2026-05-07, 21:38
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja mörkertalet (pun pun) är enormt. Jag blev kallad rasist av människor som nu har sett sanningen (för sent - för sent) och dom suckar djupt över hur det blivit i landet. Jag skulle säga att politik är organiserad brottslighet i grunden.
Invandrarna har gjort svensk politik till organiserad brottslighet.
Citera
2026-05-07, 22:01
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Är det så här korruptionen till sist äter upp landet? Alla politiker verkar tafatta att ta tag i den. Hur kan man ens tillåta detta? Att det sitter kriminella i våra offentliga myndigheter? På politika befattningar.

Vi har redan tappat flera platser i korruptionsindex ska vi behöva tappa tjugo platser till innan ledande politiker tar tag i detta? Korruption är skadligare och mer allvarligt än krig då det äter upp samhällsstrukturen inifrån flera generationer framåt.

Framför allt kan du tänka dig vad som händer när korruption blir standard hos befolkningen. Då är det en skurkstat i princip.

Det är en sak om makten fifflar, det "förväntar sig folk" i någon mening. Men då kan åtminstone reaktionen komma utifrån, från folket. Men om hela folket är korrupt blir det bara ett spel utan slut och maktrelationer som byter med varandra.

Massinvandringen söndrar hela samhället, på alla nivåer.
Citera
2026-05-07, 22:12
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Visst är det så. Men kommer det att ske??? (retorisk fråga)

Talande är att det i MSM är knäpptyst kring detta.

Det gick ju en serie för ett par år sen som hette den svarta svanen som visade hur maffian och personer högt upp i samhället samarbetade och gjorde bra affärer i Danmark. Är nog minst lika illa i Sverige.

Och det här är bara början 😅
Citera
2026-05-07, 22:14
Medlem
Jag gissar att många blir skyldiga genom guilty by assocation.
Citera
2026-05-07, 22:16
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.svd.se/a/5p3o9E/hundratals-svenska-politiker-kopplas-till-organiserad-brottslighet-i-ny-rapport

"Drygt 300 förtroendevalda kan kopplas till den organiserade brottslighetens inre kärna – 73 av dem är fortfarande förtroendevalda. Det framgår i en ny rapport från Sverige mot organiserad brottslighet (Smob)".
Det handlar om folk som har suttit i kommun eller regionfullmäktige eller utsetts till kommunala revisorer säger kriminologen Amir Rostami som är initiativtagare till Smob-projektet.
Till det kan läggas ett stort antal styrelseledamöter i bolag som också kopplas till den organiserade brottsligheten. De sistnämnda kategorierna har tagits med i studien för att illustrera hur omfattande nätverksstrukturen runt den inre kärnan är".

"De kartlagdas inflytande sträcker sig till privata firmor och bolag som vinner stora offentliga kontrakt, dels om kommunala bolag som själva upphandlar varor och tjänster. Det vill säga upphandlingar som förtroendevalda har möjlighet att påverka.
– Det är en av de saker som jag reagerade på, att de här personerna ingår i den organisation som upphandlat. Inte den som blir upphandlad, säger Amir Rostami".

Det är lustigt hur gemene svensk har NOLL förtroende för varandra, men utländska kriminella gäng människor går bra att sätta i riksdagen... Herregud alltså. Tror faktiskt inte man kan vara mer illojal än en svensk haha 😂
Citera
2026-05-07, 22:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det gick ju en serie för ett par år sen som hette den svarta svanen som visade hur maffian och personer högt upp i samhället samarbetade och gjorde bra affärer i Danmark. Är nog minst lika illa i Sverige.

Och det här är bara början 😅

Så är det.

Såg nyss att Tv4-nyheterna uppmärksammade detta! Tänker dock inte ta tillbaka mina ord om "tystnad" - tack i stället till TS! Journalistkräken läser faktiskt Fb, vet jag av egen erfarenhet.
Citera
2026-05-07, 22:24
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Så är det.

Såg nyss att Tv4-nyheterna uppmärksammade detta! Tänker dock inte ta tillbaka mina ord om "tystnad" - tack i stället till TS! Journalistkräken läser faktiskt Fb, vet jag av egen erfarenhet.

Ja någon borde ringa 114 14 och varna för problemet så sheriffen rycker ut.
Citera
2026-05-07, 22:59
Medlem
De flesta dessa gissar jag är Sozzar faktiskt, mest beroende på att de är flesta och tillsätter naturligt fler personer. Deras inkvotering fungerar således.
Citera
2026-05-08, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det är lite kul att det är en invandrare som står för rapporten också.

Svenskar är för naiva samt vill inte bli kallade rasistiska.
------

Amir Rostami - sverige egen Kash Patel.
Citera
2026-05-08, 00:32
Medlem
löls avatar
En vän till mig jobbar på det lokala kommunala bostadsbolaget och där ä korruption från toppen till botten i organisationen enligt hen.

Hr som drivs av sossekärringar sopar det under mattan då det inte är svenskar som härjar runt.

Another day i den kommunala verksamheten 😂
Citera
2026-05-08, 01:33
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Är det så här korruptionen till sist äter upp landet? Alla politiker verkar tafatta att ta tag i den. Hur kan man ens tillåta detta? Att det sitter kriminella i våra offentliga myndigheter? På politika befattningar.

Vi har redan tappat flera platser i korruptionsindex ska vi behöva tappa tjugo platser till innan ledande politiker tar tag i detta? Korruption är skadligare och mer allvarligt än krig då det äter upp samhällsstrukturen inifrån flera generationer framåt.
Nej de är inte tafatta, det är hela poängen. Sveriges traditionellt tafatta inställning till korruption på institutionell nivå kan inte hantera detta med enorm eftersläpning. Det finns inga instanser i Sverige som jobbar på riktigt och med pragmatism och iskall cynism mot korruptionen. Socialdemokraterna hade enpartistat i decennier. De byggde upp sina egna strömlinjeformade korrupta instanser inom stat, lokal nivå, föreningar, fackförbund och mycket mer. Det behöver inte alltid röra sig om pengar utan det kan vara maktmissbruk och grov jävighet. S-loggan må fortfarande vara där men korruptionen är mer diversifierad nu.

Samma politiker är inte tafatta, de är fullt medvetna om detta och gynnar givetvis sina egna ändamål. Det är som en fuskkod i ett spel. Varför skulle de göra något åt det de eller instansen de företräder tjänar själva på? Politiker är folk och folk ser först och främst om sitt egna. Dagarna som nationell stolthet är långt borta och över i och med globalismen och neoliberalismen. Vi är idag som vilken bananrepublik som helst. Mörkertalet för korruption i Sverige lär vara enormt. Mycket som egentligen borde räknas som korruption i Sverige är i värsta fall gråzon. Allt från stora upphandlingar enligt LOA till det bidragsindustriella komplexet. Korruptionen är djup och omfattande i Sverige.
Senast redigerad av LittleFish 2026-05-08 kl. 01:50.
Citera
2026-05-08, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Gissar att många av dessa bor i exempelvis södertälje, malmö eller liknande städer med stor invandrarkvot.

En anledning till att helt enkelt begränsa invandrare att ens starta företag, befinna sig inom politiken eller andra ledande poster.

Du behöver ju inte gissa, alla vet ju att Jimmie bor i Sölvesborg och att han har nära kontakt med organiserad brottlighet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in