Citat:
Du duckar frågor som testar dina värderingar och det gör du för att du inte har något bra svar. Varför tycker du det är fel att beskriva en kvinna som lösaktig ifall hon är det men att det är legitimt att kalla en man för autist här på forumet utan minsta belägg? Du måste kunna svara på sådana här saker.
Citat:
Det där har jag förstått sedan länge och vem som vann den där diskussionen är det inget snack om. Det där är ett avslutat kapitel. Folk kan bilda sig sin egna uppfattning.
Citat:
Vi pratade nu om lösaktig. Som sagt, att kalla någon för lösaktig är ett beskrivande adjektiv i vissa situationer. Kvinnor har rätt att bejaka sin egen sexualitet och fatta sina egna val men det innebär inte att en kvinna inte kan beskrivas som lösaktig i vissa situationer.
Citat:
Det har ingen relevans för det vi diskuterar. Har du svårt för logik?
Citat:
Hora och lösaktighet är två olika saker. Ifall jag har en polare som är nyfiken på att dejta en kvinna och hon har legat runt med 1000 män så kommer jag givetvis varna honom och säga: ''Var lite försiktig med den där kvinnan, hon är lösaktig''. Jag ser inget fel med det. Jag ser det som en schysst handling gentemot min vän.
Ska man inte använda ord för att de har en negativ klang? Ska vi sluta kalla folk för mördare för att ordet har en negativ klang?
Men bevisa det då istället för att vara en vuxenbebis och leka smart när alla kan se att det är du som är idioten. Och så undrar du varför du och andra idioter inte får respekt på det här forumet. Det är för att du vägrar att engagera dig intellektuellt när dina påståenden blir utmanade. Släpp känslorna och börja använd din hjärna för en gångs skull. Nu är det slut på tramset. Bevisa nu att du är så smart och att jag är en idiot.
Citat:
Haha, herrejösses vad du är pantad. Ni förstår er inte på logik. Men jag ska lära dig att bli lite ödmjuk.
Du har aldrig funderat på hur det bevisades att 1+1 = 2? Vad tror du ligger bakom det? Det bevisades med hjälp av logik av ett par smarta individer men du själv sitter här och förkastar logik fast rimligen förstår du att 1+1 = 2, du tror på matte. Så återigen, du sitter bara här nu och förkastar logik för att du själv blir intellektuellt omringad av mig.
Så det finns redan ett problem och det är att du selektivt avfärdar logik när det passar dig. Det jag gör är att jag utmanar dig med hjälp av logik. Jag testar för att se om du är konsekvent.
Då tar vi det igen:
Du har sagt att män som misshandlar kvinnor är ett uttryck för kvinnohat och kvinnoförakt.
För att testa om du tror på detta så konstruerar jag ett hypotetiskt scenario där en mörkhyad kvinna blir misshandlad av en man och jag lägger även till att det enda bakomliggande motivet var kopplat till rasism.
Anser du att det inte är möjligt att en kvinna kan bli misshandlad där det bakomliggande motivet är enbart rasism och inte kvinnoförakt och kvinnohat? Ditt svar borde ju vara solklart nämligen att du inte anser att det är möjligt.
Huruvida rasism innefattar starkare känslor är helt irrelevant. Men du begriper inte bättre. Ta en kurs i logik vetja.
Du har minimal analyskapacitet.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-25 kl. 11:42.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-25 kl. 11:42.