2026-04-28, 12:07
Medlem
bear.in.minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Det är du som invänder mot det jag skriver men du lyckas inte konkretisera vad du invänder emot eller vad dina argument är. Tänk, andas, och försök formulera något.

Du är berusad.
Citera
2026-04-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bear.in.mind
Du är berusad.

Du är uppenbarligen så oduglig att du inte förmår att diskutera sak.
Återkom när du är fri från din psykos.
Citera
2026-04-28, 12:18
Medlem
dude2ks avatar
Hoppas på utvisning! It's only right.
Citera
2026-04-28, 12:26
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Han är ju tyvärr svensk medborgare sedan några år tillbaka. Så det lär väl inte gå med nuvarande lagstiftning.
Citera
2026-04-28, 14:04
Medlem
Kan man säga
"Njaao det tror jag nog inte på" det måste man väl ha rätt till?!! Eller är det N korea
Man är väl i sin rätt att tro eller inte
Det finns ju många som inte tror på olika sifferuppgifter
Citera
2026-04-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Han borde få ha yttrandefrihet att förneka vad han vill. Det här är inte demokrati i mina ögon.
Otoväckande
Finns nån juridisk kunnig här
Citera
2026-04-28, 14:18
Medlem
Är det olagligt att säga "jag tror de överdriver och jag tror på fördomar om judar". ?
Eller måste det förekomma nedsättande ord?
Obs. Inga åsikter men jag är intresserad av juridik
Citera
2026-04-28, 14:21
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bear.in.mind
Vad är ”demokrati” tror du? Var får du idéen ifrån att ”demokrati” innebär det ena eller det andre eller det fjärde? De flesta människor har den uppfattningen att ”demokrati” per automatik innebär det ena eller andra. Det vi kallar vårat styrelseskick påbörjades cirka omkring när Mussolinis döda (eller eventuellt levande) kropp släpades efter en bil i offentligheten i Italien när ”fascisterna” hade besegrats. För att förnedra hans levande minne inför hela den italienska befolkningen. Det är vad vårat styrelseskick är för någonting. Inget annat.

Det du kallar ”demokrati” (säger inte emot att det är det, för det är det) är som vilket styrelseskick. Vissa styr och de flesta följer. De som avviker på minsta lilla eller stora hamnar till slut i koncentrationsläger i Polen. Jag har varit där. Jag hade det roligt.

Ett besviket inlägg av någon som inte vara med om en historiskt fascistisk seger, tvärtom
Det var Mussolinis egna i "Stora rådet" som röstade bort honom från makten 1943. Det var kungen Vittorio Emanuele III som lät arrestera honom efter omröstningen, samme kung som utnämnde M. till regeringschef.

När de allierade ryckte fram i Italien fick partisanerna fatt på Mussolini (och hans hora) som försökte gömma sig , den 27 april .

Nej, han släpades aldrig efter en lastbil, utan han (hans älskarinna( och två andra hänges upp och ner i en ställning och folket fick svina loss och "betacka" sig i efterskott genom att alla fyra stenades till döds, troligtvis var alla dessförinnan arkebuserade innan

https://www.oercommons.org/editor/images/45831 Mussolini är andre man från vänster , hans hora är tredje

Ett foto när det begav sig. En påminnelse om gamla goda tider när fascism dog i Italien och Hitler , den fega råttan, sköt sig själv bara någon vecka efter händelsen.

Njut och begrunda.
Senast redigerad av Upplyften 2026-04-28 kl. 14:27.
Citera
2026-04-28, 15:06
Medlem
immenhusens avatar
Förintelsen har förvisso ägt rum, men samtidigt skall man ha rätt till att neka till detta faktum. Det ingår i den fundamentala yttrandefriheten. Man kan inte lagstifta bort ren dumhet, tyvärr, och risken blir nu snarare att konspiratören får ”rätt.”

/AI
Citera
2026-04-28, 16:11
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
De som borde utvisas är väl de intressegrupper som trycker på för inskränkningar i svenskarnas yttrandefrihet.
Citera
2026-04-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det olagligt att säga "jag tror de överdriver och jag tror på fördomar om judar". ?
Eller måste det förekomma nedsättande ord?
Obs. Inga åsikter men jag är intresserad av juridik

Ett nytt intresse.?
Citera
2026-04-28, 16:42
Avstängd
Ellenlivsviljas avatar
Dagens ETC har skrivit om det hela och ger oss en liten inblick i vad han sagt i förhör:

Citat:
En man står åtalad för 16 fall av hets mot folkgrupp. Bland annat ska han ha förnekat antalet döda judar under Förintelsen.
I förhör upprepar han antisemitiska konspirationsteorier:

”Judarna dem skrattar hela vägen till banken.”

https://www.etc.se/inrikes/ifraagasatte-doedssiffran-foer-foerintelsen-nu-proevas-ny-lag

Tyvärr låst artikel. Hade varit intressant om någon satt på förundersökningsprotokollet och ville bidra med det i tråden.
Senast redigerad av Ellenlivsvilja 2026-04-28 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in