2026-05-05, 20:40
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Kalla det vad ni vill med 2027 får vi ”und” väldigt fult namn!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QJrGRR/sa-ska-nya-underrattelsetjansten-heta

” Men utrikesminister Maria Malmer Stenergard vill istället likna den civila underrättelsemyndigheten vid det brittiska MI6 – känt som arbetsplats för den fiktiva agent James Bond.

– Den ska fokusera på civil utrikes underrättelseinhämtning. Med den här myndigheten breddar vi vår förmåga att svara mot den alltmer komplexa hotbild som vi ser, säger Malmer Stenergard”

Så vad tycker ni är ”und” ett charmigt namn som avskräcker? För de måste ju ett namn på en sådan myndighet göra!

Sådär kanske?
Citera
2026-05-05, 20:41
Medlem
Projektnamnet var ”Myndigheten för utrikes underrättelser”(MUU). Det blev lite roligt när projektchefen kallades ”Mamma Muu”. Sedan har alltså namnet ändrats till det bättre men borde heta ”Kungliga Underrättelsebyrån” istället. Det blir kort och gott KUB eller Kuben.
Citera
2026-05-05, 20:53
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
CIA-agenten Bildt har ju lobbat för en svensk James Bond-myndighet. De som förkovrat sig vet att CIA som startades 1947 tidigt kuppades av Mossad som startades 1949. JFK som begrep detta skulle splittra CIA i "tusen delar" och därefter mörade man honom. Att vi nu får en Mossad-kontrollerad underättelseverksamhet i Sverige ligger i tiden, nu när vi också ger långa fängelsestraff till de som vågar ifrågasätta "förintelsen". DETTA är vad det handlar om, kväsa alla som kan upplysa om vad de ägnar sig åt. Har inte ett piss att göra med Ryssland eller något annat utan det är bara en fasad, ungefär som särrättigheterna för lappar och zigenare är en fasad för judiska särrättigheter. Jag skriver judiska men de är inga äkta judar utan khazarien-judar. Många riktiga judar har fattat det.

Alla som kan tänkas utmana den rådande ordningen. Det mördas folk helt öppet på löpande band i USA och i väst och folk har ännu inte dragit linjerna mellan punkterna. Bibi sa att det var inte vi som mördade Kirk och då tror fårskallarna att "aha, det var inte de":

Frågan är om MUST och KSI är övertaget ännu eller om de håller motstånd. Kanske är det därför man startar den här myndigheten, vem vet? SÄPO är övertaget.

Jag har läst ganska mycket (inget specialintresse, men god allmänbildning åtminstone) om CIA, Mossad, sayanim med mera, och är generellt sett emot judiskt inflytande i ickejudiska länder. Jag kan inte minnas att jag någonsin läst att CIA tagits över av Mossad och att JFK klagat över detta. Det där med att "splittra CIA i tusen bitar" ska han ju ha sagt att han själv ville göra efter Grisbukten-debaclet.

JFK var för övrigt den förste presidenten som gav Israel säkerhetsgarantier och avancerade vapensystem, om jag inte missminner mig alldeles. Att han sedan hade integritet nog att säga "dra åt helvete" när judiska finansiärer ville bestämma över Mellanösternpolitiken som villkor för sitt ekonomiska stöd är en annan femma. Det är åtminstone den sedvanliga historieskrivningen, och vill du utmana den så krävs det lite mer än "de som har förkovrat sig vet".

Nixon däremot sade ju som bekant upprepade gånger i samtal med sina rådgivare att judar generellt sett var illojala till USA. Och man kan förstås anta att även andra presidenter insett att judar har dubbla lojaliteter och oftast sätter Israel före USA när deras intressen inte sammanfaller. Men det är också en annan femma.

Kortare men viktigare: Har du några som helst källor på att SÄPO är övertaget av Mossad, eller att de gör försök att infiltrera MUST eller KSI? För mig låter det osannolikt.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-05 kl. 21:42.
Citera
2026-05-05, 21:03
Medlem
Jiiimboohs avatar
Ens associationer ändras kanske med tiden, men UND låter inte alls lika coolt som CIA. Jag hoppas att de kriminella kommer kalla agenterna för undulater.
Citera
2026-05-05, 21:09
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycelo
Projektnamnet var ”Myndigheten för utrikes underrättelser”(MUU). Det blev lite roligt när projektchefen kallades ”Mamma Muu”. Sedan har alltså namnet ändrats till det bättre men borde heta ”Kungliga Underrättelsebyrån” istället. Det blir kort och gott KUB eller Kuben.

Vart har du fått det här namnet "Mamma Mu" i från?

Goggla "Mamma Mu spionerar på kråkan"

Jag är top of the line

Finns i filmen

https://www.svtplay.se/video/j7Jav2N/mamma-mu/mamma-mu-gungar
Senast redigerad av 448 2026-05-05 kl. 21:13.
Citera
2026-05-05, 21:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FilipDick
Kalla det vad ni vill med 2027 får vi ”und” väldigt fult namn!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QJrGRR/sa-ska-nya-underrattelsetjansten-heta

” Men utrikesminister Maria Malmer Stenergard vill istället likna den civila underrättelsemyndigheten vid det brittiska MI6 – känt som arbetsplats för den fiktiva agent James Bond.

– Den ska fokusera på civil utrikes underrättelseinhämtning. Med den här myndigheten breddar vi vår förmåga att svara mot den alltmer komplexa hotbild som vi ser, säger Malmer Stenergard”

Så vad tycker ni är ”und” ett charmigt namn som avskräcker? För de måste ju ett namn på en sådan myndighet göra!

Namnet låter som undersköterska… kan bli svårt att fatta vad dom menar när de pratar om und..😂
Citera
2026-05-05, 21:34
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Allvarligt talat .. Det största hotet mot svenskarna är som flera vet det biologiska kärnvapnet kallat "Massinvandringen", utrikeskonflikter är fullständigt irrelevanta. Precis exakt all energi måste läggas på att sätta stopp och reversera så mycket det bara går av den här sinnessjuka bomben som har droppats på oss men som vi inte får prata om, det är knäpptyst.

Ska ett hundratal personer sitta och skriva ihop rapporter till regeringen om utrikeskonflikter medans landet går under i en etnisk svensk demografisk kollaps där svenskarna blir ersatta av massinvandringsfolket vilket man ignorerar fullständigt som elefanten i rummet, vilket roligt skämt, hoppas de har kul på sina myndighetsjobb då, grattis, vi hörs.

Du tänker att ifall detta hundratal personer inte skrev rapporter om utrikeskonflikter, hade regeringen istället satt dem på att utreda hur vi blir av med alla blattar och negrer som inte har här att göra? I så fall har jag kraftigt underskattat Tidöregeringens vilja till massåtervandring.

Att Sverige får mer taggar utåt kommer att göra det mer populärt att verka för återvandring av blattar och negrer än det redan börjat bli. Det är ganska självklart och uppenbart att de är illojala mot Sverige och en säkerhetsrisk av Guds nåde, och detta faktum kommer bara att bli svårare att undvika ju mer våra styrande och militären upplever att det finns hot utifrån. De iranska bröderna Kia hade ju till och med infiltrerat KSI för Rysslands räkning, något som aldrig hade skett ifall man haft den helt rimliga säkerhetsregeln att endast anställa etniska svenskar. Hur mycket politikerna än försökt göra försvarsmakten och underrättelsetjänsterna politiskt korrekta, är detta knappast något som går spårlöst förbi på MUST, KSI eller SÄPO.

Försvarsmakten består också praktiskt taget uteslutande av svenskar, vilket gör det svårare att upprätthålla PK-illusionerna.

Detta alltså utöver att Ryssland och dess allierade är ett reellt hot, för det tycks du ju inte begripa.
Citera
2026-05-05, 21:37
Avstängd
448s avatar
Jag tror namnet M-UU räcker för och släcka andra nationers försök att ens tjafsa

M-UU kommer vara lika fett som som CIA

Bra varumärke är viktigt - man måste bygga på det - kolla på CIA
Citera
2026-05-05, 21:42
Medlem
radarpars avatar
Hahaha det svenska lillebror komplexet never disappoints! Nu ska de ha en egen "CIA" också 😂 ska de även genomföra militärinsatser i gråzoner, och smuggla knark och sälja vapen till diktaturer för att finansiera myndigheten?
Citera
2026-05-05, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Kommer de spana på det 30-tal nassar i NMR eller de 100,000-tals islamister, det är den stora frågan...

Bra fråga. Jag vill veta också.
Citera
2026-05-05, 22:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Kommer de spana på det 30-tal nassar i NMR eller de 100,000-tals islamister, det är den stora frågan...

Varför skulle myndigheten för utrikes underrättelser spana på NMR? Detta är Sveriges svar på CIA. Det du tänker på är Sveriges svar på FBI och det är SÄPO.
Citera
2026-05-05, 22:30
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Ha, säpo klarar inte ens av att ha koll på sina egna anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in