2026-04-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar kring detta?

Har Generation Z blivit helt förstörda av sociala medier eller vad beror den här extrema utseendefixeringen på?

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/looksmaxxing-inifran-forumen-dar-killar-betygsatter-varandras-utseenden
Dagens ungdom är så jävla märklig. Å en sidan finns den här extrema ytligheten bland en del, å andra sidan en rak motsats i Woke-lägret. Är du inte extremist då finns du inte. Ungdomarna behöver ha ett möte snart och komma överens om en rimligare väg framåt.
Citera
2026-04-30, 16:05
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Era tankar kring detta?
Citat:
Looksmaxxern Clavicular hävdar att manlig skönhet är objektiv och går att räkna fram – med exakta mått på käkar, axlar och nyckelben.

Måns undersöker looksmaxxingvärlden från insidan och tar sig in i forum där unga män betygsätter varandras utseenden och delar med sig av kontroversiella skönhetstips som bonesmashing.

Där möter han Aron, 20 år, som lever efter uppfattningen att utseende är den mest avgörande faktorn för framgång i livet.

Axel har intervjuat sociologen Michael Halpin, som ser looksmaxxing som ett tecken på manlig demoralisering.

Har Generation Z blivit helt förstörda av sociala medier eller vad beror den här extrema utseendefixeringen på?

https://www.sverigesradio.se/avsnitt/looksmaxxing-inifran-forumen-dar-killar-betygsatter-varandras-utseenden
Fattar inte citatet alls. Clavicular (person 1) hävdar en sak. Måns (person 2) undersöker. Måns möter Aron (person 3). Axel (person 4) har intervjuat sociologen Michael (person 5).

Vad fan vill de ha sagt? Säger mig ingenting.
Citera
2026-04-30, 16:08
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WetCigarette
Fattar inte citatet alls. Clavicular (person 1) hävdar en sak. Måns (person 2) undersöker. Måns möter Aron (person 3). Axel (person 4) har intervjuat sociologen Michael (person 5).

Vad fan vill de ha sagt? Säger mig ingenting.

Lyssna på radioprogrammet så klarnar det nog.
Citera
2026-04-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
En riktig man äger minst en märkesbil, BMW är väl det minsta kan jag tycka. Kör själv Mercedes CLA 200.

Brukar inte rekommendera Andrew Tate till äldre människor, som du tycks vara, men det känns befogat i det här fallet (apropå den stackars framtiden): https://youtu.be/PI2ENghQ83k?si=LW49pZqAmBOLu220&t=1

Käkoperation är däremot nonsens.

CLA baseras på A klassen och är inte en riktig mercedes.

De sätts ihop o Ungern sen är det väl en Renault motor i ?
Citera
2026-04-30, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
CLA baseras på A klassen och är inte en riktig mercedes.

De sätts ihop o Ungern sen är det väl en Renault motor i ?

Diskuteras mer i detalj här: https://www.reddit.com/r/mercedes_benz/comments/whyvh3/why_do_some_people_say_the_cla_is_not_a_real_merc/?tl=sv

Den säljs av Mercedes och är den bästa bil jag någonsin ägt. Har tidigare kört BMW och andra Mercedes-modeller, detta är hittills den bästa jag kört/ägt. Vad har du själv för bil?

Oavsett står min poäng fast att en riktig man har minst en märkesbil, det jag ville ha sagt med att referera till Andrew Tate är att han har en gedigen samling muskelbilar värd respekt oavsett vad man tycker om Tate i övrigt (själv orkar jag bara med honom i små portioner). Med det sagt (med risk för att kontrasignalera mig själv) så kan det vara värt att lyssna på essensen av Tates budskap, det han säger mellan raderna handlar om Darwinism och överlevnad i den moderna världen.

Kontentan: Var en man, köp en ordentlig bil och besök gymmet, håll inte på med tramsig plastikkirurgi.

Men du skulle hellre cykla och operera om käken alltså?
Citera
2026-04-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorZoom
Diskuteras mer i detalj här: https://www.reddit.com/r/mercedes_benz/comments/whyvh3/why_do_some_people_say_the_cla_is_not_a_real_merc/?tl=sv

Den säljs av Mercedes och är den bästa bil jag någonsin ägt. Har tidigare kört BMW och andra Mercedes-modeller, detta är hittills den bästa jag kört/ägt. Vad har du själv för bil?

Oavsett står min poäng fast att en riktig man har minst en märkesbil, det jag ville ha sagt med att referera till Andrew Tate är att han har en gedigen samling muskelbilar värd respekt oavsett vad man tycker om Tate i övrigt (själv orkar jag bara med honom i små portioner). Med det sagt (med risk för att kontrasignalera mig själv) så kan det vara värt att lyssna på essensen av Tates budskap, det han säger mellan raderna handlar om Darwinism och överlevnad i den moderna världen.

Kontentan: Var en man, köp en ordentlig bil och besök gymmet, håll inte på med tramsig plastikkirurgi.

Men du skulle hellre cykla och operera om käken alltså?

Jag har en mercedes byggd i Tyskland av Tyskar
E klass
Citera
2026-04-30, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Är han nöjd med kuken då? Som snubbe är ju det oftast den del man har mest komplex för.

Han vill väl attrahera det motsatta könet, eller kanske mer troligt andra snubbar. Utgår från att han är bög.

En kukförlängning is the way to go. Då kan han nå upp i partnerns G-punkt.
Han får väl aldrig chansen att visa den...?
Citera
2026-05-31, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Käkoperation? Det är väl fan träna käk- och halsmusklerna ett par år? Kirurgiska ingrepp har en tendens att inte åldras särskilt bra.

Då syftar du nog på fillers,implantat
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in