Citat:
Ursprungligen postat av
noface-noname
Som många har klurat ut idag är vårt finansiella system vi har ohållbart. Det är bara en tidsfråga hur länge det håller.
Jag anser vi är riktigt nära slutet nu, kanske redan i år som de kan brista.
Vad jag har förstått så de som styr världen var planen alltid att crasha detta system för att starta ett nytt där du antingen går med i det eller blir helt utanför och förlorar allt du "äger".
De pratas om att den nya valutan kommer bli en CBDC och de flesta länder har redan utvecklat eller håller på att utveckla dessa.
Så min fråga är till alla flashbackare är: vad kommer du göra? Kommer kämpa mot detta eller kommer du ta del av det?
Och om du vill kämpa emot detta hur skulle du göra, vad gör
du när du inte kan köpa mat i affärerna längre?
Som vanligt så är fårskocken helt ovätandes vad som väntas och kör på som vanligt bara..
Jag såg hur majoriteten gjorde under covid och därför har jag inga hopp om att folk kommer motstå detta.
Nu står mycket mer på spel; alltså att förlora allt som de jobbat för hela deras liv och eventuellt svälta.
Det saknar betydelse vad makten kallar valutan eller hur upplägget är. Det är (och kommer alltid vara) samma sak ändå, oavsett om det är papperssedlar och kopparmynt, digitala kronor och ören eller "en CBDC" (aldrig hört talas om innan och det intresserar mig inte jättemycket).
Jag kommer göra som jag gjort de senaste åren efter jag kommit till insikt: läsa mer om saker som intresserar mig, filosofera, skriva, sträva efter ett inre lugn. Det som sker, sker.