Citat:
Ursprungligen postat av
Galenkattkvinna
Jag förstår att man kan romantisera det och att det känns härligt att tänka tillbaka på en så kravlös tillvaro men känns som att det ändå som gör henne glad och pepp är tanken på alkohol och visst festade man som 20 något och klarade av att vara bakis utan större bekymmer men att dricka dagligen och so mycket att man får magkatarr känns lite deppig även om man är ing och fri 😅 Sandra bakis Beijer 🤪🤪
Jag har nog aldrig sett en människa dricka så mycket vin som hon. Och då utgår jag bara från bilderna på bloggen, alltså frekvensen av dem. Med reservation för att varje glas kanske inte alltid dricks upp, som folk gillar att påpeka (även om jag personligen ifrågasätter den biten).
Hade varit kul att veta hur många tusentals (?) glas det rör sig om genom åren. Hon gillar ju att dokumentera sitt dagliga drickande också, menar jag.
Alkoholmätningar via diverse hemsidors beräkningar känns föga intressant i sammanhanget. Det här kan väl ändå inte vara hälsosamt hur man än vänder och vrider på det hela – om det så handlar om ett glas vin per dag och en rejäl fylla vid ett tillfälle per månad, eller nåt helt annat.
Hmm, är ingen expert, bara är så förvånad att just hon hamnat under radarn hos t.ex. en viss bloggbevakerska. Sen är det så många fler faktorer som spelar in utöver antalet och mängden, men det borde ju utgöra en viss måttstock åtminstone. Är förvånad att bara ett fåtal andra läsare eller i personer hennes omgivning tycks ha reagerat genom alla dessa år. Detta oavsett om vi lever i en alkoholkultur eller inte.
Svammel, svammel...