2026-05-06, 22:46
Medlem
Stackars de som investerat i hus och köpe där. Vilken förlust affär men folk borde ha haft tid på sig att sälja?
Citera
2026-05-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur många niggers kommer ha råd med nyproducerade lägenheter undrar jag?

Blir det för mycket niggers så kommer såklart de vita flytta ut ganska snabbbt,det är jag säker på.

I Segeltorp bor nog endast de vita som inte har råd att flytta kvar.

Finns en gräns där white flight helt enkelt inte längre kommer fungera för andra än överklassen. Det är arbetarklassens verklighet idag, medan medelklassen börjar få det riktigt svettigt.
Citera
2026-05-06, 22:51
Medlem
Om man kollar på den där visionsbilden över vad de tänkt att bygga så är det rent vansinnigt.
Det harmoniserar inte ett dugg med bebyggelsen som är nu, utan man kör på att skapa en helt ny stadsbebyggelse, där arkitektbyråns vision är i centrum och man ignorerar fullkomligt det som är nu.
Grejen är ju den att just nu för att fylla på landet och fortsätta med det så finns det ett antal val som man kan välja
A. bebygga åkermark.
B. förtäta och bygga bort grönområden
C. bygga bort skog.
D. få bort villorna.
Just nu skulle jag säga att politikerna är främst intresserade av att få bort villorna och förtäta grönområden i städerna.
Det är bara att hålla tummarna för att vänsterblocket inte vinner, för då kommer det bli full gas med detta.
För egen del spelar det väl inte så stor roll egentligen, men jag tycker det är synd att allt det vackra i Sverige håller på att byggas bort och ersättas med massa fula och höga byggnader, samt fyllas med massa oproduktiva bidragsinvandrare.
Citera
2026-05-06, 22:57
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Så röstar man Tidö ska vi alltså slippa byggande av hyresrätter? Eller finns det lämpligare platser? Ett industriområde borde man inte tycka är trevligare.

Min uppfattning är att hyresrätter och bostadsrätter ska hållas strikt isär, människor med klass bor i det ena området och rännsten bor i det andra. Polis bör hålla stenhård koll på områden med hyresrätter., dagliga visitationer, brottsprovokationer, etc.

Med Tidö tar vi ett steg mot frihet, med rödgröna mot kaos. Nu vet alla att (S) menar allvar med sitt tvångsblandningsprojet. Det börjar nu ..
Citera
2026-05-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Är ni beredda att stå för kostnaden för fortsatt segregation och hög kriminalitet?
Så om de kriminella flyttar till lägenheter insprängda i villaområden så kommer de att sluta vara kriminella? Hur exakt fungerar det?
Citera
2026-05-06, 23:00
Bannlyst
Stockholm växer och utvecklas. En gång i tiden fanns det bara små hus och slumkvarter där alla dessa stora hus står idag. Det är naturens lag. Gillar du det inte? - Flytta ut i skogen.
Men de vill fortsätta bo i huvudstadens centrum i sitt eget hus och samtidigt ha en tunnelbanestation i närheten. Det handlar inte om något ”tvångsblandning” här.
De nya bostäderna kommer att bo svenska medborgare som har råd med dem.
Citera
2026-05-06, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Nä, vi skickar hem dem istället

Svensson ska inte behöva bära bördan för Såssarnas misslyckade multikultiexperiment. MENA är inte kompatibla med västvärlden.

Ausländer raus!

Nu var det väl moddarna (Bildt) som öppnade gränserna till jugoslaviska flyktingar, som vädjade för syriska flyktingar och som fortfarande vill ha högavlönad arbetskraftsinvandring.

En seriös fråga. Tror du verkligen det är realistiskt att vi ska lyckas utvisa problemfamiljer?

Nu håller vi på att slänga ut välartade 19-åringar och universitetsstudenter efter halva studietiden efter att ha bjudit dem på flera års gratis utbildning för miljoner. Kvalificerat slöseri. Symbolpolitik för att göra rassarna nöjda, men som inte minskar segregationens problem.

Sd:are vill inte ha integrationspolitik och många vill inte ens ha integration. De vill inte lösa problemen på ett realistiskt sätt.
Senast redigerad av guru1966 2026-05-06 kl. 23:04.
Citera
2026-05-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Så Svenssons betyder alltså sådana som inte bor i hyresrätt?
Tvärtom. Svenssons finns i alla boendeformer men inga Somalier bor i villa.
(Kriminella Syrianer bor dock gärna i villa, men de håller sig närmare Södertälje.)
Citera
2026-05-06, 23:12
Medlem
mlon.eusks avatar
Tvångsblandningen inleddes redan på 60-talet
Citera
2026-05-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Så om de kriminella flyttar till lägenheter insprängda i villaområden så kommer de att sluta vara kriminella? Hur exakt fungerar det?

Jag föreslog främst att lägga ned problemskolor och bussa fattiga ungdomarna till medelklassskolor, men placera bråkiga ungar i specialklasser så de inte stör övriga. Det tror jag är viktigare än att flytta folk. Men flytt av bostäder kan leda till att fler fattiga invandrarungdomar får medelklasskompisar, får förebilder och får fler kontakter så att de får jobb istället för att bli kriminella.

Kriminaliteten var hög i Sverige på 1960-talet, med många småskurkar i mellanölsgenerationen i knivslagsmål, bilstölder, inbrott. Många hade enbart 7-årig grundskola och kom från hem utan böcker. Det problemet löste vi, även om det tog decennier. Hur förklarar du det? Varför skulle vi inte kunna lösa detta problem också inom några decennier?
Citera
2026-05-06, 23:24
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Jag föreslog främst att lägga ned problemskolor och bussa fattiga ungdomarna till medelklassskolor, men placera bråkiga ungar i specialklasser så de inte stör övriga. Det tror jag är viktigare än att flytta folk. Men flytt av bostäder kan leda till att fler fattiga invandrarungdomar får medelklasskompisar, får förebilder och får fler kontakter så att de får jobb istället för att bli kriminella.

Kriminaliteten var hög i Sverige på 1960-talet, med många småskurkar i mellanölsgenerationen i knivslagsmål, bilstölder, inbrott. Många hade enbart 7-årig grundskola och kom från hem utan böcker. Det problemet löste vi, även om det tog decennier. Hur förklarar du det? Varför skulle vi inte kunna lösa detta problem också inom några decennier?

Småskurkarna var färre och hade inte ngn klankultur.
Citera
2026-05-06, 23:25
Medlem
Moobs avatar
Konstig idé att plantera ut invasiva arter med vår inhemska. I växt och djurriket är det big no no, men med människor - det går fint det.
Senast redigerad av Moob 2026-05-06 kl. 23:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in