2026-05-01, 12:05
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
Han har ju tiggt till sig Axels uppmärksamhet igår med "AXEL Ö DÖDSHOTAR MIG!", så nu sitter Rask och inväntar att Axel ska reagera på hans senaste upplägg, för att leta efter att skapa mer content på det.
Axel är så lättstyrd så han kommer garanterat bli helt crazy bananas över Rasks senaste, gissningvis redan idag, det låter inte vänta på sig när Axels topplock sprängs.

Du menar att Axel ger bort clout till Rask?

Helt ärligt är det för mig skittråkigt.

Måste in mer dynamit.
Citera
2026-05-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Du menar att Axel ger bort clout till Rask?

Helt ärligt är det för mig skittråkigt.

Måste in mer dynamit.

Jag vet inte vad "ger bort clout" betyder, men det jag menar är att Rask kommer väl skapa mer content om Axel om Axel fortsätter och beter sig mot honom.
Rask hoppas väl på att Axel ska säga något lika dumt och korkat om Rasks senaste upplägg som han brukar, men om Axel inte gör det så kommer nog Rask vara nöjd för tillfället och fortsätta svara på frågor och kommentarer som verkar vara hans senaste spår (med undantag för videorna om Temu och Axel).
Citera
2026-05-01, 12:19
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Jag vet inte vad "ger bort clout" betyder, men det jag menar är att Rask kommer väl skapa mer content om Axel om Axel fortsätter och beter sig mot honom.
Rask hoppas väl på att Axel ska säga något lika dumt och korkat om Rasks senaste upplägg som han brukar, men om Axel inte gör det så kommer nog Rask vara nöjd för tillfället och fortsätta svara på frågor och kommentarer som verkar vara hans senaste spår (med undantag för videorna om Temu och Axel).

Clout är innehåll folk tittar på.

Båda borde hålla käften. Eller i symbios i samförstånd ge varandra pengar på bekostnad av människor utan liv.

Och där blir Axel tyvärr vinnare.

Axel är inte smart eller trevlig. Han profiterar på Rask som profiterar på…. osv.
Senast redigerad av vichy6 2026-05-01 kl. 12:22.
Citera
2026-05-01, 12:49
Medlem
Citat:
Clout är innehåll folk tittar på.

Båda borde hålla käften. Eller i symbios i samförstånd ge varandra pengar på bekostnad av människor utan liv.

Och där blir Axel tyvärr vinnare.

Axel är inte smart eller trevlig. Han profiterar på Rask som profiterar på…. osv.

Aha okej, nä Rask brukar inte reagera på det Axel säger på sin Youtube-kanal. Rask reagerar mestadels på galenskaperna som Temu gör utanför Youtube, till exempel när Axel skickar sjuka SMS till Rasks fru eller om Axel är i Trosa och leker allan ballan. Om Rask skulle göra content av allt Axel säger om Rask på sin youtube-kanal så hade det blivit långtråkigt i rask (pun intended) takt.
Flera av Rasks tittare har uttryckt att de är trötta på Temu och allt de har för sig, men jag tror att Rask helt enkelt tar upp Temu när det är motiverat att göra så, t.ex. om Axel mejlar hans fru eller något annat.

Axel tycker att han är nån form master-of-puppets som genom att mejla Rasks fru lyckas provocera Rask till att prata om Axel. Men det är inget konstigt. Om man går till grannen och slår grannens fru i ansiktet - ja då kommer nog grannen att prata om en ett bra tag framöver. Det handlar inte om "att vara smart" som Tojje uttryckte sig om Axel när Tojje fick det bekräftat för sig att Axel hade skickat sjuka SMS till Rasks fru. Det är inget "smart" i ett sånt agerande - det är bara obehagligt. Om Rask några månader senare väljer att prata om saken efter att polisanmälan mot Axel har lagts ned så är det inte ett kvitto på att Axel "var smart" som skickade de sinnessjuka SMS:en till Rasks fru.

Axel lever i nån alternativ verklighet där han tycker att han är smart för att han genom att bete sig illa och obehagligt lyckas provocera andra till att bli irriterade och arga på honom. Axel är som den där fnissiga högstadieeleven som kastar pennor på läraren så fort läraren tittar bort och tycker han är cool och smart som gör läraren irriterad. "WOW! Han lyckas få uppmärksamhet genom att bete sig illa! Applåder! Vilken fantastisk man!".

Vem som helst kan mejla och skicka vidriga SMS till andras fruar. Det är inget avancerat och krävs något form av IQ för att göra det. Det krävs dock en hel del för att vara vuxen nog att inte hålla på så.

Den sortens människor som beter sig så tycker många är underhållande, och ännu fler tycker att det är underhållande när de får kritik för sitt sjuka beteende - så det är inte konstigt att när Rask (som normalt sett mest pratar om sig själv och sitt liv på sin kanal) gör ett undantag och istället berättar lite om vad den ständigt pågående tågkraschen Axel har för sig, så drar det till sig tittarnas intresse.
Citera
2026-05-01, 12:52
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Aha okej, nä Rask brukar inte reagera på det Axel säger på sin Youtube-kanal. Rask reagerar mestadels på galenskaperna som Temu gör utanför Youtube, till exempel när Axel skickar sjuka SMS till Rasks fru eller om Axel är i Trosa och leker allan ballan. Om Rask skulle göra content av allt Axel säger om Rask på sin youtube-kanal så hade det blivit långtråkigt i rask (pun intended) takt.
Flera av Rasks tittare har uttryckt att de är trötta på Temu och allt de har för sig, men jag tror att Rask helt enkelt tar upp Temu när det är motiverat att göra så, t.ex. om Axel mejlar hans fru eller något annat.

Axel tycker att han är nån form master-of-puppets som genom att mejla Rasks fru lyckas provocera Rask till att prata om Axel. Men det är inget konstigt. Om man går till grannen och slår grannens fru i ansiktet - ja då kommer nog grannen att prata om en ett bra tag framöver. Det handlar inte om "att vara smart" som Tojje uttryckte sig om Axel när Tojje fick det bekräftat för sig att Axel hade skickat sjuka SMS till Rasks fru. Det är inget "smart" i ett sånt agerande - det är bara obehagligt. Om Rask några månader senare väljer att prata om saken efter att polisanmälan mot Axel har lagts ned så är det inte ett kvitto på att Axel "var smart" som skickade de sinnessjuka SMS:en till Rasks fru.

Axel lever i nån alternativ verklighet där han tycker att han är smart för att han genom att bete sig illa och obehagligt lyckas provocera andra till att bli irriterade och arga på honom. Axel är som den där fnissiga högstadieeleven som kastar pennor på läraren så fort läraren tittar bort och tycker han är cool och smart som gör läraren irriterad. "WOW! Han lyckas få uppmärksamhet genom att bete sig illa! Applåder! Vilken fantastisk man!".

Vem som helst kan mejla och skicka vidriga SMS till andras fruar. Det är inget avancerat och krävs något form av IQ för att göra det. Det krävs dock en hel del för att vara vuxen nog att inte hålla på så.

Den sortens människor som beter sig så tycker många är underhållande, och ännu fler tycker att det är underhållande när de får kritik för sitt sjuka beteende - så det är inte konstigt att när Rask (som normalt sett mest pratar om sig själv och sitt liv på sin kanal) gör ett undantag och istället berättar lite om vad den ständigt pågående tågkraschen Axel har för sig, så drar det till sig tittarnas intresse.

Rask har pumpat ut 100-talet videor om t ex Chrippa.

En snubbe han använder för clout.
Citera
2026-05-01, 13:04
Medlem
Citat:
Rask har pumpat ut 100-talet videor om t ex Chrippa.

En snubbe han använder för clout.

Ja, men Chrippa har ju varit en outtömlig källa för content. I jämförelse mellan Axel och Chrippa kan man säga att Chrippas galenskaper är så kondenserad, det är ett konstant flöde av nya galenskaper. Axel är på sätt och vis lika galen, men Axel har dessutom långa perioder av att vara extremt tråkig och repetetiv. Rask, eller någon annan, kan inte skapa content på varje gång Axel skriker "Horunge" på sin YouTube-kanal, det går ju inte och ingen hade tyckt att det hade varit intressant att titta på. När Chrippa gjorde eller sa något så var det alltid något nytt, som kunde reageras på. Axel gör en hel del att reagera på också, men för Rasks del - och tittarnas del - så är Axel inte intressant i allmänhet, så därför väljer Rask bara ut de delar Axel gör mot honom. Det existerar inget Axel-drama. Ingen tycker att Axel är en intressant person, till skillnad mot Chrippa. Chrippa är en intressant person som vem som helst kan "använda för clout" utan att Chrippa har gjort någonting alls eller ens vet vem personen som reagerar på hans galenskaper är.
Citera
2026-05-01, 13:08
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ja, men Chrippa har ju varit en outtömlig källa för content. I jämförelse mellan Axel och Chrippa kan man säga att Chrippas galenskaper är så kondenserad, det är ett konstant flöde av nya galenskaper. Axel är på sätt och vis lika galen, men Axel har dessutom långa perioder av att vara extremt tråkig och repetetiv. Rask, eller någon annan, kan inte skapa content på varje gång Axel skriker "Horunge" på sin YouTube-kanal, det går ju inte och ingen hade tyckt att det hade varit intressant att titta på. När Chrippa gjorde eller sa något så var det alltid något nytt, som kunde reageras på. Axel gör en hel del att reagera på också, men för Rasks del - och tittarnas del - så är Axel inte intressant i allmänhet, så därför väljer Rask bara ut de delar Axel gör mot honom. Det existerar inget Axel-drama. Ingen tycker att Axel är en intressant person, till skillnad mot Chrippa. Chrippa är en intressant person som vem som helst kan "använda för clout" utan att Chrippa har gjort någonting alls eller ens vet vem personen som reagerar på hans galenskaper är.

Frågan kvarstår. Vad ska Rask göra?
Citera
2026-05-01, 13:24
Medlem
Citat:
Frågan kvarstår. Vad ska Rask göra?

Ingen aning. Jag bor inte i Rasks huvud, men jag kan tänka mig att Rask just nu inväntar om Axel gör något mer sinnessjukt mot Rask, Rasks dotter eller mot Rasks fru. Om Axel gör det, så kommer det sannolikt bli en till Axel/Temu-video om den saken.

Det mest sannolika är däremot att Axel inte gör något mer just nu mot Rasks fru eller dotter, för nu har ju "den smarte Axel" (Tojjes ordval) fått sin uppmärksamhet igen efter flera månaders tiggande genom att bete sig vidrigt mot Rasks anhöriga. Jag kan tänka mig att Axel istället gör som han brukar och växlar om till att spela offret: Börjar prata om att han ska anmäla Rasks kanal, eller polisanmäla honom för förtal (p.g.a. nån Youtube-titel) eller något liknande. Anmälningarna och alla hot om anmälningar kommer alltid i slutskedet av kretsloppet Axel konstant lever i, innan han är tillbaka på ruta ett och börjar om. Sedan om Rask väljer att göra en video om det återstår väl att se?

Axel snurrar runt i samma sorts kretslopp som han gör i Haveristerna, redan 2021 ritades det träffsäkert upp:
https://x.com/Daniel_Friberg/status/1459824527865782275?s=20
Axel har bara kompletterat sin offerkofta med att anmäla alla som reagerar på hans provokationer.
Citera
2026-05-01, 13:27
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ingen aning. Jag bor inte i Rasks huvud, men jag kan tänka mig att Rask just nu inväntar om Axel gör något mer sinnessjukt mot Rask, Rasks dotter eller mot Rasks fru. Om Axel gör det, så kommer det sannolikt bli en till Axel/Temu-video om den saken.

Det mest sannolika är däremot att Axel inte gör något mer just nu mot Rasks fru eller dotter, för nu har ju "den smarte Axel" (Tojjes ordval) fått sin uppmärksamhet igen efter flera månaders tiggande genom att bete sig vidrigt mot Rasks anhöriga. Jag kan tänka mig att Axel istället gör som han brukar och växlar om till att spela offret: Börjar prata om att han ska anmäla Rasks kanal, eller polisanmäla honom för förtal (p.g.a. nån Youtube-titel) eller något liknande. Anmälningarna och alla hot om anmälningar kommer alltid i slutskedet av kretsloppet Axel konstant lever i, innan han är tillbaka på ruta ett och börjar om. Sedan om Rask väljer att göra en video om det återstår väl att se?

Axel snurrar runt i samma sorts kretslopp som han gör i Haveristerna, redan 2021 ritades det träffsäkert upp:
https://x.com/Daniel_Friberg/status/1459824527865782275?s=20
Axel har bara kompletterat sin offerkofta med att anmäla alla som reagerar på hans provokationer.

Tänker att Rask kan köra Trobo igen. Har ett nytt golv kommit på plats?

Kryper djur ff ut via kontakterna?

Är det mögel i hela fastigheten?

Sånt är väl ändå av allmänintresse?

Snubben är ju sjuk 365, så ett reportage inifrån vore guld.
Citera
2026-05-01, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
BYFÅNEN BLIR AVSLÖJAD MED ATT SKRIVA TILL SIG SJÄLV

https://streamable.com/9lcckm
Borta nu, kan den läggas upp igen? Tack i så fall.
Citera
2026-05-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagensETC
1. Vadå "kanske"? Det är, och var, och har alltid varit Rasks frus mobilnummer, registrerat på henne. Kopplat till hennes Swish. Det är bevisat. Var Axel hittar sina felaktiga uppgifter är ingen annans problem än Axels och är således irrelevant.
2. Vadå "möjligt"? Det är en AI-manipulerad bild, det är bortom tvivel bevisat. Var Axel har fått tag i bilden eller om han skapat den själv spelar ingen roll, det är bara löjliga bortförklaringar.
3. Eftersom du inte bemöter det jag skrev så upprepar jag:
"Axel försökte få Rasks fru att bli arg på Rask genom att skriva att det fanns fler bildervad som hände "efter det" på bilden (som föreställde Rask tillsammans med nån AI-genererad tjej iklädd en t-shirt som inte finns)."
4. Du bemöter inte det jag skrev:
"Det var Rasks fru som tog emot, och besvarade, Axels SMS. Rask har bevisat att det var till hennes mobilnummer SMS:en skickades. Rask har bevisat att hans fru skickade frågor till Rask om vem detta var som skickade skräpet till henne, och Rask svarade henne att han inte visste."
5. Nej, Rasks fru tog reda på att det var Axel Öhman som SMS:ade de obehagliga meddelandena till henne. Det är bevisat och framgår tydligt i konversationerna mellan Rasks fru och Rask som Rask har visat. Rask har dessutom i en tidigare video sagt att samma nummer har SMS'at till Daniel. Det ena motsäger inte det andra.
6. Du bemöter återigen inte det jag skrev:
Rasks fru var irriterad över att Axel hade hennes mobilnummer. Bevisat genom att hon skrev det till Rask.
Rasks fru SMS till Rask och skriver att hon är "mer sur" för att Axel har hennes mobilnummer: https://imgur.com/a/CohwZQl
7. Du bemöter inte det jag skrev, så jag upprepar:'
7. Rask diskuterade bilden och Axels vidriga SMS med Motvikt, Simon och Daniel i en gruppchatt i februari 2026. Bevisat. Det var då Rask direkt påtalade problemen med bilden - att den var AI-genererad.
8-11. Kompletterar det jag redan har skrivit med en förtydligande bild där Rasks fru visar upp hela konversationen mellan henne och Axel fram tills hon blockerade Axel: https://imgur.com/a/CohwZQl

Axel ljuger om saken på sin Youtube, Medviktarna ljuger om saken på sin Youtube.
Medviktarna ljuger på Instagram där de skriver:

Hörde att CFAR sitter och fabulerar i vanlig ordning.
Han har alltså fått ett par sms i februari som han svarar på direkt. Sedan väntar han tills han får slut på content i april och låtsas nu att smsen har gått till hans fru. Och att det är riktade trakasserier, vilket han såklart kan säga så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln".
I samma video låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" när det i själva verket var Rask som kallades för ett horbarn. Eftersom han är ett.
Hur som helst, både Baronens och baronessans nummer finns i ganska nya dokument från Trobo. Att han inte står på sitt eget abonnemang ligger väl helt i linje med den arbetslösa byfånens allmäna omynderi?
Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms, och det är definitivt han som är ett horbarn. Allt är som vanligt med andra ord.
Uppenbara lögner i medviktarnas Instagram-inlägg:

1. "Han har alltså fått ett par sms" - Nej, lögn, Rasks fru fick SMS:en.
2. "och låtsas nu att smsen har gått till hans fru" - Nej, lögn SMS:en gick till hans fru. Det är bevisat.
3. "så länge han låter bli att läsa upp de delar som är direkt riktade till den "jävla baronjäveln"." - Lögn, ingenting i de SMS Rasks fru fick innan hon blockerade Axel är riktade till "jävla baronjäveln", så Rask kan inte "läsa upp" någonting han inte har sett.
4. "låtsas han att hans dotter har kallats för "ett horbarn" " - Nej, lögn, Rask låtsas inte - det är oerhört svårt att tolka Axel, i den kontext det sägs, som att det handlar om någon annan än Rasks dotter.
5. "Att han inte står på sitt eget abonnemang" - Lögn, Rask har ett kontantkort medan numret Axel SMS:ade sina obehagliga SMS till är Rasks frus abonnemang, det är registrerat på henne samt är dessutom Swishkopplat.
6. "Det är DEFINITIVT han som mottagit och svarat på sms" - Lögner, det är Rasks fru som har mottagit Axels SMS, och det är Rasks fru som har besvarat dem. Det är bevisat.

Om Medviktarna siktar på att bli tagna på allvar, så vore det bra om de slutade att ständigt ljuga om Rask. Menar de att någon ska ta deras "dokumentär" om Rask på allvar när de lyckas klämma in minst 6 lögner om Rask i ett så kort inlägg? De måste skämta.

Snacka om storm i vattenglas. Frågan är vilka som fabulerar och eskalerar här. Ingen har brytt sig på månaderna rasch hoppades att Axel själv skulle posta nåt men nu när visningarna är i botten så ska det användas.

Rasch drog endel freudian slips om detta men det är väl ingen som lyssnar på det.
Citera
2026-05-01, 20:49
Medlem
Fenotyps avatar
Ogillar Rask något enormt samt även denna Axel som är en sjukt vidrig typ. Båda borde försvinna från Internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in