Du får nog lov att precisera din fråga.
Nedan följer en ungefärlig sammanställning av det mesta jag har bidragit med till tråden, och jag hittar inte att jag beskyller Axel för något, men peka gärna ut vad du syftar på.
PS. Notera att jag längre ned, mellan första ==== och andra ==== beskriver Axels version DS.
Varken Alexander eller Tessan vill ha varken samtal eller SMS från en äcklig 46-årig gubbe som ber Alexander döda sig själv och kallar Tessans dotter för horbarn.
Axel SMS:ade Tessan den 22 feb 2026, utan att varken Alexander eller Tessan har bett om det.
Axel SMS:ade ett fejkat fotografi -föreställande Rask tillsammans med en okänd kvinna- till Tessan.
Axel SMS:ade till Tessan och skrev att det finns fler bilder på det som skedde "efter det" (bilden på Alexander och den okända kvinnan).
Tessan frågade Axel vem Axel var och frågade även varför han skickar fejkade bilder på Alexander med en okänd kvinna till henne.
Axel SMS:ade Tessan och förklarade att det inte var fejkade bilder, och Axel förklarade även att han visste att Tessan visste att fotografierna var äkta.
Tessan blockerade Axels mobilnummer så att han inte kunde trakassera henne längre med sina sinnessjuka SMS.
Tessan anmälde Axel.
Tessan har ansökt om kontaktförbud mot Axel.
Tessan har gjort det tydligt att hon inte önskar att Axel kontaktar henne mer.
Axel mejlar ett sinnessjukt mejl till Tessan.
Nån gång kallar Axel dessutom Tessans dotter för horbarn, jag vet inte exakt datum när detta ska ha skett.
Här följer den kompletta SMS-konversationen mellan Axel Öhman och Tessan förutom den AI-genererade bilden på Alexander tillsammans med någon fejkad kvinna i en T-shirt som inte finns - bilden som Axel inledde kontakten med Tessan med:
Sön 22 feb 20:04
Axel Öhman:
[ai-bild på Alexander tillsammans med en tjej som inte existerar]
Axel Öhman:
Tänkte bara meddela
dig att bilder tagna
efter den här är på vift.
Älskar det för dig.
Alexanders fru:
Va?
Vem är detta?
Axel Öhman:
Schilleras
Alexanders fru:
Får jag fråga en sak?
Varför har du mitt
nummer?
Alexanders fru:
Och en fråga, varför
har skärpet två ändar?
Axel Öhman:
Min mamma letade upp
ditt nummer åt mig. Du
är välkommen att
låtsas som att det här
och övriga bilder är ai
om du vill, det spelar
mig ingem större roll.
Jag vet att du vet att de
är äkta och det räcker
för mig. Frågan är vilka
utöver jag som fått
dessa bilder och vad de
kommer att göra med
dem. Som sagt, älskar
detta för dig.
Du blockerade den här kontakten.
====
Axel gick igår ut offentligt och "förklarade sig" genom att berätta sin version där han bland annat hävdar:
Axel påstår att han begärt ut dokument och i ett Trobo-dokument i ett ärende som gällde Tessans lägenhet fann axel ett mobilnummer, kontaktuppgifter avsedda för Trobo för användning i kontakt med hyresgäster i en av deras lägenheter, som Axel använde sig av när han inledde sin kontakt med Tessan genom att skicka henne en fejkad AI-manipulerat fotografi på hennes man tillsammans med en kvinna.
Axel påstår i SMS att den uppenbart fejkade bilden är ett äkta fotografi och menar att han trots Tessans SMS redan 22 feb samt Alexanders tydliga söndermalning av den tokiga idén inte förstår att det är en AI-manipulerad bild.
Axel menar att han inte förstår att när man inleder kontakt med någon på ett nummer man hittat bland kontaktuppgifter avsedda för en hyresvärd, på ett dokument som inte var avsett bli offentligt och som gått i flera led, så skickar man inte en fejkad AI-bild det första man gör.
Axel menar att han inte förstår att man presenterar sig själv och säkerställer att man har nått fram till rätt mottagande person och tydligt förklarar avsikten med kontakten man själv upprättar.
Axel menar att han inte förstår det konstiga i att han påstår att han avsåg skicka ett AI-manipulerat fotografi på Alexander med en kvinna, till Alexander.
Axel hävdar dessutom att det är helt rimligt att skicka ett SMS till Alexander (som uppenbarligen vet att den fejkade AI-bilden är fejk) och förklara för honom att den fejkade AI-bilden, och bilder "efter det", är äkta.
Axel menar att hans intention med att använda kontaktuppgifter -avsedda för användning av Trobo vid kontakt med hyresgäst- och skicka fejkade AI-bilder föreställande Tessans man tillsammans med nån fejkad kvinna, utan att presentera sig själv och sitt ärende och att säkerställa att han nått fram rätt, aldrig var att mottagaren skulle vara Tessan.
Axels förklaringar är ologiska och orimliga på alla håll och kanter. Men det är som sagt Axels version, som han äger - men det är nog ytterst få som köper den versionen.
Faktum kvarstår dock:
Axel har skickat de sinnessjuka SMS:en till Tessan, till mobilnumret som är registret på henne, och dessutom swishkopplat till henne. Det är bevisat.
====
Det ska inte heller falla i glömska att strax före Axel presenterade alla sina orimliga bortförklaringar, så gick Heydari i ren panikartat försvar av Axel ut på Instagram och skrev ett kortfattat inlägg som innehöll hela
sju lögner om Alexander:
Hörde att CFAR (1) sitter och fabulerar i vanlig ordning.
(2) Han har alltså fått ett par sms i februari som han svarar på direkt. Sedan väntar han tills han får slut på content i april (3) och låtsas nu att smsen har gått till hans fru. Och att det är riktade trakasserier, vilket han såklart kan säga (4) så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln".
I samma video (5) låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" när det i själva verket var Rask som kallades för ett horbarn. Eftersom han är ett.
Hur som helst, både Baronens och baronessans nummer finns i ganska nya dokument från Trobo. (6) Att han inte står på sitt eget abonnemang ligger väl helt i linje med den arbetslösa byfånens allmäna omynderi?
(7) Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms, och det är definitivt han som är ett horbarn. Allt är som vanligt med andra ord.
1. "sitter och fabulerar"
- Nej, Rask fabulerar bevisligen inte.
2. "Han har alltså fått ett par sms"
- Nej, lögn, Rasks fru fick SMS:en.
3. "och låtsas nu att smsen har gått till hans fru"
- Nej, lögn SMS:en gick till hans fru. Det är bevisat.
4. "så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln"."
- Lögn, ingenting i de SMS Rasks fru fick innan hon blockerade Axel är riktade till "jävla baronjäveln", så Rask kan inte "läsa upp" någonting han inte har sett.
5. "låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" "
- Nej, lögn, Rask låtsas inte - det är oerhört svårt att tolka Axel, i den kontext det sägs, som att det handlar om någon annan än Rasks dotter.
6. "Att han inte står på sitt eget abonnemang"
- Lögn, Rask har ett kontantkort medan numret Axel SMS:ade sina obehagliga SMS till är Rasks frus abonnemang, det är registrerat på henne samt är dessutom Swishkopplat.
7. "Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms"
- Lögner, det är Rasks fru som har mottagit Axels SMS, och det är Rasks fru som har besvarat dem. Det är bevisat.
Alla dessa 7 exempel på lögner i Instagram-inlägget är bevisat att de är lögner. Svart på vitt. Otroligt att man gör anspråk på att skapa en dokumentär om Alexander och sen går ut och ljuger så uppenbart om Alexander, man tar sig för pannan.
TLDR angående Axels inledande kontakt med Tessan:
Blir en kvinna kontaktad av nån random sliskig stalker som inte ens har förstånd att presentera sig själv och säkerställa att han har nått fram till rätt mottagare innan han börjar skicka äcklig manipulerade AI-fejkade fotografier på kvinnans man tillsammans med någon annan kvinna, så har den kvinnan ingen skyldighet alls - utan gör bäst i att blockera den äckliga gubben som trakasserar henne med sånt.