2026-05-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
Har du levt under en sten de senaste åren? Eller är du en islamist?
Nästan alla svenskar skulle hålla med mig i mitt påstående. Har de också levt under en sten eller är islamister, eller kan det var så att det är din verklighetsuppfattning om situationen i samhället som är skev?
Citera
2026-05-09, 13:37
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Människor måste rösta annorlunda.

Nu finns det inte något riktigt tryck på politikerna att förändra något.

De struntar i väljarna så klart.
Det går inte att rösta bort det som bestämts över våra ledares nivå såklart. Och något som motverkas av politiska aktivister till tjänstemän.

Sen är vanliga människor dumma i huvudet.

De reagerar bara känslomässigt till allt.

"Åh nej, den här fina individen ska utvisas! Ja, men då betyder det att ALLA är välkomna oavsett!"

Kommer aldrig att hända i Sverige, folk här ANDAS självgodhet. Du kan inte ta ifrån dem deras knark utan att de river allt runt omkring.
Citera
2026-05-09, 13:44
Bannlyst
SD har stoppat 100 000 invandrare bli svenskar

Så förhoppningsvis kommer detta bidra till minskad invandring på sikt
Citera
2026-05-09, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothmaur
SD har stoppat 100 000 invandrare bli svenskar

Så förhoppningsvis kommer detta bidra till minskad invandring på sikt
?? Ingen har stoppat någon att bli Svenskar?
SD vill inte stoppa någon invandring!
Vad får du allt ifrån?
Jag säger som Jimmie.Alla kan bli svenskar.
Citera
2026-05-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimtsjakt
Hur gör man för att stoppa invandringen? Jag har sett så många skräckexempel i övriga Europa. Nu senast Spanien och Portugal.

Någon som vet hur vi stänger våra gränser samt. hur ändrar vi på straffskalan i landet och gör den hårdare?
Måste man vara politisk engagerad eller kan man protestera? Vad kan man som vanlig svensson göra?

Jag har tänkt tanken att om vi lämnar EU så behöver vi inte ta del av "inkvotering" av migranter i den mass-skala som skett under längre tid och i övriga länder. Såklart att vi kan hjälpa några folk att undkomma krig men det blir ju skevt när 50% av landets befolkning består av migranter. Välfärden utarmas.

Om vi lämnar EU så blir det svårare med handeln och resor till EU. Men Norge är ju inte med i EU och de har gjort något eget handelsavtal, varför kan vi inte göra som Norge då? Hur är det med migrant-nivån där?

Sverige behöver ta hand om det som finns här just nu, rusta upp skolan, äldrevården, sjukvården, psykvården och se till att tryggheten kommer tillbaka. Få landet på fötter igen.

Jag vet inte om denna massinvandring som sker i Europa är för att skapa ett problem för att det sedan ska presenteras en lösning i form av digitalt ID och förstärkt övervakning med AI ansiktsigenkänning och att allt man gör spåras och lagras i nån stor jäkla databas. = Att vår dyrbara frihet kommer minska och minska gradvis med tiden...

För jag såg ett liknande ting förut när Ryssland började kriga mot Ukraina - då blev folket generellt mer positivt till ett Nato-medlemskap för att "vi behöver skydda oss från den ryska björnen". Kommer samma sak hända igen nu att folket blir positivt till ökad övervakning och ansiktsigenkänning och digitalt ID så migranter som saknar ID kan spåras trots det? Och så blir alla drabbade i slutändan.

Mina funderingar är så mörka tycker jag och de är kantade av oro och rädsla, jag önskar att framtiden såg ljusare ut. Och jag skulle inte se mig själv som rasist men jag är emot att ett land tas över av ett annat folkslag som har helt annan kultur bara för att deras befolkning är mycket större än landet de migrerar till.... Och jag är extra emot det när migranterna är våldsamma och respektlösa och begår brott...

Vågar inte skriva mina tankar någon annanstans så jag skriver dem här.

Det är som du säger. Man importerar problemet för att sedan presentera en "lösning". För självklart bidrar det inte till något positivt att importera miljoner från tredje världen in till Sverige. Det förstår alla med något slags sunt förnuft.

Hade det på riktigt varit positivt hade det inte behövts en massiv propaganda om hur bra det är, då hade man upplevt det själv i samhället.

Sedan dyker "de" som vanligt upp i sådana här trådar. Invandrare som säger "var inte rasist du måste acceptera fler av oss". Och ja det är "oss" för de ser naturligtvis inte sig själva som svenskar. De kallar bara sig själva det för att det är gynnsamt och de har blivit tillsagda att göra så. Någon som skriver ordet "rasist" menar det specifikt till dig som är svensk, inte någon annan. Invandrarna kan som bekant inte vara rasister enligt dem själva, utan det är den som är svensk som vill bevara sina egna områden som är den onde.

Lösningen är segregering. Det är även lösningen om man vill bevara landet svenskt i någon form i framtiden. För invandrarområdena i Sverige kommer naturligtvis inte att vara svenska för det bor inga svenskar där. Detta kan lösa problemet i framtiden. Fortsätter Sverige som nu dock med tvångsblandning så får man segregera bäst man kan på egen hand tills det helt enkelt inte går längre, sedan får man fundera på emigrering till länder där man tillåts leva med sitt eget folk. Det är så framtiden blir om Sverige fortsätter detta spåret de är inne på nu.
Citera
2026-05-09, 15:09
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Sverige är ett av världens mest välfungerande länder. Och invandringen är inget problem, den är tvärtom en ofrånkomlig nödvändighet. Invandrarna ersätter inte vårt folk, de blir en del av det.

Problemen sitter bara i ditt huvud.
Jag har mycket svårt att inse hur analfabeter, som inte talar svenska och som saknar all form av utbildning, då de flesta är analfabeter ,skulle vara "en ofrånkomlig nödvändighet".

Ps Knark är farligt, man blir dum i huvudet av det,
Citera
2026-05-09, 15:31
Medlem
INGSOCs avatar
Tyvärr finns det inte så mycket vi kan göra individuellt för att förändra utvecklingen.
Det är för många av oss som har svalt propagandan.
Däremot kan vi individuellt försöka påverka folk i vår omgivning samt skaffa användbar kunskap och egenskaper.

Jag tror det kommer att sluta såhär för invandringen i Europa:
En ekonomisk kris/black swan event gör att folk i allmänhet får en sämre tillvaro. Detta gör i sin tur att mycket instabilitet skapas i samhället och folk får en starkare tillhörighet till sin egna grupp då det ökar säkerheten.
Beroende på hur stor andel vita som finns kvar i Europa kommer det bli kamp om vilka som har rätt att vara kvar här.
Då Européer är på hemmaplan och inte har någon annanstans att ta vägen kommer vi ha mycket högre moral att vinna den kampen, beroende på hur många vita som finns kvar i diverse Europeiska länder kommer en vit etnostat att bildas, ta Polen t.ex.
Vinner vita kommer man aldrig ha invandring till Europa igen, inte på ett bra tag framöver iaf. Lägger sig den vita mannen ner och inte slåss eller om vi helt enkelt är för få så kommer vi dö ut och all vår kultur, traditioner, arkitektur, etc kommer försvinna för all framtid.
Alternativt så kan en ny etnostat bildas likt Orania i Sydafrika där bara vita Boer får leva. En sådan etnostat skulle däremot behöva kärnvapen för att avskräcka alla andra länder i Europa som numera består av MENA.

Det som är grejen med vårat folk, och varför jag tror vi vinner oavsett, är att byggare och uppfinnare. Finns viljan kan ingen stå emot oss. Ta Tyskland som exempel, hela världen var i princip emot dom och ändå höll de admirabelt länge, och där var det också mest vita mot vita som krigade.
Senast redigerad av INGSOC 2026-05-09 kl. 15:34.
Citera
2026-05-09, 15:39
Medlem
Problemet är sionisterna, deras plan är att starta krig och ta över andra människors länder så att folk tvingas fly till de länder som de inte kan invadera och därigenom ta död på samtliga nationer och få kontroll över hela samhällen världen över.
Citera
2026-05-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Tyvärr finns det inte så mycket vi kan göra individuellt för att förändra utvecklingen.
Det är för många av oss som har svalt propagandan.
Däremot kan vi individuellt försöka påverka folk i vår omgivning samt skaffa användbar kunskap och egenskaper.

Jag tror det kommer att sluta såhär för invandringen i Europa:
En ekonomisk kris/black swan event gör att folk i allmänhet får en sämre tillvaro. Detta gör i sin tur att mycket instabilitet skapas i samhället och folk får en starkare tillhörighet till sin egna grupp då det ökar säkerheten.
Beroende på hur stor andel vita som finns kvar i Europa kommer det bli kamp om vilka som har rätt att vara kvar här.
Då Européer är på hemmaplan och inte har någon annanstans att ta vägen kommer vi ha mycket högre moral att vinna den kampen, beroende på hur många vita som finns kvar i diverse Europeiska länder kommer en vit etnostat att bildas, ta Polen t.ex.
Vinner vita kommer man aldrig ha invandring till Europa igen, inte på ett bra tag framöver iaf. Lägger sig den vita mannen ner och inte slåss eller om vi helt enkelt är för få så kommer vi dö ut och all vår kultur, traditioner, arkitektur, etc kommer försvinna för all framtid.
Alternativt så kan en ny etnostat bildas likt Orania i Sydafrika där bara vita Boer får leva. En sådan etnostat skulle däremot behöva kärnvapen för att avskräcka alla andra länder i Europa som numera består av MENA.

Det som är grejen med vårat folk, och varför jag tror vi vinner oavsett, är att byggare och uppfinnare. Finns viljan kan ingen stå emot oss. Ta Tyskland som exempel, hela världen var i princip emot dom och ändå höll de admirabelt länge, och där var det också mest vita mot vita som krigade.

Krig och våld är en väldigt dålig ide. Det är vad de som styr vill hetsa fram. Ett heligt krig mer specifikt.

En etnostat likt Orania är lösningen, eller segregerade områden inom länder. Men då måste någon våga föra den politiken. Vi måste också få ha egna områden för vårt folk och våra kvinnor och barn. Att bli nekade detta när andra får ha det är inte speciellt rättvist. Alla ska ha rätt till detta. Det behöver dock bli mycket sämre innan något sådant kan bli verklighet. Tålamod och uthållighet behövs. Och att stå emot krigspropaganda och annat hets. För det kommer bli mer av den varan. Förstå vem som ligger bakom detta. Förstå att västvärlden styrs av sionismen och att de vill att vi ska kriga.
Citera
2026-05-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglimtsjakt
Hur gör man för att stoppa invandringen? Jag har sett så många skräckexempel i övriga Europa. Nu senast Spanien och Portugal.

Någon som vet hur vi stänger våra gränser samt. hur ändrar vi på straffskalan i landet och gör den hårdare?
Måste man vara politisk engagerad eller kan man protestera? Vad kan man som vanlig svensson göra?

Jag har tänkt tanken att om vi lämnar EU så behöver vi inte ta del av "inkvotering" av migranter i den mass-skala som skett under längre tid och i övriga länder. Såklart att vi kan hjälpa några folk att undkomma krig men det blir ju skevt när 50% av landets befolkning består av migranter. Välfärden utarmas.

Om vi lämnar EU så blir det svårare med handeln och resor till EU. Men Norge är ju inte med i EU och de har gjort något eget handelsavtal, varför kan vi inte göra som Norge då? Hur är det med migrant-nivån där?

Sverige behöver ta hand om det som finns här just nu, rusta upp skolan, äldrevården, sjukvården, psykvården och se till att tryggheten kommer tillbaka. Få landet på fötter igen.

Jag vet inte om denna massinvandring som sker i Europa är för att skapa ett problem för att det sedan ska presenteras en lösning i form av digitalt ID och förstärkt övervakning med AI ansiktsigenkänning och att allt man gör spåras och lagras i nån stor jäkla databas. = Att vår dyrbara frihet kommer minska och minska gradvis med tiden...

För jag såg ett liknande ting förut när Ryssland började kriga mot Ukraina - då blev folket generellt mer positivt till ett Nato-medlemskap för att "vi behöver skydda oss från den ryska björnen". Kommer samma sak hända igen nu att folket blir positivt till ökad övervakning och ansiktsigenkänning och digitalt ID så migranter som saknar ID kan spåras trots det? Och så blir alla drabbade i slutändan.

Mina funderingar är så mörka tycker jag och de är kantade av oro och rädsla, jag önskar att framtiden såg ljusare ut. Och jag skulle inte se mig själv som rasist men jag är emot att ett land tas över av ett annat folkslag som har helt annan kultur bara för att deras befolkning är mycket större än landet de migrerar till.... Och jag är extra emot det när migranterna är våldsamma och respektlösa och begår brott...

Hur?

1-Du röstar bort vänstern ur alla val.

2-Du skickar hem alla som missköter sig.

3-Du skickar hem alla som inte anpassar sig till Sverige lagar och regler.

4-Du skickar hem alla som inte klarar av att bära sin egen försörjning, plus eventuell familjs försörjning.

5- Du får nog leva med att de som fortfarande är kvar oxå blir kvar i landet.

6-Du behöver få igång barnafödandet bland Svenskarna igen på något sätt. Det enklaste brukar va ekonomiska incitament.
Citera
2026-05-09, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid
Gör Sverige mindre attraktivt för personer som inte vill jobba.

Sänk bidragen

Betala hyresvärden direkt så dom inte får "cash"

Bättre koll på att dom håller sig i landet om dom får bidrag. Bara installera maskiner likt dom har på Heathrow och placera hos någon myndighet och kräv att man ska gå dit varje månad.

Sparka ut alla kriminella som inte är medborgare.

Ta bort gratis tolk i vården.

Inga mer moskéer är ju en bra ide också..

Förbjud första generationens invandrare inom politiken också om man kom hit som vuxen.
Håller med fullständigt,tobm Riv alla jävla moskeer
Citera
2026-05-09, 16:41
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Största problemet. Återkommer....

Men vad tänker du göra åt detta. Att du inte knappt ens vågar SKRIVA det ens, trots alla oräkneligt antal brottsoffer som utsatts pga en faktisk invasion styrd av intressen utan lojalitet till Sverige och andra länder som också utsätts för denna påtvingade invasion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in