Det är dags att vi en gång för alla slår fast att Jockiboi blåljuger i boken och att hans papper inte stödjer hans berättelse, soc-papperna går emot den och det är något han vetat om hela tiden.
När Jocke går ut med att boken kommer att ges ut sitter han och klappar på sina papper och säger att han har läst allt, flera gånger.
Då frågar jag mig varför han skriver i boken att han aldrig hade utbrott i fosterhemmet och insinuerar att det bara varit hans mamma som sett utbrotten i föräldrahemmet och pratat med soc om dessa.
Sanningen är ju att bup, mamman, bonuspappan, mormor, fostermor, fosterfar, lärare - alla har sett Joakim få utbrott och Joakim fick lov att lämna fosterhemmet på grund av att han var aggressiv och blev då placerad på ett hem för funktionsnedsatta barn och ungdomar som var ”aggressiva och utagerande”.
Ur Monster:
Citat:
Trots det skulle socialtjänsten med tiden förstå att det inte var mig utan mamma det var fel på. Tyvärr tog det alldeles för lång tid innan det hände. Mina fosterföräldrar däremot förstod mycket snabbare hur det låg till. Hemma hos dem fick jag nämligen inga raseriutbrott alls (som mamma påstått att jag brukade få).
Monsterböi.