2026-04-25, 12:01
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Det bodde inte ens sex miljoner judar inom de ockuperade områdena. Runt 4 miljoner skriver experterna och över 3 miljoner judar har fått ersättning av tyska staten.

Väldigt konstigt att jag måste omfamna en hittepå siffra.

Det måste du inte. Hitta inte på.
Citera
2026-04-25, 12:08
Medlem
Tuors avatar
Sverige gnäller på andra länder över deras brist på "yttrandefrihet" när vi själva inte har någon

Får vi inte förneka förintelsen så har vi ingen yttrandefrihet. Punkt slut.
Citera
2026-04-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
Ja just det uttalandet är lite intressant, men jag tolkar det som att han överdriver med 30 miljoner för att håna antalet. Finns ju en meme “muh six gorillion” som just är ett påhittat och överdrivet tal där man försöker insinuera att siffran är falsk eller överdriven.

I andra uttalanden säger han exempelvis följande "hur kunde man ha bränt
6 miljoner j på så kort tid med kort varsel och med den tekniken".

De andra uttalandena var inte något som lyftes fram i nyheterna, det är ju lite hur det rapporterades som jag ställer mig lite skeptisk till. Det var just siffran 30miljoner som lyftes fram har jag för mig.

Att du kanske tolkar det som en överdrift, så är det ju knappast nyheternas uppgift att rapportera överdrivna siffror som om de vore korrekta. Det finns nog en och annan som missade att det skulle röra sig om en överdrift, kanske nu massor av folk sitter och tror att det rörde sig om 30 miljoner?
Citera
2026-04-25, 12:19
Medlem
Är det ännu lagligt att förneka turkarnas förintelse av armenier 1915?
Citera
2026-04-25, 12:22
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Det kan man absolut tycka. Sedan den 1 juli 2024 är det emellertid uttryckligen straffbart i Sverige att förneka, förringa eller ursäkta Förintelsen. Det är olagligt även i länder som Tyskland, Österrike, Frankrike, Belgien och Schweiz.

Bevisar ju vem som styr politikerna att rucka på vår demokratiska rätt att få säga vad vi vill (även om det är skit som kommer ur munnen). Är inte demokratiskt eller förenligt med vad frihet betyder.
Citera
2026-04-25, 12:28
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Bevisar ju vem som styr politikerna att rucka på vår demokratiska rätt att få säga vad vi vill (även om det är skit som kommer ur munnen). Är inte demokratiskt eller förenligt med vad frihet betyder.
Vi har aldrig haft oinskränkta yttrandefrihet.
Citera
2026-04-25, 12:30
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Det kan man absolut tycka. Sedan den 1 juli 2024 är det emellertid uttryckligen straffbart i Sverige att förneka, förringa eller ursäkta Förintelsen. Det är olagligt även i länder som Tyskland, Österrike, Frankrike, Belgien och Schweiz.

Korkat med såna lagar som hindrar yttrandefrihet. Tror man inte på det så tror man inte på det. På samma sätt som vissa inte tror på månlandningen eller att jorden är rund. Alla av dem är idioter men måste väl ändå få ha rätt att tro på skiten och uttrycka det.

Det farligaste av allt är ju ändå de som tror på gud. För samhället och mänsklighetens framtid i stort är det farligt. Men det verkar ju gå bra att tro på.

Sinnessjukt.
Citera
2026-04-25, 12:32
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Han har publicerat en egen video där han uttalar sig om gripandet.

https://www.youtube.com/watch?v=kwOPcnjOJQ0
Citera
Avstängd
Ajogens avatar
Är det själva förnekandet han åtalas över eller är det andra saker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Han borde få ha yttrandefrihet att förneka vad han vill. Det här är inte demokrati i mina ögon.
Han skall ut ur landet det svinet
Citera
2026-04-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Han har publicerat en egen video där han uttalar sig om gripandet.

https://www.youtube.com/watch?v=kwOPcnjOJQ0
Han ser ut som en terrorist, ut med fanskapet
Citera
2026-04-25, 12:33
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Är det ännu lagligt att förneka turkarnas förintelse av armenier 1915?
Det omfattas inte av BrB 16:8, om det är vad du menar. Det saknas nämligen ”ett avgörande som har meddelats av en svensk domstol eller av en erkänd internationell domstol för brott mot folkrätten och som fått laga kraft” i det fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in