos familjerna och des kompisar, samtidigt som de åker land och rike runt och jagar. En prestation må jag säga.

Det är ju dessutom en uppmaning till folk att inte på något sätt stödja dem. Det tycker jag är grymt, som grisen sa.
Jag är för trött så tänka matte orkar jag inte med alls, så ChatGPT fick räkna ut sannolikheten att pricka in 3 st på det sätt du skriver.

> Alltså ungefär 1 på 125 biljoner.

Tog sen en jämförelse med pricka full pott på Eurojackport.

"Det är ungefär 894 000 gånger mer troligt att vinna jackpot på Eurojackpot än att slumpmässigt råka träffa tre sådana konton i rad."

Ja... vad ska man säga.
Senast redigerad av rallykalle69 2026-05-10 kl. 20:05.
Citera
2026-05-10, 20:08
Medlem
Citat:

Han har varit i kontakt med tre konton, det innebär att troligen att denne har haft 150.000 andra möjligheter, himla otur att han då stötte på just tre. Möjligheten att stöta på en finns, men att lyckas selektera ut hela tre bland 150.000 måste vara i stil med att vinna stora summor på Eurojackpot.

Den som har någorlunda matematiskt sinne förstår att detta är väldigt osannolikt, och därmed ett högst osannolikt utfall. Men logiskt på så vis att det är just en Dumpenlogik som mytomanerna på Dumpen vill göra gällande. Men de biter sig själva i svansen med sina osannolika texter.
Jag undrar just hur de lyckats selektera gäddornas skyddsnät, de verkar ha flyttat in hos familjerna och des kompisar, samtidigt som de åker land och rike runt och jagar. En prestation må jag säga.

Det är ju dessutom en uppmaning till folk att inte på något sätt stödja dem. Det tycker jag är grymt, som grisen sa.
Dumpen har själva sagt att dom har massor med fiskarkonton , 10 konton motsvarar 500 000 tusen barn. 20 konton 1 miljon barn . 40 fiskar konton, 2 miljoner barn.!!! Det här med att förhålla sig till sanningen är inte Dumpens starka sida. Ingen på Dumpen facebook reagerar på att det här med 1 konto motsvarar 50 000k barn. Swishen ska in och pöbeln ska ha sitt..
Citera
2026-05-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Kan du länka till de inläggen som styrker dina påståenden?

Jag länkar ingenting. Du kanske ska titta och läsa lite själv innan du bestämmer dig för att du vet precis vad som är bra och vad som är dåligt
Citera
2026-05-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
När du skriver att det inte spelar någon roll vad svenskt rättsväsende tycker så har du i princip sagt att du föredrar vilda västern framför en demokrati.

Om vi slutar bry oss om lagen så fort vi blir tillräckligt arga, då har vi ingen frihet kvar för någon - inte ens för dig.

Och att försvara deras metod med att de måste ha en inkomst är ju nästan tragikomiskt. Det finns gott om sätt att tjäna pengar på som inte involverar att agera domare och bödel över hela familjer eller att tjäna pengar på att locka fram det sämsta i folk. Att betala räkningar är inget frikort för att skita i rättsstatsprincipen.

Du påstår att de är beredda att dyka upp och våldta. Där sätter du återigen ett likhetstecken mellan en manipulerad chatt och en fysisk våldtäkt. Om vi ska döma folk för vad de skulle kunna göra efter att ha blivit pressade i veckor av ett lockbete, då lever vi i en tankepolisstat. Att polisen inte jobbar så här beror inte på lathet, utan på att de vet att bevisvärdet i en framprovocerad handling är noll.

Men jag förstår att det är enklare att skrika efter hämnd än att stå upp för de principer som faktiskt skyddar oskyldiga barn och anhöriga från att bli collateral damage i någons affärsidé.

Alla texter är AI-generade förutom de som Sara skriver.

Hörrudu din snöflinga. Sitt inte och prata om demokrati och rättsväsen.
Gäddorna ska vara glada att de bara blir uthängda på dumpen.
Det dom är på väg att göra räknas som våldtäkt av barn och de förtjänar långa fängelsestraff
Citera
2026-05-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://www.etc.se/inrikes/i-det-totala-kaoset-taenkte-jag-att-vi-alla-maaste-doe

https://arbetet.se/2022/06/09/patrik-sjobergs-skratt-visar-hur-dumpen-ser-pa-de-anhoriga-barnen/

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1033370-patrik-sjoberg-skrattar-at-mammans-vadjan-efter-uthangning-pa-dumpen

"Moa" sitter med bättre erfarenheter om de "stöd" som Dumpen ger.
Vill minnas en kvinna som försökt få kontakt där Stella skulle ringa tillbaks men aldrig gjorde.

Så vad Dumpen säger och vad de gör är inte alltid det samma. Jag har fått intrycket av att stöd till anhöriga är att prata med Stella på telefon. Men du ser ju själv ifrån intervjuer att det är inget stöd, dessa samtal borde bemötas med empati och stöd oavsett de tänker avpublicera eller inte. Men istället hörs hånskratt och kvinnan kallas labil. De snarare hånar henne snarare än att stötta henne igenom den grova tragedin och oro.

Sara i sista länken påpekar också att om barnen tar skada/blir mobbade i skolan är det skolans uppgift att lösa detta, inte deras. Även om det är de som orsakar problemet och skadan är det alltså skolan som skall ta itu med det. Där hon jämför med att hon har mörkt hår och fått utstå mobbing för detta. Två helt olika saker och mobbing kan leda till djupa sår och ärr. Alltså trauman, folk som varit utsatta för mobbing pratar inte alltid om det. Barn som utsätts för mobbing går i mörka tankar och somliga tar steget. Något som sara i den artikeln ser lätt på och viftar bort...

Det verkar ju finnas en rätt tydlig ovilja att överhuvudtaget ta ansvar för vad barn och anhöriga drabbas av i kölvattnet av det här arbetssättet. Den delen hamnar liksom utanför kalkylen.

Och lyssnar man på många av följarna så framstår det nästan som att de menar att man inte kan lyfta ett samhällsproblem eller skapa förändring utan att oskyldiga människor också måste fara illa på vägen.
Det är ett ganska märkligt synsätt.

Tänk också på att deras terapeut spelat in telefonsamtal med en uthängd person, där hon presenterar sig som terapeut, och att det sedan lagts ut offentligt.

Det där är ju inte direkt något som inger förtroende hos anhöriga eller andra människor som kanske funderar på att söka stöd. För då uppstår en ganska självklar oro, stannar det jag säger mellan oss, eller riskerar det att hamna som ljudklipp på en hemsida eller spridas vidare i Gräv på Telegram.

När människor inte längre känner sig trygga med tystnadsplikt eller diskretion, då har man ett rätt allvarligt problem i själva grundförutsättningen för att kunna erbjuda stöd överhuvudtaget.
Citera
2026-05-10, 21:34
Medlem
Asså jag tänker såhär att om man nu är så jävla inne på barn som så många verkar vara så ska man väl inte ha familj, bra jobb och sitta och ragga på nätet. Då får man väl se till att skilja sig först och flytta ut i skogen och bygga ett ljudisolerad hemligt rum och röva bort en (eller ett par om man är jätteinne på småtjejer) och grejja med dem där. Jag fattar inte att man kan va så blåst så man sitter på nätet om man nu har den agendan. Idioter det finns alltså.
Citera
2026-05-10, 22:03
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Hörrudu din snöflinga. Sitt inte och prata om demokrati och rättsväsen.
Det dom är på väg att göra räknas som våldtäkt av barn och de förtjänar långa fängelsestraff
Du antar det. Vet inte vad som är svårt för dig att ta in, men antaganden håller inte i rätten, oavsett vad du tycker om det. För det är ett antagande.

Du kan ju alltid gripa någon på väg in på krogen, för du antar han kommer slå någon, taffsa på någon, du får välja fritt. Men det är även det ett antagande.

Så, ledsen att förstöra för dig. Dessutom "långa fängelsestraff", för vad? Ett antagande? Du kan aldrig någonsin slingra dig ur det, vad du än säger så är det fortfarande ett antagande. "Jamen han gick dit" - spoiler, fortfarande ett antagande.
Citera
2026-05-10, 22:09
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern
Asså jag tänker såhär att om man nu är så jävla inne på barn som så många verkar vara så ska man väl inte ha familj, bra jobb och sitta och ragga på nätet. Då får man väl se till att skilja sig först och flytta ut i skogen och bygga ett ljudisolerad hemligt rum och röva bort en (eller ett par om man är jätteinne på småtjejer) och grejja med dem där. Jag fattar inte att man kan va så blåst så man sitter på nätet om man nu har den agendan. Idioter det finns alltså.
Själv fattar ja inte hur man kan ha ett bra liv, bra jobb, sen välja bli hemlös. Vilka idioter de finns.

Eller ha ett bra liv, sen välja droger och sabba allt, vilka idioter.

Precis, det går inte klumpa ihop alla i en specifik situation och utgå från samma orsaker etc. Detta är dock något som verkar vara oerhört svårt att ta in. Skulle vara väldigt intressant om hela rättsväsendet m.m. börjar fungera som Dumpen gör.

Total kollaps skulle det bli. Som mina 2 inledande exempel. Det krävs betydligt mer nyansering och objektivt tänkande.

Såg en video om någon som hjälpte hemlösa och bad oss som tittar att exempelvis hjälpa till. Skulle inte tro det, är dom så korkade att dom blir hemlösa får dom väl skylla sig själv?
Citera
2026-05-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karateillern

Vad tror du händer ditt mongo? Tjejerna som är ute på nätet vill ju knulla, behöver inte röva bort någon.
Citera
2026-05-10, 22:57
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Jag länkar ingenting. Du kanske ska titta och läsa lite själv innan du bestämmer dig för att du vet precis vad som är bra och vad som är dåligt
Du redovisar inga källor till dina utsagor, utan det förväntar du dig att jag ska göra åt dig. Ok, då vet jag.

Citat:
Är det rimligt att prata om våldtäkt, när Lolita 14 tackar ja till en knullträff med Börje 64? Accepten har dessutom har skett efter att de har skickat risqué bilder till varandra? Minns att Dumpen redigerar bort alla sexiga bilder som "fjortisarna" skickar till samhallgubbarna! Bara för att du inte får se dem på hemsidan så betyder det inte att de inte fanns i sexchatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Tänk också på att deras terapeut spelat in telefonsamtal med en uthängd person, där hon presenterar sig som terapeut, och att det sedan lagts ut offentligt.

Det där är ju inte direkt något som inger förtroende [...] en ganska självklar oro, stannar det jag säger mellan oss, eller riskerar det att hamna som ljudklipp på en hemsida eller spridas vidare i Gräv på Telegram.

När människor inte längre känner sig trygga med tystnadsplikt eller diskretion, då har man ett rätt allvarligt problem i själva grundförutsättningen för att kunna erbjuda stöd överhuvudtaget.
Oj då. Nu förstår jag varför de inte får tillstånd från IVO för sin "vårdverksamhet".

Citat:
Ursprungligen postat av Storkvisiren
Tjejerna som är ute på nätet vill ju knulla, behöver inte röva bort någon.
Nu är ju inte sexchattarna någon dokumentär över hur det brukar se ut när fjortis och pensionär chattar direkt. Du kanske var ironisk.
Senast redigerad av HugoStieglitz 2026-05-10 kl. 23:07.
Citera
2026-05-11, 01:05
Medlem
Citat:

ja tjena. 50000 riktiga barn på ett fiktivt och dumpen har fångat en sisådär 700-800 eller? Så det skulle innebära att de räddat sisådär 3-4 miljoner småttingar då med den uträkningen haha. helvete vilken glädjekalkyl. vilket land opererar de i egentligen haha. idioter de med på riktigt alltså.
Citera
2026-05-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storkvisiren
Vad tror du händer ditt mongo? Tjejerna som är ute på nätet vill ju knulla, behöver inte röva bort någon.

jaha och du övar på personangrepp ser jag. det tillför ju bara ton och nada sak. väx upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in