2026-05-04, 16:08
Medlem
S uppväxt var i alla fall ingen dans på rosor!!

Han fick be om ursäkt när han hade gjort något dumt, och när han gick runt och gnällde på allt fick han höra att han skulle rycka upp sig - ungefär. Och detta beskrev han som trauman. Ok.
Citera
2026-05-04, 16:20
Medlem
Min upplevelse såhär långt:

Sofie & Emilia: Emilia vill bara bli kär, bli älskad och få bekräftelse men man märker i dagens avsnitt att Sofie inte verkar lika intresserad längre och när dom är på varsitt håll så är det något som händer hos Sofie som inte känns vara positivt för en varaktig relation.

Anna & John är så fina ihop och har väldigt roligt tillsammans men just nu saknas den riktiga kärleken mellan dom, känns som att John är ganska osäker i sig själv och att Amanda inte vill lova mer än hon kan hålla. Dom vore ett super fint par.

Amanda & Sebastian Dom når verkligen inte fram till varandra och är så olika på många plan. Sebastian vill vara involverad och finnas där o vill så mycket medans Amanda känns mer reserverad och kanske van att klara sig själv och lösa saker. Har svårt att se hur det ska hålla. Nu är inte sex allt i en relation men dom är så långt ifrån varandra där som det går, Amanda vill ha 2 gånger i månaden vid middagstid isch medans Sebbe vill ha 8-12 gånger.

Jasmine & Henrik Känns som att det kan bli väldigt bra, dom är öppna, pratar mycket och tar inte varandra för givet. Det är nog den mest hållbara matchen i GVFÖ2026
Citera
2026-05-04, 16:59
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Här måste jag rätta dig på en viktig punkt! Amanda sa faktiskt klart och tydligt, redan i första avsnittet, att på kvällarna innan hon somnar vill hon ligga i sängen och kolla kattklipp på Insta med sin partner. Det är nämligen det mysigaste hon vet och hon hoppades därför på att träffa nån likasinnad. Där har du förklaringen. Knulla får de väl göra nån annan tid på dygnet.

Just det ja, glömde att det var där det peakar i sängkammaren för henne 🤣 🐈

Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
För att Henrik har ett hjärtfel, vilket minst en deltagare har i varje säsong, eftersom programmet sponsras av Hjärt- & Lungfonden.

🙈🤣

Citat:
Ursprungligen postat av Gnuu
S uppväxt var i alla fall ingen dans på rosor!!
Han fick be om ursäkt när han hade gjort något dumt, och när han gick runt och gnällde på allt fick han höra att han skulle rycka upp sig - ungefär. Och detta beskrev han som trauman. Ok.
Han är ju helt blockerad när han väl samtalar, han har ju enorma trauman efter att som barn först ha blivit övergiven av mamman och sen pappan, ändå är det just dessa saker han väljer att fokusera på när de ska prata ut- vilket säger mycket om att han har en lång väg kvar i sin läkning innan han kan gifta sig vid första ögonkastet...
Citera
2026-05-04, 17:14
Medlem
Amanda sa att hon brukat bli terapeut till sina ex. Men det verkar som hon själv tar den rollen och överanalyserar när Sebastian mer är i nuet.
Citera
2026-05-04, 17:25
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Amanda sa att hon brukat bli terapeut till sina ex. Men det verkar som hon själv tar den rollen och överanalyserar när Sebastian mer är i nuet.

Deras samtal är ju som en non stop pågående samtalsanalys, från båda håll, otroligt utmattande!
Citera
2026-05-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Deras samtal är ju som en non stop pågående samtalsanalys, från båda håll, otroligt utmattande!

Ja men mest är det väl hon som ska prata sönder och analysera allt? Tycker Bingos tjej som var med i Updejt hade helt rätt, att man måste kunna få skämta med sin partner.

Men jag gillar henne verkligen för hon äter inte kossor. Är hon vegetarian? Tror även att hon skulle bli en bra mamma.
Senast redigerad av honn 2026-05-04 kl. 17:38.
Citera
2026-05-04, 17:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ja men mest är det väl hon som ska prata sönder och analysera allt? Tycker Bingos tjej som var med i Updejt hade helt rätt, att man måste kunna få skämta med sin partner.

Men jag gillar henne verkligen för hon äter inte kossor. Är hon vegetarian? Tror även att hon skulle bli en bra mamma.

Jag tycker det var oklart vilket kött hon inte åt, enda hon specificerade var kossor och bläckfisk 🤣
Hon kan bli en jättefin mamma, om hon inte överanalyserar varje känsla och reaktion barnet har, det tenderar att göra ungar otrygga. Men fin och mjuk i sättet som mamma garanterat.
Citera
2026-05-04, 17:53
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
2026-04-14 Avsnitt 2
Detta kan bli intressant! Speciellt hon som lajvar flata! Hon hade inte räknat med att produktionen skulle matcha henne med en tjej! Det är bara något hon sagt för att framstå som öppen och lite speciell, försent för att backa!! "Pansexuell" HAHA

Den riktiga flatan kommer få det svårt med denna värdegrundssignalerande vegan.

Du har så rätt min herre!
Citera
2026-05-04, 20:33
Medlem
Citat:

Eller hur? Men också typ en dålig terapeut. Packningsgrejen säger allt: hon ber om hjälp, blir irriterad, säger inget och han får själv lyfta det. Och sen kommer hon med åsikter om hur han ska kommunicera. Samtidigt som hon i nästa mening erkänner att hon är otydlig i sin kommunikation 🤡

Så trist matchning. Ingen lekfullhet, inget driv, han får inte skämta för hon blir sur, bara kattvideos och analysera sönder allt. Varför har de aldrig kul? Kontrasten mot de andra paren är stor. Jag garvade högt när Jasmine tog fram tavlan på middagen. Hejar verkligen på John och Anna, gillar hur de kan ha kul, även om jag önskar att John inte oroade sig så mycket och kunde njuta av stunden
Citera
2026-05-04, 20:54
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Följde dina spår. Sjukt att hon har tongivande roll på en av Sveriges största tidningar OCH en egen tråd på Flashback
Kan ni tala ur skägget? Åtminstone länka till hennes tråd? Jag orkar inte detektiva själv. Tack på förhand!

/Alplandskap
Citera
2026-05-04, 21:00
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
De andra två paren... verkar mer ljumma. Även om hon som är bi verkar öppen och nyfiken.
Ursäkta, hon är pan. Det är en j-vla skillnad!

/Alplandskap
Citera
2026-05-04, 21:12
Medlem
Har Amanda botox i panna och överläpp? Kul att sexologen hade en bok om Ron Jeremy i bokhyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in