2026-05-07, 13:14
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
För att mamman fått i KBT-övning att gå till parken. Hade varit bättre att öva på att lämna och hämta på förskolan och interagera med andra föräldrar och pedagoger osv.

Tror heller inte att de är i parken ens, för hon visar som sagt bara saker de SKA göra. Aldrig i praktiken. Suck hon är så märkligt

Tror också hon fått det i läxa. Tror dock inte att psykologen menade att 1) håll L hemma för att gå dit och 2) gå dit när ingen annan är där. Varför kan de inte gå dit på väg hem från förskolan istället?
Citera
2026-05-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motyl
Tror också hon fått det i läxa. Tror dock inte att psykologen menade att 1) håll L hemma för att gå dit och 2) gå dit när ingen annan är där. Varför kan de inte gå dit på väg hem från förskolan istället?

Till hennes försvar: Man tar ett steg i taget i KBT. Detta är förmodligen stort nog för henne.
Citera
2026-05-07, 13:25
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Till hennes försvar: Man tar ett steg i taget i KBT. Detta är förmodligen stort nog för henne.

Håller med, det är ett steg i rätt riktning.
Citera
2026-05-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barahartillfalligt
Det sjuka är att hon verkar stolt och beter sig som att hon är bra förälder som tog ut barnet från förskolan för att leka i en park ensam.... men i själva verket är hon egoistisk och tar säkert med Lars ut för att rasta sig själv🧐
Tror detta med lekparken är en uppgift hon fått av psykologen.
Citera
2026-05-07, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Lustigt att man aldrig får se den där parken eller lekplatsen…. Dom kan ju lika gärna sitta i sin trädgård. Ingen idé att visa en matlåda med chips eller Lars i en vagn när hon hela tiden bara berättar vad som komma skall.
Dock visar hon ju ALDRIG vad hon gör. Alla hennes vardags-storys består av "idag ska jag göra det här." Sen får man aldrig se när hon gör det. Det är galet hur dålig hon är.
Citera
2026-05-07, 14:14
Medlem
Jag kan förstå föräldrar som har sina barn på förskolan långa dagar, att man tar en dag ledigt och går till parken sådär,
men har man haft barnet hemma så mkt och bara går 15 (?) timmar per vecka blir det ju bara löjligt i mina ögon. Hon kunde väl ha gjort sin läxa efter förskolan då? Om det nu är pga KBT hon går dit.

Dessutom är det ju jättebra content, hon har öppnat upp om att hon kan ha social ångest...måste ju finnas fler situationer att träna på som inte innefattar barnet (Tänker att hon haft detta även innan L) En resa för folk att följa med på
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-07 kl. 14:20.
Citera
2026-05-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajmedii
Ännu en gång som L får lida för att mamma H inte vågar lämna på förskolan.

Som andra skrivit tidigare. Varför inte göra de på eftermiddagen?!!

L kommer aldrig vänja sig vid förskolan när föräldrarna håller på som dom gör.
Även om L blir ledsen av förberedning/lämning på förskolan så kommer det bli lättare.
Allt hattande gör det bara värre.

Kvalitetstid..hihi. seriöst. Är det den enda stunden på dagen du kan ha kvalitetstid med ditt barn. Du är hemma om dagarna och barnet är ofta hemma från förskolan om hon end går dit, men nej då är det en bra ide att inte gå dit för att vi ska leka i en park kl 8 på morgonen. Vissa borde inte vara föräldrar och hon är en av dem
Citera
2026-05-07, 14:34
Medlem
Håller helt med dig. Har ju oxå GAD och sprang på både öppna förskolan och i lekparker. Hämta och lämna på förskolan. För mig är det värst att åka utanför stan själv.
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Man kan inte skylla på en diagnos. Jag har dessa diagnoser sedan länge och har länge behandlats med SSRI. Har familjeliv med två barn, aktiv fritid, umgänge, jobb efter att ha utbildat mig osv. Man kan inte gömma sig bakom diagnoser, särskilt inte om man är vuxen och har barn.
Citera
2026-05-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Jag kan förstå föräldrar som har sina barn på förskolan långa dagar, att man tar en dag ledigt och går till parken sådär,
men har man haft barnet hemma så mkt och bara går 15 (?) timmar per vecka blir det ju bara löjligt i mina ögon. Hon kunde väl ha gjort sin läxa efter förskolan då? Om det nu är pga KBT hon går dit.

Dessutom är det ju jättebra content, hon har öppnat upp om att hon kan ha social ångest...måste ju finnas fler situationer att träna på som inte innefattar barnet (Tänker att hon haft detta även innan L) En resa för folk att följa med på
Alltså jag tror H har L som ursäkt att inte jobba. För att få ha sitt barn på förskola måste man jobba eller plugga och hennes jobb är ju så diffust och oklart så istället för att ta tag i det har hon ungen hemma istället. Hon får kanske dåligt samvete av att ha henne på förskolan annars, eftersom när hon väl ”jobbar” så är det hemifrån.
Citera
2026-05-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Alltså jag tror H har L som ursäkt att inte jobba. För att få ha sitt barn på förskola måste man jobba eller plugga och hennes jobb är ju så diffust och oklart så istället för att ta tag i det har hon ungen hemma istället. Hon får kanske dåligt samvete av att ha henne på förskolan annars, eftersom när hon väl ”jobbar” så är det hemifrån.
Ja så är det nog. Kan tänka mig att det skulle kännas så att sitta hemma och göra ingenting till störst del. Filma lite och klippa ihop nåt då och då. För hennes uppdateringar på insta är ju sånt många gör på fritiden.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-07 kl. 14:53.
Citera
2026-05-07, 14:56
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Undra i hur god tid hon frånvaroanmäler Lars, personalen lär bli lagom nöjda om hon gör det med kort varsel hela tiden. Dom brukar väl vilja ha fastställt schemat ett par veckor i förväg iaf. Men hon kanske sjukar henne. Märkligaste personen alltså! Normala människor går väl till parker och lekparker med jämna mellanrum trots jobb och förskola på heltid..
Citera
2026-05-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkakautankladd
Man är ju ändå nyfiken hur deras upplägg ser ut, klart att förskolan vill veta hur många barn som kommer för och kunna planera med mat och så vidare ( och självklart kan ett barn bli sjukt precis innan)
Men jag kan inte själv föreställa mig att själv kontakta vår förskola och säga "Hej! nej mitt barn kommer inte idag, för vi ska besöka lekparken" 🫣

Beror väl kanske på förskola? När min 4-åring gick 15h/v va han ofta ledig för att vi skulle hitta på något annat. Eller för att vi bara ville vara hemma tillsammans. De ville veta innan 08 om han inte skulle komma bara. Det är det som är det fina med förskolan, det är inget tvång. 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in