2026-04-30, 16:13
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Är ni verkligen så obildade som ni ger uttryck för här ovan? Som CaLund89 påpekar så är det lätt att göra vasektomi i smyg. Läkarbesök och väntan på operation är inget som anhörig får reda på. Själva operationen går snabb och snittet läggs diskret bakom/under pungen. Det syns knappt ens på operationsdagen.
Det är väl klart att det inte är någon som ringer hans fru och meddelar. Däremot brukar det ju vara lite längre väntetid än en vecka. Och snittet är synligt, mellan penis och pung typ.
Citera
2026-04-30, 16:48
Medlem
CC75s avatar
Trolltråd men till er som tror att vasektomi går att göra helt osynligt direkt. Ni vet inte vad ni talar om. Det läker visserligen fort men det tar minst 2 veckor. Längre innan det blir helt osynligt även om snittet är litet. Det finns också olika tekniker. En del gör två snitt, andra gör ett.

Kanske trollTS åkte på ett par veckors semester efteråt utan sin sambo?

// CC
Citera
2026-04-30, 17:24
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag hoppas att du trollar. Annars är det väldigt egoistiskt av dig att undanhålla henne den informationen.

Lägg alla korten på bordet och tala om för henne att du är steriliserad. Sen får du antingen göra en vasovasostomi och hoppas att du kan sätta ett barn till världen, eller så får ni gå skilda vägar.
Citera
2026-04-30, 17:41
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterje
Hej kära Flashbackare, jag (31år) och min flickvän (29år) flyttade ihop för cirka 1,5 år sedan. För ungefär 4 månaders sedan har hon börjat fundera på att skaffa familj. Hon tog upp det med mig varav jag svarade att jag inte var redo.

Hon blev inte särskilt glad av mitt svar men hon accepterade det i stunden.

Efter vår diskussion har hon försökt flertal gånger igen att lyfta ämnet och varje gång har det slutat med att hon blir arg. Jag kände att vår relation började täras av detta och därför till slut vek jag mig och sa ja till henne.

Det hon inte visste var att jag i smyg steriliserade mig veckan därpå. Det kändes som jag inte hade något annat val. Antingen vägrar jag att skaffa barn med hon men då kommer vi att splittras eller så säger jag ja till att skaffa barn vilket leder till att vår relation förblir, men i hemlighet är jag steril.

Jag har inget emot att barn men jag känner att jag har viktigare saker att fokusera på i livet, som exempelvis min karriär.

Hur hade ni gjort utifrån min situation? Jag tycker det känns som jag har gjort rätt val, men att det kanske biter mig i röven i framtiden?

När hon inte blir gravid så kommer hon kräva utredning och då blir du ändå dumpad.

Barnsligt att vara så gammal och inte våga säga vad man tycker och tänker men nu ska du leva på en lögn i några månader.
Citera
2026-04-30, 19:20
Medlem
Har du ingen stake i dig alls?
Säg som det är och så får hon ta ställning till hur hon ska hantera det.
Ingen ska behöva bli tvingad att skaffa barn om man inte vill.
Det är bara dumt att undanhålla det du gjort, det kommer du få ångra. Man ska inte ljuga.
Citera
2026-04-30, 20:13
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Hej kära Flashbackare, jag (31år) och min flickvän (29år) flyttade ihop för cirka 1,5 år sedan. För ungefär 4 månaders sedan har hon börjat fundera på att skaffa familj. Hon tog upp det med mig varav jag svarade att jag inte var redo.

Efter vår diskussion har hon försökt flertal gånger igen att lyfta ämnet och varje gång har det slutat med att hon blir arg. Jag kände att vår relation började täras av detta och därför till slut vek jag mig och sa ja till henne.

Det hon inte visste var att jag i smyg steriliserade mig veckan därpå. Det kändes som jag inte hade något annat val. Antingen vägrar jag att skaffa barn med hon men då kommer vi att splittras eller så säger jag ja till att skaffa barn vilket leder till att vår relation förblir, men i hemlighet är jag steril.

Jag har inget emot att barn men jag känner att jag har viktigare saker att fokusera på i livet, som exempelvis min karriär.

Hur hade ni gjort utifrån min situation? Jag tycker det känns som jag har gjort rätt val, men att det kanske biter mig i röven i framtiden?

Troll? Eller är du for real? Finns det inte p-piller för män? Sterilisering? For real?
Citera
2026-04-30, 20:35
Medlem
orco2s avatar
Är själv kapad o fick först gå o prata o har redan 3st egna barn så va inget problem att få tid för ingrepp är nog värre om man är ung o barnlös då det inte är säkert att det går o återställa igen om man ångrar sig
Citera
2026-04-30, 20:55
Medlem
Citat:

Lämna kvinnan, sin dåre
Citera
2026-04-30, 21:02
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Trolltråd men till er som tror att vasektomi går att göra helt osynligt direkt. Ni vet inte vad ni talar om. Det läker visserligen fort men det tar minst 2 veckor. Längre innan det blir helt osynligt även om snittet är litet. Det finns också olika tekniker. En del gör två snitt, andra gör ett.

// CC

Sen lär hon ju undra varför han ajar o ojar när det ömmar i såret för det gör iaf lite ont första dagen även senare vill jag minnas
Citera
2026-04-30, 21:44
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Ja tyvärr inte så trovärdig tråd.
Sökte på när det var säkert att ha sex efter sterilisering och det tas ett spermaprov efter 3 månader så innan dess kan mannen vara fertil.

Hur skulle TS kunna förklara det (utöver allt annat)?

Och om det nu finns en liten del av sanning så borde TS lämna då det inte är rätt att ställa ultimatum i en så viktig fråga men han är sorgligt nog för svag för att vara ärlig.
Citera
2026-05-01, 00:10
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orco2
Sen lär hon ju undra varför han ajar o ojar när det ömmar i såret för det gör iaf lite ont första dagen även senare vill jag minnas

Exakt. Det finns inte en chans att TS skulle ha kunnat dölja det direkt efteråt så ja, hon hade säkert undrat. Men som sagt TS är ett troll som nu står bredvid och gottar sig åt kommentarerna.

// CC
Citera
2026-05-01, 00:16
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja tyvärr inte så trovärdig tråd.
Sökte på när det var säkert att ha sex efter sterilisering och det tas ett spermaprov efter 3 månader så innan dess kan mannen vara fertil.

Hur skulle TS kunna förklara det (utöver allt annat)?

Och om det nu finns en liten del av sanning så borde TS lämna då det inte är rätt att ställa ultimatum i en så viktig fråga men han är sorgligt nog för svag för att vara ärlig.

Helt rätt och du behöver dessutom "tömma" / fått utlösning cirka 30-40 ggr innan du lämnar spermaprov så att "ledningarna" är helt rena.

Är den första att erkänna att det finns ingen nedre gräns för hur illa "män" (TS är visserligen ingen man utan något helt annat) kan bete sig men sättet han skriver på tyder på att detta är en påhittad historia. Ett dåligt trollförsök.

// CC
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in