2026-04-27, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Tycker snubbarna har gaskat upp sig under senaste avsnittet. Undantaget Sebastian som hispar sig kring Amandas packning utan att vara till någon hjälp. Fortsatt tveksam till romans gällande Anna och John men är nu desto än mer övertygad om att de kommer förbli vänner (och kanske hitta varandra romantiskt i framtiden?). Kul att det tydligen knullats mellan både lebborna och basist/gotlänning. Gissar att Suzannes "terapisamtal" bara gjorde det än mer pressat för Emilia men när det väl blev av så var det bara najs.

Någon som sett "updejt" när John är med förresten? Tyckte det var lagom rövigt att ha ett bettingsegment med och vifta bort John med kommentaren att han varit spelmissbrukare? Oavsett om segmentet är med glimten i ögat är det väl bara att skita i det om han haft problem med det. Kanske är aspig och tolkar det hela för bokstavligt...

Som jag förstått det är spelmissbruk ett stående skämt de drar med alla som gästar programmet och som har något med programmet att göra så de får helt enkelt inte betta, de sa samma sak när Suzanne gästade och kommer förmodligen säga samma sak när en annan deltagare gästar.
Citera
2026-04-27, 06:34
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Någon som sett "updejt" när John är med förresten? Tyckte det var lagom rövigt att ha ett bettingsegment med och vifta bort John med kommentaren att han varit spelmissbrukare? Oavsett om segmentet är med glimten i ögat är det väl bara att skita i det om han haft problem med det. Kanske är aspig och tolkar det hela för bokstavligt...
Det är ett återkommande skämt i programmet. Han har inte varit spelmissbrukare. Han fick inte rösta eftersom han vet vilka av paren som sa ja till varandra. De sa samma sak till Sexolog-Suzann, "du får inte vara med och betta eftersom du är spelmissbrukare". För hon vet ju också vilka par som sa ja till varandra.

Om nån är före detta spelmissbrukare så tror jag inte att hen skulle triggas av att gissa hur det går för paren i GVFÖ. På samma sätt som jag inte tror att en spelmissbrukare blir triggad av att spela rollspel eller piano. Så jag tror inte att nån tar illa upp av det skämtet. Det var en ordlek bara.
Citera
2026-04-27, 08:36
Medlem
Avsnittet hinner knappt börja innan Sebastian planerar med skilsmässa...

Sen det där snacket om sex max 2-4/10-12 gånger i månaden är ju patetiskt. Ett par som faktiskt gillar varandra behöver inte räkna.
Citera
2026-04-27, 12:53
Medlem
Vad är det där updejt för jävla skit? Såg när Helle Schunnesson ledde det, ogillar henne men var ju iaf en viss nivå? Så ett av avsnitten där sofie gästade. Satt med 3 blekblonda influencers, den ena mer korkad och vulgär än den andra. Sjuka är ju att de seriöst tycker de är snygga också, ser likadana ut med sina köpepattar och höga ögonbryn. Tror lisa borg var en av dem, sen en som såg ut som en transa och en som var på väg att spricka med sin äcliga gravidmage i vädret. Sofie var ju riktigt söt och vacker jämfört med de där häxorna/ödlorna. Stackars barn som "ser upp" till det där..
Citera
2026-04-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undbd
Förr kunde en ek. Kand leda till chef, vad är ditt problem?
"Förr", du ville få det till att det gällde för någon som var 40 år idag, stämmer inte! Idag är det lättare att få jobb som hantverkare eller inom vården, vad är DITT problem? Sluta vara så ego och utgå från dig, statistiken stärker inte din tes (om man inte går tillbaka till innan 1990).

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Man kunde även gå in på bostadsuthyrarnas kontor och bara snacka sig till en fräsch lägenhet, jobba efter man gått ut 9:an, med schysst lön dessutom. Jag var 13 år 1989, och våran generation hade det rätt lätt bara vi kunde snacka för oss...
Bostadsmarknaden fuckade upp riktigt ordentligt 2015/åren runt där då befolkningsökningen var så stor, invandrare hade ju inte råd med bostadsrätt heller utan fick förtur till allmännyttan. Stora delar av sverige hade befolkningsminskning på 80/90-talet så var mer välja och vraka. Idag är det väl bättre i många småkommuner iaf.

Gällande arbetsmarknad har det alltid varit fördel att kunna snacka, ha kontakter osv. (vet de som lätt skaffar jobb idag också med "charm", särskilt om man är etnisk svensk och inte bryter..) Men att det var lätt för en 70-talist är en sanning med modifikation, säkert individuellt, var inte kul vid 90-talkrisen, vissa fackförbund hade 20% arbetslöshet.. sen har det aldrig gått tillbaka till lika låga nivåer som före krisen. Däremot om man pratar med en 40-eller 50-talist, säkert 60-talist också, då hade ALLA lätt att få jobb, även de med typ asperger. Jobb på typ försäkringskassan behövde på sin höjd gymnasieutbildning, idag socionomutbildning på högskola..
Senast redigerad av Villekulla90 2026-04-27 kl. 13:18.
Citera
2026-04-27, 13:36
Medlem
Tycker många av dem verkar ha så roliga liv (allt ser väl härligare ut i maj/juni iofs), det är bröllop hit och resor dit, stora umgängen. Ofta iaf något sådant livfullt par varje år, lättare om de är lite yngre. I år solklart Anna och John.

Ser ett visst hopp för alla, men kan lika väl bli noll par som håller. Ingen solklar kemi detta året, men inte heller något par som skurit sig som det alltid brukar. Ska vara snäll, hörde att john läste i tråden, kanske de andra också. Du verkar bra (lite pk för min smak men ingen är perfekt )..
Citera
2026-04-27, 14:06
Medlem
Hörde jag rätt att ena bruden vill ligga 1-2 gånger per månad? 😅
Citera
2026-04-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Det är ett återkommande skämt i programmet. Han har inte varit spelmissbrukare. Han fick inte rösta eftersom han vet vilka av paren som sa ja till varandra. De sa samma sak till Sexolog-Suzann, "du får inte vara med och betta eftersom du är spelmissbrukare". För hon vet ju också vilka par som sa ja till varandra.

Om nån är före detta spelmissbrukare så tror jag inte att hen skulle triggas av att gissa hur det går för paren i GVFÖ. På samma sätt som jag inte tror att en spelmissbrukare blir triggad av att spela rollspel eller piano. Så jag tror inte att nån tar illa upp av det skämtet. Det var en ordlek bara.

Jaja... Det borde jag förstås ha begripit om jag använt hjärnan
Citera
2026-04-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Hon tyckte 8-12 var mycket. Hur skulle de hinna?

Men 3 ggr i v blir 12 på en månad, de är unga och utan barn så tycker inte att han är orimlig.

Farligt ämne att diskutera, bättre att ta det som det sker.
Citera
2026-04-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Jag tycker det är väldigt märkligt att "professionella" "psykologer" matchar en kvinna som vill ha sex cirka en gång per månad med en man som vill ha sex cirka 12 gånger per månad. Kan det vara så att deltagarna har ljugit om sina preferenser eller att "professionella" "psykologer" inte ens har frågat om detta.
Citera
2026-04-27, 16:45
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag tycker det är väldigt märkligt att "professionella" "psykologer" matchar en kvinna som vill ha sex cirka en gång per månad med en man som vill ha sex cirka 12 gånger per månad. Kan det vara så att deltagarna har ljugit om sina preferenser eller att "professionella" "psykologer" inte ens har frågat om detta.
Hon vill inte alls ha sex med Sebastian, men ville vara snäll därför sa hon 1-2 gånger i månaden.
Hade hon matchats med en hunk så hade hon haft sex varje dag utan problem. Och sett hans penis som sin godisklubba.
Citera
2026-04-27, 16:58
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
För det första sa hon väl 2-4 gånger i månaden?

För det andra så är det väl inte psykologer som matchar deltagarna, utan ett castingteam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in